| Forfatter |
|
Pingel Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 298
|
| Sendt: 15 December 2009 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der kender til en riaa/Ad-konverter, så man kan føre signalet fra sin Pladespiller over i sin DA-konverter (Benchmark oa. med volumekontrol)?
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 15 December 2009 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du ikke ligefrem står med en stor Lyngdorf DAC fri forstærker, eller anden power DAC, så er det unødigt komplicering af signalvejen.
Der er absolut ingen grund til at konvertere signalet til digital, bare for at føre det igennem en DAC...
Det du spørger om er jo en signalvej der går: pladespiller -> Riaa -> A/D -> D/A -> Forstærker
I stedetfor bare at gøre det: Pladespiller -> Riaa -> Forstærker.
|
| Til top |
|
| |
eggers Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 414
|
| Sendt: 15 December 2009 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja nu kan du ikke køre et analogt signal ind i en DA-konverter – i sagens natur. Det du skal have er en Bellari VP-530. Det er en VP-130 med AD-
konverter og USB forbindelse. Det sjove er selvfølgelig at man kan prøve mange spændende rør af!
http://www.needledoctor.com/Bellari-VP-530-USB-Phono-Preamp
|
| Til top |
|
| |
eggers Forum Bruger

|
| Sendt: 15 December 2009 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahh, jeg ser du skal over i en DA-konverter pga. volumen kontrollen. Undskyld jeg var ikke helt vågen der. Well, det bliver straks mere avanceret
idet AD-konverteren skal arbejde alene (uden en computer). Det er jeg ikke sikker på den Bellari kan, og for den skyld de fleste konsum AD-
konvertere. Hvis det er fordi du ikke har en forforstærker så køb da en omskifterbox?
|
| Til top |
|
| |
Pingel Forum Bruger

|
| Sendt: 15 December 2009 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er ikke så ligetil...
Jeg kan ikke helt gennemskue om den Bellari kan levere et digitalt udgangssignal jeg kan bruge - det skal være spdif eller optisk. Men ellers ser den da meget sjov ud.
Hvad mener du med omskifterboks?
|
| Til top |
|
| |
eggers Forum Bruger

|
| Sendt: 15 December 2009 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bellari'en har kun USB-udgang. Hvis du bare vil høre musik på din benchmark og en pladespiller kan du købe en line-omskifterbox hvor du tilslutter
udgangen fra benchmark'en og udgangen fra din phono-forstærker, omskifterens udgang tilslutter du så din effektforstærker. Alternativt kan du da
også bare købe en brugt forforstærker med phono indgang, så er den skid slået.
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 15 December 2009 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denne har også optiske udgang; så måske det var en mulighed, det fremgår ikke meget af beskrivelsen, hvordan de digitaleudgange virker; men den kunne da være en undersøgelse værd.
|
| Til top |
|
| |
Pingel Forum Bruger

|
| Sendt: 15 December 2009 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, den der erlingt - den ser ikke helt fin nok ud til mig  Jeg har en forforstærker m RIAA, men ville lige så om der var nogle produkter derude der kunne lokke mig til at smide om mig med pengene... Tak for inputs!
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 15 December 2009 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du vil bibeholde signalet mest muligt, så skal du bruge en analog forforstærker e.lign. Der er slet ingen grund til at konvertere signalet så drastisk for at lave en simpel volumen regulering!
Digital volumen regulering er heller ikke specielt optimalt, da man i princippet komprimere musikken, og reducere det dynamik område man ellers havde til rådighed ved -0dB.
|
| Til top |
|
| |