| Forfatter |
|
Futfut Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 41
|
| Sendt: 07 December 2009 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad sker der med Lyngdorf CD1 siden den nu kun kan fås i sort ? udgår den og er der nyt på vej, er der nogen der sidder inde med "insider viden"
http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/cd-afspiller/lyng dorf_cd-1_cd-afspiller_sort.htm
|
| Til top |
|
| |
callesoroe Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 760
|
| Sendt: 09 December 2009 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Futfut skrev:
Hvad sker der med Lyngdorf CD1 siden den nu kun kan fås i sort ? udgår den og er der nyt på vej, er der nogen der sidder inde med "insider viden"
http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/cd-afspiller/lyng dorf_cd-1_cd-afspiller_sort.htm
|
|
|
CD afspilleren lider en snarlig død. Linn har allerede aflivet deres. Netværksafspillere er fremtiden. __________________ Callesoroe
|
| Til top |
|
| |
Futfut Forum Bruger

|
| Sendt: 10 December 2009 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
callesoroe skrev:
Futfut skrev:
|
|
|
CD afspilleren lider en snarlig død. Linn har allerede aflivet deres. Netværksafspillere er fremtiden. |
|
|
Det var jo en mulighed, jeg tror dog ikke helt på den eller med andre ord, håber jeg det ikke.
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 10 December 2009 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
callesoroe skrev:
Futfut skrev:
|
|
|
CD afspilleren lider en snarlig død. Linn har allerede aflivet deres. Netværksafspillere er fremtiden. |
|
|
Skulle vi nu ikke liiiiiiiiiiige  Jeg er stadig særdeles glad for CD-mediet og har ingen umiddelbare planer om at skille mig af med det. Det er jeg vist ikke den eneste der synes  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
Hovedskou Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 190
|
| Sendt: 08 Januar 2010 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Længe leve CD afspilleren...  Ved ik hvorfor den kun bliver solgt i sort, nok fordi den skal passe samme med SDAI 2175.. Men de kunne da godt ha lavet den i en sølv version, så den kunne passe til de andre...
|
| Til top |
|
| |
Futfut Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2010 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske er Lyngdorf på vej ud af HFK ? siden den stadig findes på lyngdorf's egen hjemmeside ?????
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
| Sendt: 10 Januar 2010 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er udfaset i sølv sammen med SDAI/SDA2175 i sølv, da de basalt set ikke solgte.
|
| Til top |
|
| |
Frankie Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 749
|
| Sendt: 11 Januar 2010 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hov hov...jeg HAR skam en i sølv !
|
| Til top |
|
| |
Weissbier Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
| Sendt: 11 Januar 2010 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rysz skrev:
| Den er udfaset i sølv sammen med SDAI/SDA2175 i sølv, da de basalt set ikke solgte. |
|
|
Skal det forstås sådan, at Lyngdorf skrotter hele klasse D linien sammen med CD-afspilleren? __________________ Martin Hinge
Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
|
| Til top |
|
| |
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 11 Januar 2010 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Weissbier skrev:
Rysz skrev:
| Den er udfaset i sølv sammen med SDAI/SDA2175 i sølv, da de basalt set ikke solgte. |
|
|
Skal det forstås sådan, at Lyngdorf skrotter hele klasse D linien sammen med CD-afspilleren? |
|
|
Ja, men kun i sølv, tror du fik misset "sølv".. Sølv-udgaverne sælger åbenbart ikke så godt, og derfor går de over til kun at producere de sorte.. __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Weissbier Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2010 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nåh, det har du vist ret i! Lad bare sølvudgaverne hvile i fred. De sorte er alligevel pænere! 
En anden ting: kunne Lyngdorf ikke snart flikke en lille DAB-tuner sammen? Det kan da ikke være særlig dyrt at udvikle sådan en. Jeg garanterer et salg på mindst ét eksemplar!  __________________ Martin Hinge
Lyngdorf TDAI 2200 RP
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Kimber 4TC/8TC
|
| Til top |
|
| |
Zorn Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 11 Januar 2010 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyngdorf måtte også meget gerne lave deres forstærker med USB-indgang i stedet for det oldnordiske serial kabel...
|
| Til top |
|
| |
Weissbier Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2010 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor lancerer Lyngdorf egentlig ikke et rent CD-løbeværk uden DAC? Hvis man i forvejen har en f.eks. en 2200, er det da ærgerligt at skulle betale for en (god) DAC, man aldrig kommer til at bruge. Tilsvarende kunne en DAB-tuner tilbydes med valgfri DAC. __________________ Martin Hinge
Lyngdorf TDAI 2200 RP
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Kimber 4TC/8TC
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 11 Januar 2010 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm....
Ligesom NAD skal være grå, så skal Lyngdorf også være glasblæst alu... Sådan er det bare! 
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2010 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Både DAB og CD-løbeværket er overflødigt, hvis man knalder en netværksafspiller på TDA'en
|
| Til top |
|
| |
Weissbier Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2010 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo-jo, såmænd, men hvad nu hvis man både er lidt konservativ og ret velhavende på samme tid? 
Alright, naturligvis har du ret: Lyngdorfs marketingafdeling har forlængst analyseret efterspørgslen for de nævnte produkter og fundet ud af, at det ikke kan betale sig at udvikle dem. Hm! Nå, hvis det skal være på måde...! Jeg tænkte bare, jeg håbede, jeg troede, at...måske...men...nå, ikke. __________________ Martin Hinge
Lyngdorf TDAI 2200 RP
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Kimber 4TC/8TC
|
| Til top |
|
| |
Frankie Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 749
|
| Sendt: 11 Januar 2010 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rysz skrev:
Både DAB og CD-løbeværket er overflødigt, hvis man knalder en netværksafspiller på TDA'en  |
|
|
Nu er der jo klasser til forskel på deres løbeværk og så det der netværks.... ! 
Selv om det måske desværre er fremtiden, så kan det ikke hamle op med et godt drev og en go´dac ! Men det kan jo være at det kommer !
|
| Til top |
|
| |
neumann.8700 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2010 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 11 Januar 2010 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
callesoroe skrev:
Futfut skrev:
Hvad sker der med Lyngdorf CD1 siden den nu kun kan fås i sort ? udgår den og er
der nyt på vej, er der nogen der sidder inde med "insider viden"http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/cd-afspille r/lyng
dorf_cd-1_cd-afspiller_sort.htm |
|
|
|
|
Jeg er enig i, at mekaniske medieafspillere er på vej til at forsvinde, men Linn har dog stadig deres cd-afspiller på pogrammet.
Personligt tror jeg, at der går nogle år endnu, før vi helt kan frigøres os fra div. formater (cd, dvd, blue-ray etc.) da streeming
ikke er nær så tilgængeligt/praktisk/enkelt som at finde en "skive" fra hylden og lægge den i en afspiller.
Pladebranchen er bestemt heller ikke klar, der findes ikke noget sted, hvor man let og ligetil kan købe kvalitets lyd/billed filer.
Linn har fx. stort set kun træskodans musik på programmet ;-)
Men det kommer! Indtil da, så har gode afspillere deres plads.
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 11 Januar 2010 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frankie skrev:
Rysz skrev:
Både DAB og CD-løbeværket er overflødigt, hvis man knalder en netværksafspiller på TDA'en  |
|
|
Selv om det måske desværre er fremtiden, så kan det ikke hamle op med et godt drev og en go´dac ! Men det kan jo være at det kommer ! |
|
|
Det er da noget vrøvl. Bevægelsesfri aflæsning i form af fx FLAC filer fra flash-ram vil altid være at foretrække fremfor at benytte et drev. Det er teknisk set den optimale løsning. __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2010 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Frankie skrev:
Rysz skrev:
|
|
Selv om det måske desværre er fremtiden, så kan det ikke hamle op med et godt drev og en go´dac ! Men det kan jo være at det kommer !
|
|
|
Det er da noget vrøvl. Bevægelsesfri aflæsning i form af fx FLAC filer fra flash-ram vil altid være at foretrække fremfor at benytte et drev. Det er teknisk set den optimale løsning.
|
|
|
Her er jeg enig med Floe.
DAC'en sidder jo allerede i TDA2200 og jeg har kørt med CD1 på, samt en Sonos ZP90 afspiller.
Resultatet af utallige lyttetest er, at jeg stadig køber cd'er, men de når kun omkring EAC programmet på pc'en og drøner så lystigt videre via Sonos'en. Jeg kan sgutte høre forskel på ZP90 og CD1 på andet en de 5 ypperste referenceskiver og så kan det i mine øjne være ligegyldigt.
Cd'erne bliver stadig udgangspunktet som købe-medie, men det ændrer sig når pladeselskaberne tager sig lidt sammen. Har allerede hævet en del ned fra Copenhagen Records og det er sgi fedt med 24 bit lyd fra Sonos'en 
Skal der endelig en skive på anlægget, så er det på vinyl 
|
| Til top |
|
| |