Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 00:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Standby strømforbrug af Sub forstær (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
3Cubed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 19 Januar 2010 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

Hej folkens.

Jeg er lidt nysgerrig efter at høre hvad jeres sub forstærkere bruger af strøm, når I ikke bruger den, dvs. den enten er tændt uden at spiller eller, hvis jeres sub forstærker har en auto power indstilling, (den tænder selv når den føler at der kommer signal og slukker efter noget tid uden signal) hvad bruger den så, når auto power har sat jeres amp i "slukket"?

Selv har jeg lige fået en Earthquake ME320 ind ad døren, den har en lille kontakt der kan stå i on, auto eller off. Dens standby forbrugs tal er som følger, målt med et ide-line energimeter.

Earthquake ME320
ON, uden at spille musik (grøn led) : 20W
Auto, slukket (rød led) : 13W
Off (rød led) : 13W

for at komme ned på 0W skal der enten slukkes på kontakten eller den anden lille tænd sluk knap på forstærkeren...

Jeg er lidt skuffet over det høje standby forbrug på denne helt nye forstærker, man skulle tro det kunne gøres bedre i 2010!!

Jeg har en ældre Hypex HS200 som har samme indstillings muligheder.

Hypex HS200:
Her er forbruget som følger:

On: (led grøn) : 18W
Off: (led slukket) : 0W
Auto, slukket: (led orange) : 0W

Ret godt gået af denne ret gamle Amp. Det skal dog nævnes at jeg ikke er specielt tilfreds med auto delen på denne hypex amp, da der skal en del (volumen) før den tænder og den slukker så ned igen efter 5 - 7 min. og der er altså en del film, hvor der er mere end 7 min mellem høje bas lyde!!  Her er det min opfattelse at Earthquake ME320 har forstået at få det til at virke og den tænder ved meget lavere signal styrker, men hvis prisen for det er 13W så ved jeg ikke om jeg syntes den er for høj... 13W på års-plan løber trods alt op i en hel del spildte kroner.

Glæder mig til at høre om andres erfaringer!!

Mvh. Kasper

Til top Vis 3Cubed's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3Cubed

3Cubed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2008
Lokalitet: København
Sendt: 27 Januar 2010 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Hmm. Er det virkelig kun mig der interessere sig for det her!? Nå men jeg håber i som læser det her, vil huske at måle jeres sub-AMP, hvis/når i
en dag har adgang til en måler. :-) Jeg skal nok fblive ved med at poste på den her, hvis/når jeg får detaljer om andre sub-amps. :-)
Til top Vis 3Cubed's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3Cubed

WernerClausen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2007
Lokalitet: Fyn
Sendt: 27 Januar 2010 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

3Cubed skrev:
Hmm. Er det virkelig kun mig der interessere sig for det her!? Nå men jeg håber i som læser det her, vil huske at måle jeres sub-AMP, hvis/når i
en dag har adgang til en måler. :-) Jeg skal nok fblive ved med at poste på den her, hvis/når jeg får detaljer om andre sub-amps. :-)

Jo det er vel nok interessant som sådan, men fx i dit tilfælde med 13 watt vil det give cirkus 50 øre om dagen ekstra. En lille pris hvis den ellers spiller bedre :)

Det er et stykke tid siden jeg målte men mener mit system koster ca 800 om året i idle tilstand.

--
Werner

Til top Vis WernerClausen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af WernerClausen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes