| Forfatter |
|
moha Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 119
|
| Sendt: 06 Januar 2010 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg (langt om længe) skiftet min cd afspiller til en Mac Mini (den er jo nærmest standard som musikserver) og den helt nye Ayre QB-9 USB DAC.
Det spiller så musikalsk, nærværende og dynamisk, at det nogle gange er helt skræmmende at lytte på - og de små hår rejser gang på gang. Men hvor er det en fornøjelse at høre musik på 
At det så samtidig spiller mere detaljeret, med et større perspektiv på alle leder og kanter og en ro og autoritet, jeg ikke har hørt fra nogle cd afspillere i samme prisklasse gør jo bare hele oplevelsen så meget bedre 
Det er ikke uden grund at Ayre QB-9 DAC er blevet kåret "Overall product of the year 2009" i Stereophile: http://www.ayre.com/pdf/2009_POTY.pdf
Jeg spiller på Martin Logan Spire højttalere og en DOXA 73 effektforstærker. Jeg er med dette set-up begyndt at gå direkte fra DAC til effektforstærker, hvilket har givet en del ekstra.
Musikalske hilsner
|
| Til top |
|
| |
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 06 Januar 2010 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
moha skrev:
|
Nu har jeg (langt om længe) skiftet min cd afspiller til en Mac Mini (den er jo nærmest standard som musikserver) og den helt nye Ayre QB-9 USB DAC.
Det spiller så musikalsk, nærværende og dynamisk, at det nogle gange er helt skræmmende at lytte på - og de små hår rejser gang på gang. Men hvor er det en fornøjelse at høre musik på 
At det så samtidig spiller mere detaljeret, med et større perspektiv på alle leder og kanter og en ro og autoritet, jeg ikke har hørt fra nogle cd afspillere i samme prisklasse gør jo bare hele oplevelsen så meget bedre 
Det er ikke uden grund at Ayre QB-9 DAC er blevet kåret "Overall product of the year 2009" i Stereophile: http://www.ayre.com/pdf/2009_POTY.pdf
Jeg spiller på Martin Logan Spire højttalere og en DOXA 73 effektforstærker. Jeg er med dette set-up begyndt at gå direkte fra DAC til effektforstærker, hvilket har givet en del ekstra.
Musikalske hilsner
|
|
|
Fedt, tillykke 
Det lyder faktisk som noget jeg kunne forestille mig var godt at høre på 
Med lidt overfladisk kendskab til produkterne, som jo er i høj klasse, så spiller det sikkert musik 
|
| Til top |
|
| |
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 06 Januar 2010 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
... skulle vi ikke lige have et billede? 
NU 
|
| Til top |
|
| |
Dennisk Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 241
|
| Sendt: 06 Januar 2010 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad kostede DAC'en?
Og hvor har du købt den? Jeg bruger min cdafspiller som dac (en Harman Kardon hd970). Det er fint nok, men når der engang skal opgraderes, bliver det på den front.
indtil nu har jeg haft en dacmagic i tankerne, men ved slet ikke om den er ret meget bedre end min nuværende løsning.
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 06 Januar 2010 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ifølge Interceptor's prisliste, så er den vejledende pris 23.000 kr.
|
| Til top |
|
| |
moha Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2010 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Dennisk Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 241
|
| Sendt: 06 Januar 2010 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
Ifølge Interceptor's prisliste, så er den vejledende pris 23.000 kr.
|
|
|
UUUHHH!
|
| Til top |
|
| |
Skyblue Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 66
|
| Sendt: 10 Januar 2010 kl. 02:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte min QB-9 i sommers for ca. 17k i england. De er dyre men fandme alle pengene værd :)
__________________ Jplay -> Ayre QB-9 -> Heed Canamp V3 --> Denon AH-D5000.
|
| Til top |
|
| |
jesper ø j Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 December 2008 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 73
|
| Sendt: 10 Januar 2010 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Hvordan overføre du signalet fra din Mac Mini.
Hvad cdafspiller havde du før.
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 10 Januar 2010 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder rigtig spændende! Den Ayre er et MEGET interessant produkt, og hvis rygterne taler sandt endda forholdsvis billigt ift.
alternativerne, hvis man ønsker lyd uden digitalitis.
|
| Til top |
|
| |
moha Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2010 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jesper.
Det digitale signal bliver overført via USB, og så har Ayre lavet et fikst filter, der fjerner alle problemer med jitter via USB. Du kan læse om det her: http://www.ayre.com/pdf/Ayre_USB_DAC_White_Paper.pdf
Min cd afspiller var en Cayin CD-T 17A. Det er en fantastisk cd afspiller - især i prisklassen (den kostede 17.000,-). Men den bliver slået af mit nye set-up - hvilket retfærdigvis skal siges også er en prisklasse dyere.
Inden jeg købte MacMini+Ayre sammenlignede jeg med cd afspillere i samme prisklasse, men de blev banket - og at jeg så samtidig har adgang til hele min musik samling på én gang og det er vanvittig nemt at betjene via iTunes og Front Row er jo bare ekstra plusser 
Musikalske hilsner
|
| Til top |
|
| |