Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 07:00   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Logitech Squeeze (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
pepsi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 December 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 81
Sendt: 23 Januar 2010 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

Nogen der har erfaringer med denne boks.

Kan den afspille dab stationer?

Skal computeren være tændt for at spille netradio?

Dårlige eller gode erfaringer søges.

Til top Vis pepsi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pepsi
 
pepsi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 December 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 81
Sendt: 23 Januar 2010 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

Det er Squeeze box duet det drejer sig om
Til top Vis pepsi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pepsi
 
erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1532
Sendt: 23 Januar 2010 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Squeezebox'ene - der er jo lidt forskellige udgaver - kræver ikke at computeren er tændt for at spille netradio, de skal blot have en forbindelse til internettet.

Der er ikke radiomodtager i Squeezebox'ene, men de danske DAB kanaler findes også som internetradio, så på den vis, kan du lytte til DR's digitale kanaler.

Internetradio modtagelsen er enkel at bruge og fungerer perfekt. Dog er båndbreden i mange tilfælde noget lav, så forvent ikke den helt store kvalitet; men det samme gør sig jo også gældende for DAB radio.


Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt
 
jkk1989
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Marts 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 338
Sendt: 23 Januar 2010 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

Som før nævnt er det ikke nødvendigt at have computeren tændt når man bare skal lytte til netradioer, Skal du tilgengæld lytte til dine musik filer på computeren skal den..

Hertil kan jeg anbefale Squeezebox folkene en Netgear ReadyNAS, Netværksharddisk, hvor man kan opbevare sit musik på og tilmed installere Squeezebox Serveren, Så man IKKE behøver at have sin computer tændt for at lytte til alt sin dejlige musik! :)


__________________
Med venlig hilsen
Jesper Knudsen
Til top Vis jkk1989's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkk1989 Besøg jkk1989's Websted
 
pepsi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 December 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 81
Sendt: 23 Januar 2010 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Vil det sige den hakker sig igennem sange. Synes ikke lyden i min tidligere dab var ringe i forhold til fm radio.
Til top Vis pepsi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pepsi
 
pepsi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 December 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 81
Sendt: 23 Januar 2010 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Det er primært internet radioen jeg vil bruge. Er der andre alternativer?
Til top Vis pepsi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pepsi
 
erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1532
Sendt: 23 Januar 2010 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

pepsi skrev:
Vil det sige den hakker sig igennem sange. Synes ikke lyden i min tidligere dab var ringe i forhold til fm radio.


Den hakker overhovedet ikke.
Det jeg mener er at mange netradioer "sender" ved meget lave bitrater, hvilket jo uværeligt får betydning for musikkvaliteten. Meget udbredt netradio er MP3 i 96 eller 128 kps, hvilket i mine øre ikke er optimalt (nogle endog lavere); men udbudte er så KÆMPE stort, at det altid er muligt at finde noget, som falder i ens smag både indholds- og kvalitetsmæssigt.

Der er også stationer, som sender med 320 kps, og så er det super fint for "radiomodtagelse".

EDIT: Lavede lige en hurtig søgning på shoutcast.com, her er der over 3.000 stationer der sender i 320 kps


Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt
 
slate
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Maj 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 423
Sendt: 23 Januar 2010 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Det meste af mit radio forbrug er via min Duet'er.
Primært P3 men hører også en del Klassisk (DAB) og syntes at kvaliteten er ok... det er vel 128 kbit/s som DR sender alle deres kanaler med.

Der er 41 danske kanaler som er "kendt" af MySqueezebox.com som du bruger hvis du kører direkte mod internettet. DR står for ca 30 af dem

Til top Vis slate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slate
 
MACMAN
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Januar 2010
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 23 Januar 2010 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger selv en IMAC og Itunes. Det fungerer perfekt til hele min musiksamling, som jeg har rippet i Apple Lossless. Jeg har
ikke set noget der slår det.
Til top Vis MACMAN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MACMAN
 
slate
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Maj 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 423
Sendt: 23 Januar 2010 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

MACMAN skrev:
Jeg bruger selv en IMAC og Itunes. Det fungerer perfekt til hele min musiksamling, som jeg har rippet i Apple Lossless. Jeg har
ikke set noget der slår det.

Hmm er det ikke lidt "off topic"

Til top Vis slate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slate
 
pepsi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 December 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 81
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Ikke flere erfaringer????
Til top Vis pepsi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pepsi
 
janpo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Juni 2009
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 80
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Hvad er dit ambitionsniveau ?

Jeg er en doven hund så jeg bruger sqbox på grund af magelighed.
Men husk på at det er mid-fi ud af boksen.

Hvis du skal have god lydkvalitet skal den suppleres med en ordentlig DAC. Og så sætter du selv niveauet. En DacMagic ( eller lignende ) er nogenlunde ok. Der er trods alt grænser for hvad man kan få for 2.000.

Jeg har rodet med min sqbox og fået den indstillet så man ikke behøver at skifte kilde for at skifte mellem det jeg selv har lagt på nas og internet radio. Men det har til gengæld medført at pc'en/nas skal være tændt for at kunne høre noget som helst.

Jeg bruger en fit-pc2. Den "spiser" kun 6 watt. Så løber elmåleren ikke løbsk selvom den er tændt 24/7.



__________________
---------------------------------
Bare mine $0.02
Til top Vis janpo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janpo
 
WernerClausen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 September 2007
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 177
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

janpo skrev:
Men husk på at det er mid-fi ud af boksen.

Mid-fi? Det var da en subjektiv beskrivelse med negativ klang af format. Imo start du roligt med out-of-the-box SqueezeBox så kan du selv vurdere hvordan det spiller. Og internet radio er godt understøttet af SqueezeServer og nemt at sætte op.

--
Werner

Til top Vis WernerClausen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af WernerClausen
 
Sportsguitarist
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 167
Sendt: 27 Januar 2010 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

MACMAN skrev:
Jeg bruger selv en IMAC og Itunes. Det fungerer perfekt til hele min musiksamling, som jeg har rippet i Apple Lossless. Jeg har
ikke set noget der slår det.


Jeg gentager lige en del af startspørgsmålet, let omformuleret, så: "Skal man ha computeren tændt, for at lytte til radio?"
Til top Vis Sportsguitarist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sportsguitarist
 
slate
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Maj 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 423
Sendt: 27 Januar 2010 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Nej - udvider lige en del af mit tidligere svar:

Der er 41 danske kanaler som er "kendt" af MySqueezebox.com som du bruger hvis du kører direkte mod internettet.... altså uden at have din PC tændt. DR står for ca 30 af dem

Og derudover er der tusindvis af andre "radio" kanaler.

Din PC er kun indblandet hvis du vil høre din egen musik.

Til top Vis slate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slate
 
Henrik_sdk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 474
Sendt: 27 Januar 2010 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Jeg gentager lige en del af startspørgsmålet, let omformuleret, så: "Skal man ha computeren tændt, for at lytte til radio?"
[/QUOTE]

Den har indbygget wifi..

Lytter selv til en del tjekkiske radiostationer og de fleste dr kanaler. Du kan også afspille podcast uden pc f.eks genhøre mads og monopolet og 1000 vis af andre podcats.

Offtopic, går lidt utålmodigt og venter på den den nye touch udgave skal komme på gaden, som jeg skal have til en amp/dac..
Til top Vis Henrik_sdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik_sdk
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3096
Sendt: 27 Januar 2010 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Jeg kører med Duet digitalt ud til en EMM LABs DAC-2 og musikken er FLAC fra en NAS NV+
Vil nok sige, at det er alt andet end "mid fi"!

Har prøvet radiokanalerne, men min gode gamle FM tuner overgår den på ALLE punkter.


__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
el_serpiente
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 546
Sendt: 28 Januar 2010 kl. 08:17 | IP-adresse registreret  

Henrik_sdk skrev:

Den har indbygget wifi..

Lytter selv til en del tjekkiske radiostationer og de fleste dr kanaler. Du kan også afspille podcast uden pc f.eks genhøre mads og monopolet og 1000 vis af andre podcats.

Offtopic, går lidt utålmodigt og venter på den den nye touch udgave skal komme på gaden, som jeg skal have til en amp/dac..


Hvordan virker det. Jeg kan ikke få min squeezebox duet til at spille noget som helst hvis min NAS ikke er er tændt og kører squeezeserver.

Til top Vis el_serpiente's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af el_serpiente
 
QWERTY126
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 417
Sendt: 28 Januar 2010 kl. 08:48 | IP-adresse registreret  

Du skal logge ind på Squezenetwork via internet explorer, og oprette dine radio stationer.

http://www.squeezenetwork.com/user/register

Du skal vælge Squezeenetwork, menu med din fjernbetjening

Til top Vis QWERTY126's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af QWERTY126
 
slate
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Maj 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 423
Sendt: 28 Januar 2010 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

QWERTY126 skrev:

Du skal logge ind på Squezenetwork via internet explorer, og oprette dine radio stationer.

http://www.squeezenetwork.com/user/register

Du skal vælge Squezeenetwork, menu med din fjernbetjening

Nu om dage er det MySqueezebox.com man skal bruge....Blev lavet om med release 7.4

Som sagt er de fleste danske stationer allerede kendt af systemet, men hvis du vil have fat DR's podcasts så se her hvordan du ligger dem ind: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=53350

Eller nærmere her http://radio.rosted.net/ Det er OPML siden du skal kigge på

Til top Vis slate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slate
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes