| Forfatter |
|
anse Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 476
|
| Sendt: 01 December 2009 kl. 04:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
En kammerat gjorde mig opmærksom på, at jeg mister noget dynamik når jeg benytter den variable udgang på min cd-afspiller kontra fixed output...Specielt ved lavt nivau.
Er med på, at det gælder om så få led som muligt, men er der nogen som har nogen erfaringer og ved noget eksakt om det?
Har iøvrigt lige købt en brugt integreret Thorhauge røramp, 50 watt, pushpull-pentode koblet. Hold op hvor spiller den behageligt.
vh.
A
|
| Til top |
|
| |
TruthSpinner Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 875
|
| Sendt: 01 December 2009 kl. 07:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uden at huske det HELT præscist mener jeg at de gamle sony maskiner attenuerer den variable udgang digitalt. Hvis dette er tilfældet vil du, groft sagt, få halvt niveau ved at dividere samples med to. Det betyder så også at dynamikken bliver divideret med to ...
|
| Til top |
|
| |
quadmand Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2008 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 01 December 2009 kl. 08:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brug ørene
På min "gamle" Sony CDP X 7 ESD ( Anno 1990 ) er jeg lige fra starten blevet tudet ørene fulde af denne variable udgang ødelage lyden. ( Hvorfor den er der ved jeg så ikke )????
Nu har jeg prøvet at bruge den da jeg fik nyt udstyr (X7 ESD består ) og jeg kan ikke høre forskel .
SÅÅÅÅ Det bestemmer man selv 
__________________ Møller
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 01 December 2009 kl. 08:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men medmindre man har tilsluttet den direkte til en effektblok, hvorfor så i det hele taget bruge variabel output?
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
anse Forum Bruger

|
| Sendt: 01 December 2009 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Drenge.
Er på ferie, derfor jeg ikke har fået hørt efter. Årsagen til jeg benytter den er, at der ikke er remote til min integreret. Dette vil jeg dog formentlig have eftermonteret.
Mht. tweaks, så er det ikke altid jeg formår at høre forskel mellem det ene og det andet, men tingene fungerer jo ofter efter princippet:
Mange bække små, en stor å.
Både i positiv og negativ retning.
Spørgsmålet er bare om jeg kan fra nu af kan acceptere den sider i variable, når jeg ved den har negativ indflydelse
Tak for svar.
vh.
Anders
|
| Til top |
|
| |
Gonz Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 547
|
| Sendt: 01 December 2009 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
TruthSpinner skrev:
Uden at huske det HELT præscist mener jeg at de gamle sony maskiner attenuerer den variable udgang digitalt. Hvis dette er tilfældet vil du, groft sagt, få halvt niveau ved at dividere samples med to. Det betyder så også at dynamikken bliver divideret med to ...
|
|
|
Der sidder ganske alm analoge Alps potmetre, i de gl Sony maskiner ,motorstyrede !
|
| Til top |
|
| |
Weissbier Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
| Sendt: 01 December 2009 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gonz skrev:
TruthSpinner skrev:
|
|
|
Der sidder ganske alm analoge Alps potmetre, i de gl Sony maskiner ,motorstyrede !
|
|
|
Enig. Det var mest i de billigere modeller, at man (dengang) brugte digital regulering. Der intet lydmæssigt i vejen med den variable udgang, hvis den er den eneste styrkeregulering, man har. Der, hvor man kan gøre indvendninger, er, hvis man både bruger den variable udgang og derefter sender signalet over i en kontrolforstærker. Så passerer liniesignalet to styrkereguleringer, hvilket er unødvendigt og forlænger signalvejen med kvalitetstab til følge. Er potentiometeret endvidere af tvivlsom kvalitet (ikke relevant nærværende sammenhæng), forværres problemet tilsvarende.
Fedt grej du har ellers, Anse.  __________________ Martin Hinge
Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
|
| Til top |
|
| |
anse Forum Bruger

|
| Sendt: 01 December 2009 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for hjælpen, var rart lige at få slået fast.
Jeg vil fremover køre direkte jf. førnævnte princip.
Tak for det Martin, det har grebet lidt om sig siden jeg genfandt glæden ved god lyd for ca. 1 1/2 år siden.
Jeg skal snart igang med at bygge HT. igen, så bliver det sådan er par kasser her:
http://www.troelsgravesen.dk/JA8008_DTQWT.htm
De er meget rør-venlige, min 7 ohm og generelt ikke drilsk.
Endnu engang, tak fordi i lige voterede.
vh.
Anders
|
| Til top |
|
| |