Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 20:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: 24/96 lyd på PS3? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Allan O
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 13 November 2009 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt et par numre med Nephew i 24 bit 96 kHz for at finde ud af, om jeg i mit setup kan høre forskel mellem CD-kvalitet og 24/96. Jeg forsøger at afspille dem på en PS3, som med HDMI er forbundet til en Marantz SR4003 surround-receiver. (Kom kun med alt den hån, I har lyst til. Det holder vel i det mindste tråden i live.)

Problemet er, at jeg ikke kan afspille dem.

Jeg har allerede fundet ud af, at maskinen kun kan klare 24/96 i videofiler, ikke i musikfiler (!!!). Jeg har derfor med programmet "Audio DVD Creator" (nej, programmet laver faktisk DVD-V, ikke DVD-A) lavet mig en DVD og kopieret VOB-filen herfra til PS3'en, som genkender den som en videofil.

Når jeg starter afspilningen, får jeg billede, men PS3'en hopper øjeblikkeligt på pause, og samtidigt står min receivers display konstant og flimrer meget hurtigt frem og tilbage mellem "Stereo" og noget andet, jeg ikke kan se. Receiveren understøtter 24/96. 2-kanals lyd i 96 kHz er enablet på PS3'en.

Nogen forslag?

Jeg har selv overvejet, om det er HDMI-kablet, der ikke har båndbredde nok til at overføre lyden uden fejl. Men de knap 5 Mbps er jo langt mindre end videostrømmen på en Blu-Ray, som overføres via samme leder i kablet, og Blu-Ray har jeg ingen problemer med.

Er der nogen, der kender en DVD-udgivelse i med 2-kanals 24/96 PCM-lyd, som jeg kan prøve at købe? Eller måske nogen, der kan henvise til et fungerende image af en DVD, som kan downloades lovligt?
Til top Vis Allan O's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Allan O

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes