Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 05:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Bedste DAB-radio til max 2.000 kr? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
peder-dingo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juli 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 29 December 2009 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Hej!
Jeg leder som sagt efter den bedste DAB radio til max 2.000 kr.
Har kigget på Yamaha M-170 DAB radio, som ser rigtig lækker ud til prisen.
Her er et link: http://www.nbradio.dk/shop/yamaha-crx-m170-dab-5453p.html&am p;referrer=kelkoo

Er der et bedre anlæg til prisen?
Mvh
Jens
Til top Vis peder-dingo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peder-dingo

hifirookie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 December 2009 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

her er et svar som jeg muligvis får hug for men har du overvejet internetradio?- hvis du i forvejen har internet derhjemme? jeg har haft dab= lille udvalg af kanaler nu har jeg squeezebox som internetradio= flere tusinder af kanaler inkl. dem du kan finde på dab. selve signalet er ikke af bedre kvalitet i dab,- måske det bliver bedre men det gør internetradio sikkert også.

uh uh nu har jeg sagt det,- håber ikke du og andre dab fans bliver for på mig.

godt nytår

Til top Vis hifirookie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifirookie

panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 December 2009 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

ja, enig... internet radio er meget bedre. en squeeze box med en dac er mange gange bedre end alle dab tunere, ink. de helt dyrre....

holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos

Svend88
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 14 December 2008
Sendt: 30 December 2009 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

hifirookie skrev:

her er et svar som jeg muligvis får hug for men har du overvejet internetradio?- hvis du i forvejen har internet derhjemme? jeg har haft dab= lille udvalg af kanaler nu har jeg squeezebox som internetradio= flere tusinder af kanaler inkl. dem du kan finde på dab. selve signalet er ikke af bedre kvalitet i dab,- måske det bliver bedre men det gør internetradio sikkert også.

uh uh nu har jeg sagt det,- håber ikke du og andre dab fans bliver for på mig.

godt nytår

Så hopper jeg lige på denne tråd, for mit spørgsmål går nemlig på om der virkelig ikke er de samme DAB programmer som på DR netradio? Forærede en DAB radio til en til jul og den kan kun finde et fåtal af de kanaler som er på DR netradio.
Til top Vis Svend88's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend88

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Sendt: 30 December 2009 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Husk nu at DAB ligeså stille dør i løbet 4-5 år og DAB+ starter med nye kanaler 2010...de kan ikke modtages af alm DAB modtager

mvh

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania

Svend88
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 14 December 2008
Sendt: 30 December 2009 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

tube mania skrev:

Husk nu at DAB ligeså stille dør i løbet 4-5 år og DAB+ starter med nye kanaler 2010...de kan ikke modtages af alm DAB modtager

mvh

Så var det godt vi kun gav 300 kr. for den i Fona Kommer der så flere DAB kanaler på DAB+ ?
Til top Vis Svend88's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend88

peder-dingo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juli 2009
Sendt: 30 December 2009 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Rolig hifirookie, jeg er noob på området så tager gerne imod råd/input! :)

Hvad er en squeezebox?

Hmm... Så alle de DAB-radioer der sælges nu er faktisk mere eller mindre forældede om 1-2 år?

Hvordan fungerer det med internetradio over radio?
Til top Vis peder-dingo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peder-dingo

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Sendt: 30 December 2009 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Det varer nok mange år inden der kommer nyt radiosystem til afløsning af både FM og DAB. Køb evt en kvalitetstuner som Cambridge DAB 300 eller Pure drx 701es brugt. Disse to er rene DAB modeller, jeg har selv den første og den er jeg super glad for. Jeg har hørt at den fra Pure også skulle væe god. Køb evt en brugt, de kan fåes til ca 500 - 800 kr.

Der er faktisk en på QXL netop nu. Men de kan være svære at finde.

http://www.qxl.dk/pris/hi-fi-tv-video/hi-fi--surround/radio/ dab/pure-digital-radio-tuner-drx-701es/v/an591548244/

Ellers må du købe en tuner med både DAB og FM, de fleste af de tunere Hifi klubben har har begge systemer indbygget i samme tuner. Jeg ved ikke om du har brug for FM eller om du har det i forvejen. Men DAB radioen vil sikkert hurtigt udkonkurrere FM, det gjorde den hos mig.

panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 31 December 2009 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Det er igen hvad man er til... Jeg har selv haft en Pure 701 med dual tuner. Lyden var efter min smag noget skod. Så blev den moddet og dermed en del bedre. Men stadig. Min gammelt Sony ST5ES tuner spiller lysår bedre end Pure, ligemeget om det er FM eller DAB. Og så er det der hvor det skal kigges på efter min mening, nemlig Internet radio. Pure tuneren kan på ingen måde sammenlignes med en SB/DAC kombo....

godt nytår alle sammen

holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Sendt: 31 December 2009 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

panos skrev:
Det er igen hvad man er til... Jeg har selv haft en Pure 701 med dual tuner. Lyden var efter min smag noget skod. Så blev den moddet og dermed en del bedre. Men stadig. Min gammelt Sony ST5ES tuner spiller lysår bedre end Pure, ligemeget om det er FM eller DAB. Og så er det der hvor det skal kigges på efter min mening, nemlig Internet radio. Pure tuneren kan på ingen måde sammenlignes med en SB/DAC kombo....

godt nytår alle sammen

Det kan godt være internet radio bliver fremtiden. Alle DAB kanalerne er vel også tilgængelige via netradio. Jeg synes min Cambridge DAB tuner virker fint, men det kan være svært at finde en sådan, når jeg anbefalede den Pure, var det fordi jeg har hørt den skulle være OK, og derudover har jeg selv en Pure Tempus 1 køkkenradio (ren DAB)som jeg synes virker fint. Lydkvaliteten på den er dog slet ikke på højde med den fra Cambridge, men det er også en transistorradio.

Så det er meget muligt at internet radio overtager tunerens plads, hvis det ikke besluttes rimeligt hurtigt at satse på indførelse af et nyt radiosystem. Jeg har bare ingen MP3 musik eller transportabel musik og ingen forbindelse mellem PC og anlæg, derfor tænker jeg ikke i de baner.

Godt nytår

hifirookie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Januar 2010 kl. 06:11 | IP-adresse registreret  

peder-dingo skrev:

Hvad er en squeezebox?

Hmm... Så alle de DAB-radioer der sælges nu er faktisk mere eller mindre forældede om 1-2 år?

efter min mening er netradio 2000 gange federe end dab PT, og jeg er 90% sikker på det går mere og mere i den retning,- tror faktisk dab bliver (den nye minidisk:-) tjek logitech`s hjemmeside ud: http://www.logitech.com/index.cfm/speakers_audio/wireless_mu sic_systems/&cl=dk,da
det behøves ikke at være deres produkter.
et STORT plus ved en af de afspillere er at du kan lægge hele din musiksamling ind på computeren og streame den trådløst over din router og kontrollere det hele fra remoten (eks squeezebox duet)
hvis du tilmed køber en kvalitets dac (eks.:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehor/andet-tilbehor/ cambridge_dacmagic_sort.htm
så vil lyden være en langt dyrere cd afspiller værdig (afhængig af kilden selvfølgelig)
jeg har selv squeezebox duet og cambrigde dacmagic og en pc, og min cd afspiller og radio inkl. dab samler bare støv nu.
mine bedste råd er givet.

hifirookie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Januar 2010 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

hifirookie skrev:
peder-dingo skrev:

Hvad er en squeezebox?

efter min mening er netradio 2000 gange federe end dab PT, og jeg er 90% sikker på det går mere og mere i den retning,- tror faktisk dab bliver (den nye minidisk:-) tjek logitech`s hjemmeside ud: http://www.logitech.com/index.cfm/speakers_audio/wireless_mu sic_systems/&cl=dk,da
det behøves ikke at være deres produkter.
et STORT plus ved en af de afspillere er at du kan lægge hele din musiksamling ind på computeren og streame den trådløst over din router og kontrollere det hele fra remoten (eks squeezebox duet)
hvis du tilmed køber en kvalitets dac (eks.:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehor/andet-tilbehor/ cambridge_dacmagic_sort.htm
så vil lyden være en langt dyrere cd afspiller værdig (afhængig af kilden selvfølgelig)
jeg har selv squeezebox duet og cambrigde dacmagic og en pc, og min cd afspiller og radio inkl. dab samler bare støv nu.
mine bedste råd er givet.

"lidt" fuld da jeg forfattede ovenstående
prøv youtube der ligger nogle ret gode presentationer af squeezeboxen + mange andre produkter
mvh mig

Snøren
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 13 Oktober 2009
Sendt: 01 Januar 2010 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Jeg har en dab fra receiver companiet som kører optisk over i min Dacmagic og det rykker famne ....ved godt den ikke har dab+....Men når det kommer skal jeg have en DAB+ adapter fra Cambridge som så osse kommer igennem Dacmagiccen...

Jeg kender ikke den Yamaha der...men har hørt Denon DRA-107DAB og DCD-107 på et par Lektor2 fra Dali.....det lyder ganske overbevisende til prisen....og her får du dab+...

http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/receiver/denon_dr a-f107_receiver_sort_m_dabfm.htm

Godt nytår

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes