Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 11:07   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Mangler (måske) Blu-Ray player til musik (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
peterr99
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 April 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 59
Sendt: 07 Juni 2009 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  



Hej

Mine anlæg er ret vintage, og mine CD-afspillere (Sony CDP-X505ES) er de to yngste komponenter. Det spiller fantastisk. Men nu er jeg - inspireret af Neil Young - kommet lidt i tvivl om jeg bør investere i en Blu-Ray afspiller.

Læs lige den her og fortæl en stakkels forvirret musikelsker, om der er idé i at investere i en sådan moderne tingest, når man nu er ret glad for musik (bl.a. Neil Young) : http://neilyoungarchives.warnerreprise.com/shop/vol1/letter. html

Og den her som skriver en masse om bits og andre spændende sager: http://neilyoungarchives.warnerreprise.com/shop/vol1/

Og hvis der virkelig er så meget bedre lyd i de der Blu-Ray skiver - hvilken afspiller skal man så vælge? Ungerne siger en PS3 ville pynte i stuen, men den er så hulens grim (og de har på deres værelse lyder som en F16 med afterburner ... behøver sådan en at have en stor voldsom blæser indbygget? Jeg vil jo gerne kunne lytte til musik uden at sætte mit forhold til naboerne over styr blot for at overdøve blæseren).

Så ... gode råd modtages med tak.

:)

Peter


__________________
- musikanlæg er noget man har til at afspille musik
Til top Vis peterr99's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peterr99
 
hugoheinninja
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 November 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 425
Sendt: 07 Juni 2009 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

jeg er selv igang med at sælge min ps3, den larmer så det batter! og kvaliteten er altså ikke så god lydmæsigt. og jeg ved heller ikke helt hvad for en jeg skal vælge så jeg ser lige med her ;)
Til top Vis hugoheinninja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hugoheinninja
 
peterr99
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 April 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 59
Sendt: 10 Juni 2009 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Hmmm ... det var åbenbart et meget svært spørgsmål 

__________________
- musikanlæg er noget man har til at afspille musik
Til top Vis peterr99's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peterr99
 
Peter.C
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 August 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 223
Sendt: 10 Juni 2009 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

.... eller også er der ikke nogen der har købt en Blu-ray til ren lydafspilning 

Jeg har selv rippet nogle DVD-audio (24bit/96kHz) og sammenlignet med CD' er der altså ikke meget at komme efter. Hvis CD'en er god lydteknisk, lyder den altså stadig godt.

Jeg ville nok købe CD udgaven og bruge mere på anlægget hvis du er i tvivl om det er godt nok.


__________________
Hilsen Peter
Til top Vis Peter.C's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter.C
 
peterr99
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 April 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 59
Sendt: 11 Juni 2009 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

Anlæggets kvalitet er jeg ikke i tvivl om. Det kan ikke blive meget bedre. Men jeg var i tvivl om det var nu, man skulle hoppe ind i en ny tid.

:)


__________________
- musikanlæg er noget man har til at afspille musik
Til top Vis peterr99's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peterr99
 
6000JGA
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Maj 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 293
Sendt: 11 Juni 2009 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

jeg tænker meget på at købe denne blu-ray afspiller. den har fået rigtig gode andmeldelser. det skulle være noget der virker rigtig fornuftigt til prisen.

Panasonic DMP-BD80 !! kan købes til lidt over en 2000 inde på cinemagic.dk det da til at overkomme.

den har også fået 5 stjerner inde på what hifi http://whathifi.com/Review/Panasonic-DMP-BD80/

Til top Vis 6000JGA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 6000JGA
 
Peter.C
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 August 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 223
Sendt: 11 Juni 2009 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Så skal du vel "bare" finde en Blu-ray afspiller med en god analog del, eller en der kan bruges som drev og en ekstern DAC.

Om det kan lade sig gøre med en ekstern DAC, ved jeg faktisk ikke, da jeg ikke ved hvilke forbindelser der kan overføre 24bit/192kHz.


__________________
Hilsen Peter
Til top Vis Peter.C's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter.C
 
CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1281
Sendt: 11 Juni 2009 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

...vær lige opmærksom på at Load-tiden for mange bluray afspillere er pænt lang i forhold til PS3. Jeg har en kammarat der har/har haft både Pioneer og Panasonic afspillere - og det kan tage op til 30 sekunder før den ved om det er en DVD, CD eller Bluray der er smidt i maskinen. Det er lidt irriterende i daglig brug.

__________________
AVI + Squeezebox
Til top Vis CHTT's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CHTT
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2168
Sendt: 11 Juni 2009 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

peterr99 skrev:


Hej

Mine anlæg er ret vintage, og mine CD-afspillere (Sony CDP-X505ES) er de to yngste komponenter. Det spiller fantastisk. Men nu er jeg - inspireret af Neil Young - kommet lidt i tvivl om jeg bør investere i en Blu-Ray afspiller.

Læs lige den her og fortæl en stakkels forvirret musikelsker, om der er idé i at investere i en sådan moderne tingest, når man nu er ret glad for musik (bl.a. Neil Young) : http://neilyoungarchives.warnerreprise.com/shop/vol1/letter. html

Og den her som skriver en masse om bits og andre spændende sager: http://neilyoungarchives.warnerreprise.com/shop/vol1/

Og hvis der virkelig er så meget bedre lyd i de der Blu-Ray skiver - hvilken afspiller skal man så vælge? Ungerne siger en PS3 ville pynte i stuen, men den er så hulens grim (og de har på deres værelse lyder som en F16 med afterburner ... behøver sådan en at have en stor voldsom blæser indbygget? Jeg vil jo gerne kunne lytte til musik uden at sætte mit forhold til naboerne over styr blot for at overdøve blæseren).

Så ... gode råd modtages med tak.

:)

Peter

Jeg har også overvejet den, men har du set at den også kan fåes på CDere. Først lød det til at den kun skulle komme på DVD og Blueray. Hvis jeg skal have den bliver det CD, men både Filmore East og Massey Hall er inkluderet her, og dem har jeg i forvejen. Det har forlydt at CDerne også vil kunne købes enkeltvis på et tidspunkt.

Men dette er kun vol 1. Der skulle komme 4 boxe, og det bliver lidt mere spændende når boxen når op til Neil Youngs bedste CDer. Jeg har næsten dem alle men Harvest Moon, Ragged Glory, Rust never sleeps og Freedom er nok de bedste og de ligger endda næsten efter hinanden. Her må være mange extra numre der kan komme med.

Der er altså ikke meget ved at give rigtig mange penge for en box hvor man har en pæn del i forvejen, specielt ikke når det er så tidligt materiale. Og Massey Hall og Fillmore east er da fine CDer men ikke vildt imponerende. Jeg købte begge til 50 kr i stereo studio.



__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
peterr99
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 April 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 59
Sendt: 11 Juni 2009 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Hey. Ja, jeg har set, at man kan få dem på CD, og det ender såmænd også nok med, at det er den jeg køber.
Jeg har  - ligesom du åbenbart har - de fleste (hvis ikke alle) af hans officielle udgivelser, så jeg ville mere købe den for udenomsmaterialet. Og så fordi den kunne være sjov at have.

 


__________________
- musikanlæg er noget man har til at afspille musik
Til top Vis peterr99's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peterr99
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes