| Sendt: 17 Oktober 2009 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa jeg har en Nad 7240Pe, som er en 40 watt og 25 amp forstærker (med radio). Den spiller mine SA 1550 op og det går også fint - men er bekymret for om jeg udnytter højtalerne, iflg SA hjemmeside skal de nemlig min have en 50 watt forstærker. Nu har jeg set en anden 7240Pe med en defekt radioenhed til ingen penge, spørgsmålet er så bare - kan jeg brokoble dem? har ærligt talt ikke en skid forstand på det - tilslutningsmulighederne bagpå er der en der hedder phono, cd og tape - nok ikke dem :)
Men der er også en der hedder pre out og en main in, som er forbundet med små melalstænger. Er det det jeg evt ville skulle koble sammen med den anden forstærker og hvordan og med hvad?
Næste spørgsmål - Vil jeg kunne høre forskel? altså kan det svare sig?
og hvordan skruer man så op og ned? skal man så skrue på begge, eller kun den ene?
Har prøvet at kigge i en pdf fil på NAD's hjemmeside, men kunne ikke finde noget, måske forkerte pdf?
Pt kører jeg singlewire, men jeg regner med at udbygge til biwire når jeg får råd/i julegave. - kan det også lade sig gøre.
Håber i kan hjælpe mig.
Ved godt at der sikkert er en million FAQs omkring brobygning, men mit tvist med om det kan svare sig er vist nyt. (for dette setup)
|