Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 13:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Kvalitet af HDMI kabel? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dudek
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 24 Juni 2009 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Hey

Jeg er næsten færdigt med et husbyggery, og har fået lavet et bredt tomrør fra vægpladsen til mit TV til dér, hvor forstærker mm. er placeret. Afstanden er ialt ca. 6,5m.

Jeg har et Samsung HD Ready TV, en Marantz forstærker samt et mediacenter fra MM Vision. I Mediacentret er det en DVI samt HDMI udgang og diverse analoge udgange. Ddesuden er der et "almindeligt" DVD-RW drev.

Jeg ser slet ikke alm. TV via coax (er bosiddende i udlandet og har ingen kanaler ad dén vej) og ser således kun DVD film samt streamer TV over nettet.

I de lokale butikker hernede kan man købe HDMI 1.3 kabler i op til 5m og noname kabler i op til 10m.

1) Ud fra ovenstående behov, vil jeg så overhovedet kunne opleve en synlig forskel på et noname 10m kabel fremfor - muligvis (!) - et HDMI 1.3 10m kabel?

2) Mister man i øvrigt meget kvalitet ved at gå fra 5m til 10m (ikke at jeg har noget valg!)?

3) ER der væsentligt forskel fra HDMI til HDMI 1.3?

Mange gode hilsner
Bo Kamp Dudek
www.familiendudek.dk
Til top Vis dudek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dudek Besøg dudek's Websted

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Juni 2009 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

1) Næppe
2) Du mister ikke som sådan kvalitet. Du kan godt få HDMI i 7.5 og 8 meter.
3) Ja men i dit tilfælde vil du ikke have 1.3 fra PC'en

Ved HDMI er det ikke et spørgsmål om billed kvalitet kontra kabel. Enten kan kablet overføre den mængde information eller også kan det ikke eller der vil være signal udfald som vil være tydelige at se. Jo høre opløsning og jo længere afstand des bedre kabel skal du bruge.

Til 10 meter i HD ready opløsning ville jeg vælge det billigste mærke vare kabel. Kan du ikke skifte det ud efter din væg er færdig ville jeg for en sikkerheds skyld tage et 1.3 kabel hvis du senere skulle skaffe dig en Blu-ray afspiller.
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky

kappen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Rabu Acoustics

Bruger siden: 29 Juli 2007
Sendt: 27 Juni 2009 kl. 00:55 | IP-adresse registreret  

Tag du roligt det billigste som opfylder dine krav, flere test har påvist at selv de billigste kabler, giver præcis det samme billede som vodoo kabler til 50x deres pris. Pixel til pixel, begge giver perfekt overførsel af signalet.
Til top Vis kappen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kappen

dudek
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Sendt: 30 Juni 2009 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

@All
Tak for hjælpen. Jeg har - bevidst - fået smidt 3 tomrør i væggen fra TV'et til anlægget, og disse tomrør er dimensioneret fint til stikket på et HDMI-kabel. Så på sigt kan jeg uden videre udskifte med HDMI 1.3.

Jeg fik købt 10m HDMI noName til DKK 110,- :)

Mange gode hilsner
Bo Kamp Dudek
www.familiendudek.dk
Til top Vis dudek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dudek Besøg dudek's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes