Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 03:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Cello, Montana + Rotel + problem (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Sendt: 04 September 2009 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

Forleden havde jeg besøg af min bror, der har spiller i symfoniorkester i mere end 25 år og før den tid i strygekvartet - plus sideløbende underholningsmusik. Mit anlæg består af en Rotel CD 6 afspiller, en Yamaha receiver med et højt nummer (6 x 140 watt) og bl.a. et sæt Montana monitorer. Jeg spillede først Bachs cellosuiter med Yo Yo Ma for ham og Han syntes at det lød fuldstændig som om der sad en cellist i stuen og var tillige imponeret over Burmesters demoplade samt basgengivelsen fra Zen Breakfast's Karunesh og René Flemings stemme. Så det var jo OK.
Desværre kunne jeg ikke høre cd'en med Yo Yo Ma til ende og det har jeg heller ikke kunnet ved senere aflytninger. Så spørgsmålet er, hvad der kan gøres ved det. De fleste andre skiver spilles uden problemer, men altså ikke denne, heller ikke når afspilleren lige er tændt og det er den første skive, jeg sætter på.

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 05 September 2009 kl. 02:15 | IP-adresse registreret  

Jan Eskildsen skrev:
Forleden havde jeg besøg af min bror, der har spiller i symfoniorkester i mere end 25 år og før den tid i strygekvartet - plus sideløbende underholningsmusik. Mit anlæg består af en Rotel CD 6 afspiller, en Yamaha receiver med et højt nummer (6 x 140 watt) og bl.a. et sæt Montana monitorer. Jeg spillede først Bachs cellosuiter med Yo Yo Ma for ham og Han syntes at det lød fuldstændig som om der sad en cellist i stuen og var tillige imponeret over Burmesters demoplade samt basgengivelsen fra Zen Breakfast's Karunesh og René Flemings stemme. Så det var jo OK.
Desværre kunne jeg ikke høre cd'en med Yo Yo Ma til ende og det har jeg heller ikke kunnet ved senere aflytninger. Så spørgsmålet er, hvad der kan gøres ved det. De fleste andre skiver spilles uden problemer, men altså ikke denne, heller ikke når afspilleren lige er tændt og det er den første skive, jeg sætter på.

Jeg har også enkelte cd'er som jeg ikke kan høre til ende. De bliver brugt til mandelgaver!

Sorry!

Mvh.
Niels
Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Hurin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 05 September 2009 kl. 07:07 | IP-adresse registreret  

Hvis du kan læse den på computeren, og har en cd-brænder, kan du jo bare kopiere den.
Til top Vis Hurin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurin

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 September 2009 kl. 08:04 | IP-adresse registreret  

Hurin skrev:
Hvis du kan læse den på computeren, og har en cd-brænder, kan du jo bare kopiere den.
så bliver lyden da kun ringer  han skal da bare skaffe en ny, der kan også være at han læser ikke er helt ok, et lille tip prøv at vaske cd´en i sulfo sæbe brug dine finger til at rense cd´en med og tør godt efter
Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

Hurin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 05 September 2009 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

nhj4 skrev:
så bliver lyden da kun ringer  han skal da bare skaffe en ny, der kan også være at han læser ikke er helt ok, et lille tip prøv at vaske cd´en i sulfo sæbe brug dine finger til at rense cd´en med og tør godt efter

Det er jo dumt. Lydfilerne på en CD er lagret digitalt, en kopi vil være identisk med originalen. Du tænker vist på kasettebånd.

Til top Vis Hurin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurin

Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2009
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 05 September 2009 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Tak for gode råd. Jeg vil lave en kopi i fuld opløsning - når jeg har vasket originalen af med sulfo.
Og så vil jeg vende tilbage med erfaringerne. Mandelgave er også en god ide, men kan man være det bekendt, når man selv har fået cd'en i fødselsdagsgave af sin bror?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes