Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 05:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Førstegangskøb, Atoll + Monitor Audio (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Besteni
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Hej alle sammen

Dette er mit første indlæg af forhåbentlig mange her på siden. Jeg er relativ grøn inden for hi-fi men bruger meget af min vågne tid på musik, og har derfor besluttet mig for endelig at slagte sparegrisen og investere i et ordentligt system!

Jeg var i Tape Connection her i eftermiddags, fik i øvrigt glimrende service, og sammen med forhandleren synes jeg at jeg blev sporet ind på noget rigtig fornuftigt. Dertil vil jeg meget gerne høres jeres vurdering og indput, hvis I vil gøre mig den store tjeneste ..

Lige for præcisering: Prismæssigt har jeg sat 8000 kroner af til en samlet pakkeløsning grundet budget. Jeg skal spille godt 28 kvm op, og spille lidt af hvert - hører alt fra hård rock til elektronisk til stille indie-musik. CD-afspilleren er i øvrigt sparet væk, ripper i stedet hele min musiksamling og afspiller fra computer og iPod.

I Tape-Connection hørte jeg Monitor Audio Silver RX2-højttalerne over Atoll IN200-anlægget og synes, sagt uden kendskab til termer mv., rigtig godt om åbenhed, dynamik og var hertil positivt overrasket over bas og dybde prisen taget i betragtning.

Sælger anbefalede jeg investerede i en model han ikke havde hjemme. Systemet kommer til at hedde: Atoll IN30-integrated forstærker og 2x Monitor Audio RX2 - I alt omkring 7.000.- ..

Hvordan lyder dette i Jeres ører? Har I eventuelt indput eller kendskab til modellerne, eller anbefalinger til andre enheder i samme prisklasse? På forhånd tak.

Venligst, Benjamin

Til top Vis Besteni's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Besteni

MaXer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2006
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

jeg kørte med ren MA + Atoll kombi længe. Jeg kører stadig på effekterne, men har fået en anden forforstærker da Atoll's ikke har hdmi...

Men jeg synes selv MA + Atoll er en rigtig godt kombi. Jeg hørte MA på en del af de forstærkere de sælger i TP, plus jeg havde lånt en NAD M-series
med fra HFK. Det NAD, Rotel og Atoll jeg hørte lød meget ens, men jeg endte med Atoll. NAD havde måske en smule bedre styr på højtalerne, men
den var også en del dyrere.

JannickB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juni 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Har ikke selv hørt Atoll forstærkerne, men vil bare lige påpege at der er væsentlige forskelle i konstruktionen (både
dimensionering og princip) på IN200 og IN30, så håber du planlægger at høre IN 30 før et eventuelt køb
Til top Vis JannickB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JannickB

bittermand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Den gamle RS Silver-serie fra Monitor Audio var en hysterisk god højttalerserie ikke bare til prisen, men hysterisk god PUNKTUM. Hvis RX'erne gør det ligeså godt, er du rigtig godt tjent med dem isoleret set - hvordan de så spiller med Atoll, ved jeg ikke.
Til top Vis bittermand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bittermand

Besteni
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2010 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Hillemænd, dét er da hurtig feedback der vil noget! 

Jeg har ikke hørt RX2 sammen med Atoll IN30 endnu, men IN30 ser lovende ud og sælgers anbefaling var til at føle på. Et link her til den lille sag HER... Og dertil tjek designet, det henleder jo virkelig tankerne på hjemmebyg og 80'er-tendenser. - Jeg er vild med det! IN30'eren burde lande her i Tape Connection på Vesterbrogade om 2 ugers tid, så skriver jeg selvfølgelig min oplevelse. I må endelig gøre det samme hvis I lige kommer forbi ..

Mht. MA har jeg også kun kunne finde gode anmeldelser på RS-serien, og hertil lyder RX til at integrere de gamle principper i fed fusion med ny teknologi. Det er dog sparet hvad jeg har kunnet finde af brugeranmeldelser udover den her, så kendskab hertil modtages med kyshånd.

Igen super fedt med så hurtig respons

Benjamin

bittermand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Besteni skrev:
 IN30'eren burde lande her i Tape Connection på Vesterbrogade om 2 ugers tid...

Det skal du nok ikke regne med - biksen er nemlig i gang med at lukke helt ned.

Til top Vis bittermand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bittermand

Besteni
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2010 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

bittermand skrev:

Besteni skrev:
 IN30'eren burde lande her i Tape Connection på Vesterbrogade om 2 ugers tid...

Det skal du nok ikke regne med - biksen er nemlig i gang med at lukke helt ned.

Jo, han bestilte den i dag og den er der om 14 dage på Vesterbrogade. De lukker ganske rigtigt afdelingen i København, men det er først i marts, og de kører stadig videre i Århus. Derfor bestiller de stadig hjem per request, hvis andre skulle have glæde af at vide dette.

Venligst, Benjamin

terp2004
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006
Sendt: 26 Januar 2010 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Jeg kender ikke til det anlæg, du foreslår, men har to andre forslag, du kan overveje.

1/ Overvej aktive højttalere med indbygget dac, ADM9.1 fra AVI. Du kan få et par til 9.500 kr (inkl. fjernbetjening og højttalerkabel). Jeg har dem selv og er meget glade for dem. Man kan låne dem hos Streamtech.

2/ Jeg kan se, du bor i KBH. Du kan besøge Lydbutikken v/ Enghavevej. Du kan jo spørge, hvad du kan få for 7.000-8.000 kr, der opfylder dine behov. Jeg vil foreslå et sæt Evox-højttalere + en forstærker. Evox-højttalerne lyder super til prisen.

Mht. ripning, styring af musik og alt den slags, så har det været hyppigt oppe her på forummet, så hvis du søger lidt, kan du finde masser af gode tips herinde :-)

Til top Vis terp2004's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af terp2004

Besteni
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2010 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Tak for svarene! Jeg har haft travlt med studiestart de sidste par dage, men undersøger fortsat forskellige muligheder. Jeg skal forbi Lydbutikken i morgen, lytte til Evox, samt arrangere at få hørt ADM9.1 - jeg har jo efterhånden læst en utallig række positive anmeldelser af dette system!

Flere spørgsmål melder sig pludselig :) ..

1) Mht. ADM9.1, findes der en butik der forhandler disse? Det er smart nok med at Streamtech kan sende dem, men ville helst have en fysisk butik.

2) Endvidere, er Windows-mand (uf!) så hvor optimalt og simpelt et setup kan jeg lave med ADM9.1 og windows til en stationær?

3) Er et nyt lydkort desuden et must til ADM9.1? Min computer har et GA-EP45T-DS3 chipset med Realtek ALC889A codec - der står en masse fancy med  "High Definition Audio" men holder det i grunden eller er det dét værd at smide 1000-something kroner efter et nyt lydkort?

4) Fik desuden en skør tanke. Er selv musiker og har efterhånden samlet en del gear. Har et EBS AC-300 aktivt baskabinet med 15" + 2" tweeter stående som jeg ikke bruger, ville det være muligt at sætte det op som sub til ADM9.1? Inden for basudstyr er dette kabinet state-of-the-art, men kan det overhovedet spille med hi-fi udstyr? Nytænkning eller forbrydelse? 

Venligst, Benjamin

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 31 Januar 2010 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

En af fordelene ved ADM9.1 er at den har indbygget DAC.. Kører du så lydsignalet ud af din computer via optisk udgang, går du
både udenom computerens dårlige onboard lydkort samt windows mixer.

Vassagohifi i Odense forhandler AVI'erne
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes