| Sendt: 14 December 2009 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Skal have opgraderet lydsiden, og vil derfor gerne have lidt kommentarer så der ryger færrest penge forgæves.
Lad mig starte fra en ende af, bruger Mediaportal og er kun interesseret i et 2.1 system. Har Subwooferen en Sunfire TS EQ-
10, og venter kun på at hifiklubben får B&W CM1 højtaleren hjem(Den har konen været med til at bestemme).
Af lydkort havde jeg tænkt mig http://www.esi-audio.com/products/julia/, det har fået gode anmeldelser (24/196) og virker
ret fleksibelt.
I de her klima tider har jeg kigget efter digitale forstærkere, og overvejede i første omgang Lyngdorf SDAI 2175, udover
gode anmeldelser har den RS232 input, så volume control kan styrer direkte fra PC'en, og varme afgivelsen skulle være
minimal så den kan pakkes væk i et skab. Når man har musik/film liggende digitalt, virker det lidt ulogisk at konvertere det
til et analog signal via lydkortet, for i forstærkeren at lave det digitalt igen. Denne konvertering kan undgås ved Lyngdorf
TDAI 2200.
Er jeg helt ude i skoven? Og er der nogen alternativer til Lyngdorf forstærkerne, B&W CM1 er trods alt forholdsvis let
spillende. Og hvordan vil det være smartest at forbinde forstærker og Subwoofer.
\Lars
|