Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 23:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Erfaringer med Vincent CD-S6??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Agrippa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2003
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Sendt: 29 Februar 2004 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Er det noen som har en og vil si litt om lyden?  Jeg vurderer å provosere frem et samlivsbrudd med min Musical Fidelity E600 og CD-S6 er min fremste kandidat for et evt. nytt samboerskap.  Jeg ser den har fått svært mange, svært gode omtaler, men litt "real life" info hadde vært fint før jeg tar spranget.  Skilsmisser er jo alltid traumatiske og jeg vil være så sikker som mulig på at jeg gjør det riktige... 

Agrippa

Til top Vis Agrippa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agrippa

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 Februar 2004 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

Glem alt om vincent,efter min mening giver det ikke valuta for pengene.

Saa ville en musical fidelity cd 3.2 24 bit eller nu vista 3D varet en bedre valg.(syndes jeg)

MVH

Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

Agrippa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Februar 2004 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Neivel?  En kamerat av meg har en CD-S3, som etter min mening låter meget bra og jeg tenkte derfor at S6 vil være enda bedre.... 

Taler du her ut fra adekvat personlig erfaring, eller på annet grunnlag?  Jeg er selvsagt enig i at de nevnte MF spillerne er meget bra, men akkurat nå er 10000 så langt jeg kan strekke meg.  NuVista er vel heller ikke det enkleste å få tak i for tiden.

Agrippa

PS - hvis du snakker om Vincent generelt, så må jeg si meg svært uenig.  Jeg er meget imponert over Vincent's forsterkere i forhold til pris og bruker selv en SP-61, som etter min mening gir mer for pengene enn absolutt alt annet jeg har hørt.  Til 13000 ny (den er dog utgått fra sortimentet nå) vil jeg uten videre sammenligne den positivt med alt jeg har hørt av lignende forsterkere under 30000 (og i noen tilfeller langt mer), både i forhold til detaljering og kraft.

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 29 Februar 2004 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Jeg må nok tilslutte mig winters betragtninger omkring vincent. Jeg vil i stedet anbefale Rega og cyrus i prisklassen under 10.000.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Agrippa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Februar 2004 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Cyrus kan bli svært vanskelig å finne, men Rega skal det nok være mulig å få hørt.  Takk for tipset!  Flere aktuelle kandidater i 10k klassen?

Agrippa

Agrippa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2004 kl. 01:01 | IP-adresse registreret  

Tja, da har jeg vært ute og hørt på Rega Planet (7500,-) og Jupiter (15.000,-) CD spillere, samt Vincent CD-S6 (10.000).  Disse spilte sammen med Audiovector M3 Signature og en primare A30.1.

Ingen tvil om at dette er svært forskjellige spillere, i alle fall!  Mens Rega'ene har en svært umiddelbar, "in-your-face" spillestil, er CD-S6 mer tilbakelent og avslappet.  Imidlertid har jeg vanskelig for å skjønne hvorfor Vincent skulle være underlegen i dette selskapet.  Jeg kunne slett ikke høre at den hadde dårligere oppløsning eller bassgjengivelse, selv om Rega spillerne hadde noe mer "slam" og "attack".  Dette blir  dog mer smak og behag enn kvalitetsbedømmelse, da det ikke er meg gitt å vite hvilken gjengivelse som er korrekt i forhold til det som skjedde i studio.

Som helhetsvurdering vil jeg forsiktig anta at Rega må være glimrende for de som hovedsaklig spiller kjapp og/eller aggressiv rock eller metall, samt jazzrock og fusion f.eks.  For meg selv, som hovedsaklig digger jazz, prog, britisk folk og "mainstream" rock, samt noe klassisk, falt CD-S6 mer i smak med sin noe mer avslappede (men slett ikke søvndyssende eller kjedelige) stil.

Så langt er jeg dermed redd for at mitt inntrykk av Vincent er uforandret, i og med at jeg også når det gjelder denne CD spilleren vil si at de leverer kvalitet som mer enn forsvarer prisen.  Imidlertid har jeg avtalt flere lytteprøver, så intet er avgjort.

Agrippa

Ø-bo'en.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 Marts 2004 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

Hej Agrippa, Jeg er helt enig med dig i kvaliteten af Vincent. Har selv en S3. Den spiller bedre, end de der kendte mærkevarer. Vincent er ukendt herhjemme, men det kommer. Nordjyden.
Til top Vis Ø-bo'en.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ø-bo'en.

Mullefar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003
Sendt: 09 Marts 2004 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Hejsan.

Vincent CD-s3

spiller så fedt til pengende og skulle ligge på ca.samme plan som CD-s6

Til top Vis Mullefar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mullefar

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Marts 2004 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

winter skrev:

Saa ville en musical fidelity cd 3.2 24 bit eller nu vista 3D varet en bedre valg.(syndes jeg)

MVH

Jeg forstår ikke på hvilket grundlag du! Kommer med så konsekvent en udmelding, omkring Vincent CD-S6! Den model der er på markedet er jo kun ½ måned gammel!

Den ”gamle” havde et Philips VAM 1201/CD7 drev, og benyttede Burr Brown 1732 DAC og der blev brugt nogle Kinesiske rør, i både strømforsyningen og til udgangen. Den model der kommer/”lige kommet” Benytter man Philips VAM 1201/CD7 mkII med super servo! Hvor den har fået styringen fra Philips TDA-1547 konverter indbygget, dette er med til at reducerer jitter og gøre hele data strømen hurtigere, Den gamle VAM 1201 var et design som blev lavet til Luxman og Studer tilbage i starten af 90èrne, hvor dette har flere ting til fælles med CDM-9 pro, som regnes for det bedste og mest stille drev der findes. Hvad angår rør`ne har man i dag udskiftet med Philips AX-7. Og ved at benytte Pacific Micronics DM 100 HDCD i udgangen, opnår man den fordel at den kan leverer op til 3 V ud ” så ligger begrænsningen in om forforstærker kan klare så meget ind”  Faktisk har EYE-FI i Norge lige testet CD-S6, og lavet en flere siders gemmen gang af maskinen! Her kan man få uddybet mere.

Det er ikke fordi jeg vil til at gå ind i en lang debat omkring dette! Men jeg syntes nu at den er værd at lytte til, og på CD markedet er det vel også en af de få maskiner der skæller sig ud ved også at have rør, hvilket jo unægtelig er anderledes.

Da der ikke er nogen nærmere beskrivelse af hvad valuta for pengene betyder, må jeg tro det er lyden? ” i det tilfælde ok.” ”For det kan da på ingen måde betyde bygge kvalitet og komponent valg”

Peter

Til top Vis CPH-R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CPH-R

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 09 Marts 2004 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg ville overveje en Opera Audio Consonance CD 2.2, den spiller himmelsk!
God jagt!

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Ø-bo'en.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Sendt: 09 Marts 2004 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

winter skrev:

MVH

Jeg kan ikke tilslutte mig din holding. Din udtalelse bære præg af at du ikke har hørt efter, mens Vincent har spillet.
Men det kan da godt være at det ser "smartere" ud at have noget M.F. stående...

Øboen.
Til top Vis Ø-bo'en.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ø-bo'en.

Agrippa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2004 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Kanskje jeg ikke bør gjøre noe som helst da, siden jeg allerede har en MF stående... 

Siden siste innlegg har jeg vært ute og hørt på NAD S500i, Classe CDP10, Primare D20 og Arcam CD82T/93T, samt noen andre spillere jeg ikke helt kan huske...  Gode spillere alle sammen (de jeg husker), men Arcam 93T falt kanskje mest i smak hos meg (skjønt S500i var meget bra også).

Inntrykket jeg sitter igjen med er vel kanskje først og fremst at CD lyden ikke har gjort særlig store fremskritt siden min E600.  Flere av spillerne jeg har hørt har litt bedre detaljering og litt mer dybde i bassen, men ærlig talt dreier det seg om svært små forskjeller.  Ved nærmere ettertanke oppveier ikke disse på noen måte akkurat det jeg personlig liker aller best ved MF'en, nemlig dens særdeles "analoge" klang.  Konklusjon = intet kjøp av ny spiller nå.  Med mindre lotto kupongen gir full uttelling selvsagt, for da booker jeg straks hjemlån av en Audio Aero Capitole....

Agrippa

PS - bare for å ha sagt det....skulle jeg kjøpt noe nå, hadde det trolig blitt CD-S6.

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Sendt: 12 Marts 2004 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

att.o-bo'en

Ja det er vel smag og behag,jeg har haft vincent, de store mono blokke samt forfors+ deres top cd.alt sat sammen med red dawn/MIT shoutgun.Hojtt var b&w 802 nautilus.de spillede simpelhen a-h til alt alt for lys i lyden og det 3 dim. lydbillede var det samme.

MVH

Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

power
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003
Sendt: 12 Marts 2004 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

winter skrev:

att.o-bo'en

Ja det er vel smag og behag,jeg har haft vincent, de store mono blokke samt forfors+ deres top cd.alt sat sammen med red dawn/MIT shoutgun.Hojtt var b&w 802 nautilus.de spillede simpelhen a-h til alt alt for lys i lyden og det 3 dim. lydbillede var det samme.

MVH

helt rigtig det er smag og behag.
men hånden på hjertet så er det rigtig at VINCENT har en andelse mod det lyse så derfor syntes jeg slet ikke det går sammen med 802´en der skal en forstærker der er mod det mørke. og derfor ville jeg klart anbefalde CLASSE har du prøvet det???
men nú var det jo også cd afspillere de snakkede om og den kender jeg ikke og kan dermed ikke sige om den er lys i lyden.

power

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 12 Marts 2004 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

winter skrev:

att.o-bo'en

MVH

Lige nøjagtigt kabelvalget ville jeg vove at påstå er hovedårsagen til den lyse lyd, for Red Dawn er MEGET lyst - det var hovedårsagen til at jeg selv solgte mit eget. Nautilus-diskanterne pynter også lidt på resultaterne, så det er ikke nødvendigvis Vincent-produkterne der er skyld i resultatet!

Agrippa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2004 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

Jeg tror vel også at kabelvalget her er den største synderen, da jeg heller oppfatter disse monoblokkene som ganske så nøytrale.  CD-S6 var i alle tilfelle ikke lys, men heller en tanke mørk med en nydelig klangbalanse. 

Husker ikke hvilke kabler som ble brukt ved noen av demoene, men Nordost var det ikke da jeg på forhånd sa fra at det ikke måtte brukes...  Selv har jeg ennå til gode å høre en musikalsk kabel fra Nordost, men jeg har riktignok ikke hørt noen av de dyreste.

Agrippa

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Lokalitet: Århus
Sendt: 13 Marts 2004 kl. 00:42 | IP-adresse registreret  

denne her CD-afspiller ligger i 17.000kr http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=346492 1531&category=14917 den er fed nok det kan jeg stå inde for.
Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 Marts 2004 kl. 00:48 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
denne her CD-afspiller ligger i 17.000kr http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=346492 1531&category=14917 den er fed nok det kan jeg stå inde for.

Ja, der er 9 dage tilbage på auktionen, så den bliver næppe meget dyrere!

Agrippa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2004 kl. 00:50 | IP-adresse registreret  

Takk for tipset Jonas!  Dessverre er jeg ingen stor fan av Linn (de har mye bra, men er etter min mening ofte uhyrlig overpriset) og dessuten vil denne CD12'en helt sikkert ende på langt mer enn de 2600 euro den står i nå.  Da jeg har en normal jobb og mottar en normal lønn, liker jeg å få litt mer for pengene enn Ivor er villig til å gi meg....

Agrippa

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes