Forfatter |
|
antonboy Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 203
|
Sendt: 21 Juli 2009 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. jeg går og søger en god og smart måde at streame min musik på fra min Synology 107+ til mit anlæg, nu bruger jeg PS3 men det er lidt trals at PS3 og tv skal være tændt for at høre musik..
Har tænkt på Sonos men det er alt for dyrt, LOGITECH Squeezebox Duet er også en mulighed men læste på nettet at den var langsom, og så ved jeg ikke om det lige er mig, men i aftes fandt jeg noget spændende Linksys by Cisco Controller kan ses her http://www.streamtech.dk/audio-linksys-by-cisco-73/linksys-b y-cisco-controller-363.html
er der nogen som kender den eller har prøvet den, og måske sammen med IPod streameren, det lyder vildt smart
Håber nogen kan hjælpe
Hilsen Lars Anton
|
Til top |
|
|
StefanR Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 511
|
Sendt: 21 Juli 2009 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lars Anton.
Jeg kender ikke lige den Linksys boks, men tænkte jeg lige ville fortælle dig om Squeezeboxen.
Jeg har selv ed SB Duet fra Logitech og er MEGET glad for den. Jeg streamer fra en PC og ikke en NAS, men jeg kan ikke se at der skulle være nogen forskel.
Dét nogen mener er langsomt ved SB er selve opstarten. Remoten skal lige "boote" før man kan bruge den. Dette tager et minuts tid (der er dog intet galt i at lade den stå tændt i laderen).
Ligeledes kan den på nogle NAS bokse, være lidt sløv til at indeksere musikken. Men dette foregår jo reelt set kun første gang du skal indeksere og herefter i mindre grad når du tilføjer nyt musik.
Når det hele kører, så oplever jeg ikke andet sløvhed end når jeg selv er ved at gå i koma over alt det gode musik jeg kan sidde og lytte til i ro og mag 
Logitech løsningen er også billigere end Linksys. Ved ikke om det er et issue for dig, men det er nok værd at være opmærksom på. Den controller du linker til er jo kun selve remoten. Ud over den skal du også have en afspiller, der koster næsten det samme som remoten. Linksys løsningen kan dog udvides til at kunne mere (f.eks. iPod dock) og har en touchskærm til betjening. Så der er for og imod uanset hvad.
Håber det kan hjælpe dig lidt på vej.
/Stefan
|
Til top |
|
|
antonboy Forum Bruger

|
Sendt: 22 Juli 2009 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej..
Ok det lyder godt.. Ja det fandt jeg også udaf idag at man skulle have en player sammen med, og så er prisen ved at være det samme som sonos player.. tror jeg vil kikke nærmer på logitech, da prisen har en stor rolle max 3000kr
|
Til top |
|
|
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
Sendt: 22 Juli 2009 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det logitech der ejer Squeezebox, og de begyndte først at lave de andre produkter efter de købte slimdevices, so vil tro meget af det bagliggende software er bygget på squeezebox koden (dette er dog rene gætterier), så tror ikke der er den store forskel rent performancemæssigt..
Ved ikke hvad du mener med en player, det eneste en squeezebox duet behøver er en NAS/PC til at køre squeecenter, og så vidt jeg ved understøtter 107+'eren squeezecenter.
__________________ Mvh. Bjørn.
|
Til top |
|
|
Alland Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 515
|
Sendt: 22 Juli 2009 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
StefanR skrev:
Jeg har selv ed SB Duet fra Logitech og er MEGET glad for den. Jeg streamer fra en PC og ikke en NAS, men jeg kan ikke se at der skulle være nogen forskel. /Stefan |
|
|
Jeg kører også min streaming til min Squeezebox direkte fra pc (eller mac i hvert fald), men har ladet mig fortælle fra en kollega, der har købt en NAS til formålet, at den er noget mere langsom end hvis har bruger sin mac. Jeg kan ikke huske præcist hvilken han købte, og har heller ikke helt styr på 207+'eren, så der er andre der må på banen med den konkrete nas, men det kan altså sænke hastigheden på betjeningen. //Allan EDIT: Så en 107+ da, men det er vel kun antallet af diske der er til forskel
|
Til top |
|
|
Flim Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 88
|
Sendt: 23 Juli 2009 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også en 107+ og det funker nogenlunde.
Det er en lidt sløv opstart når NAS'en skal tændes, så går der omkring 2-3 minutter før det virker, men når den først er tændt så funker l**tet bare. Det går hurtigt og nemt og uden hakken i lyden selvom lyden overføres trådløst. Har 2 Squeezebox'es og de spiller fint sammen synkront - både netradio og musik fra NAS'en.
Få gange har den gået ud af sync, men så slukker man og tænder igen, og så kører l**tet.
Det er generelt super! __________________ Squeezebox Duet x 2, Radio & Boom med en DS-111
- - - - - - - - - - - - - - -
Monitor Audio RS6
|
Til top |
|
|
antonboy Forum Bruger

|
Sendt: 24 Juli 2009 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
(Ved ikke hvad du mener med en player, det eneste en squeezebox duet behøver er en NAS/PC til at køre squeecenter, og så vidt jeg ved understøtter 107+'eren squeezecenter.) det var til Linksys by Cisco Controller
Nu har jeg fået købt mig en Squeezebox Duet.. Men har problemer med at finde min NAS server skal NAS serveren sættes på til noget..
|
Til top |
|
|
Ney_ Forum Bruger

|
Sendt: 24 Juli 2009 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved ikke hvordan man får squeezecenter på en 107+'er har kun prøvet med pc. Hvis det ikke tår i din manual kan jeg henvise hertil http://oinkzwurgl.org/ssods_intro er dog lidt et hack :P
Edit: Men kan da være Flim kan hjælpe eftersom han har et setup magen til. __________________ Mvh. Bjørn.
|
Til top |
|
|
Flim Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 88
|
Sendt: 24 Juli 2009 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal først installere SSODS (SlimServer On DiskStation).
Følg linket Ney_ skrev - det hele står derinde rimelig udførligt.
Har du yderligere spørgsmål så bare skriv __________________ Squeezebox Duet x 2, Radio & Boom med en DS-111
- - - - - - - - - - - - - - -
Monitor Audio RS6
|
Til top |
|
|
msp2 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 114
|
Sendt: 24 Juli 2009 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har også en 107+ og kan bekræfte at det virker.
På producentens hjemmeside henter du en "pakke" der installeres og så køre det!
Jeg bruger det dog ikke så meget, mine to Squeezeboxe køre mest op mod squeezenet da jeg for det meste bruger netradio og podcasts.
Som en side bemærkning vil jeg næve at hvis man har en ipod touch/iphone findes der en rigtig lækker app som kan styre det...
|
Til top |
|
|
antonboy Forum Bruger

|
Sendt: 25 Juli 2009 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej kan ikke finde det jeg skal instalere kan du sende en link... det ville være dejlig
|
Til top |
|
|
msp2 Forum Bruger

|
Sendt: 25 Juli 2009 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
antonboy Forum Bruger

|
Sendt: 25 Juli 2009 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bliver nød til lidt mere hjælp:-).. hvordan instalere jeg den så...
|
Til top |
|
|
antonboy Forum Bruger

|
Sendt: 25 Juli 2009 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for hjælpe fandt det på hjemmesiden skulle bare køre lidt længere ned på siden:-) og også hvordan den skal instaleres
|
Til top |
|
|
antonboy Forum Bruger

|
Sendt: 26 Juli 2009 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej nu har jeg fået det instaleret på synology men hvordan kommer jeg vidre derfra... kan ikke rigtig se hvordan jeg får squeezeboxen til af finde den...
|
Til top |
|
|
msp2 Forum Bruger

|
Sendt: 26 Juli 2009 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du startet pakken? der hvor du har installeret den skal du klikke på ”run”. Du logger så ind på squeezcenter via ”din diskstations ip adresse/9002”
Når den køre skal du sætte squeezeboxen til at lede efter den, den finder den så som "diskstation"
Hilsen Morten
|
Til top |
|
|
antonboy Forum Bruger

|
Sendt: 27 Juli 2009 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej når jeg har sat den til start og vil gå ind på den igennem synology kommer den med kan ikke åbne siden... og så står den som standset igen... ved ikke hvad jeg skal gøre har prøvet alt mulig synes jeg..
|
Til top |
|
|
antonboy Forum Bruger

|
Sendt: 27 Juli 2009 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min squeeze center er version 7.3.3
Den til Synology er 7.3.2 kan det have noget at sige
|
Til top |
|
|
Ney_ Forum Bruger

|
Sendt: 27 Juli 2009 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal ikke have squeezecenter installeret på pc'en hvis du vil bruge den på NAS'en.
__________________ Mvh. Bjørn.
|
Til top |
|
|
antonboy Forum Bruger

|
Sendt: 29 Juli 2009 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok. det er nok der det fejler... prøver lige at slette det...
|
Til top |
|
|