Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 00:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: NYE Mærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Henrik.E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 28 Januar 2010 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Det virker som om vi her i Danmark er Bange få at prøve nye Mærker og dem der gør det har svart ved at sælge dem igen til en ordlig pris. Hvorfor skal være Pass labs eller Krell eller et af de ander (kende mærker) alså den vi kender her hjemme der er masser af rigtig godt hifi ude i verden vi ikke kender til her hjemme som er mindst lige så godt 
Til top Vis Henrik.E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik.E

bittermand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: København
Sendt: 29 Januar 2010 kl. 06:32 | IP-adresse registreret  

Bortset fra den absurde mærkevaredyrkelse, er der som jeg ser det, både fra sælger- og køber/ejer-side en masse myter og nærmest religiøst præget vrøvl, der omgiver dette eller hint produkt, og det er ikke lige til at slippe af med. Bare se hvordan grammofonen bliver dyrket som en gud i forh. til CD, p.gr.a. forhold der havde en vis sandhed for 10-15 år siden, for slet ikke at tale om al det fordrukne sludder og vrøvl kabler sælges på.
Til top Vis bittermand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bittermand

jesper ø j
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 December 2008
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 29 Januar 2010 kl. 07:59 | IP-adresse registreret  

Henrik.E skrev:
Det virker som om vi her i Danmark er Bange få at prøve nye Mærker og dem der gør det har svart ved at sælge dem igen til en ordlig pris. Hvorfor skal være Pass labs eller Krell eller et af de ander (kende mærker) alså den vi kender her hjemme der er masser af rigtig godt hifi ude i verden vi ikke kender til her hjemme som er mindst lige så godt 

Hej

Det lyder som om du ikke kan sælge noget du har.

Jeg synes der er mange små mærker herhjemme der er total fede.

Lamm Plinius Pass Krell BAT osv, der findes mange mærker derude men jeg tror mere problemet er om de er seriøse nok, hvordan er de at handle med hvordan er de når deres ting går istykker, sådan noget skal man jo også tænke på.

Til top Vis jesper ø j's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper ø j

gæst
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 Januar 2010 kl. 08:24 | IP-adresse registreret  

jesper ø j skrev:

Henrik.E skrev:

Hej

Lamm Plinius Pass Krell BAT osv, der findes mange mærker derude men jeg tror mere problemet er om de er seriøse nok, hvordan er de at handle med hvordan er de når deres ting går istykker, sådan noget skal man jo også tænke på.

Nu er Krell og Pass ikke "små mærker".

Henrik.E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2010 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

jesper ø j skrev:

Henrik.E skrev:

Hej

PS jeg har ikke noget jeg skal sælge lige nu men har haft men bytte med en forhandler til noget andet
som jeg nok hvis jeg skulle sælge det ville have problemer med at få en ordlig pris men sådan er det hvis man ville prøve noget som ikke er så kendt her hjemme jeg kunne jo bare købe noget af det ander har

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Sendt: 29 Januar 2010 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

bittermand skrev:
Bare se hvordan grammofonen bliver dyrket som en gud i forh. til CD, p.gr.a. forhold der havde en vis sandhed for 10-15 år siden .....

Tja - katte er heller ikke det samme som de var for mange 1000 år siden, men de forgudes dog stadig!

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 Januar 2010 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Henrik.E skrev:

Hvis nu vi alle købte de nye mærker, så bliver de jo til etablerede mærker, og så starter det hele forfra. Så, det giver ikke rigtig mening at starte en sådan diskussion, for den kan aldrig vindes.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 29 Januar 2010 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

en af grundene til at dir ikke bliver hevet så mange mere eksotiske mærker til Danmark er den investering importøren skal foretage. Et er at importere og søge at sælge et kendt mærke, men at introducere et nyt kæver en del mere i annoncering og liggetid - og liggetid er dyrt 

Men jeg synes da der er mange, der prøver - Plinius, fx, har ikke været i DK så forfærdelig længe, men Morten sælger vist udmærket af det, det samme gør Rene Jensen med Pass og Vienna - som vist heller ikke var så pokkers store og kendte.

Men der er mange enkeltmandsfirmaer. der ligesom dig, synes at der mangler et eller andet, og derfor laver en importaftale med et eller flere udenlandske firmaer - men det er desværre ikke alle, der overlever, eller kan sælge nok til at køre en forretning, enten fordi de er nødt til at forære varerne væk eller bare ikke aner hvordan man driver forretning :)

Bare lidt strøtanker...
Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer

kongruens
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006
Lokalitet: København
Sendt: 29 Januar 2010 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

bittermand skrev:
Bare se hvordan grammofonen bliver dyrket som en gud i forh. til CD, p.gr.a. forhold der havde en vis sandhed for 10-15 år siden .....

Tja - katte er heller ikke det samme som de var for mange 1000 år siden, men de forgudes dog stadig!

-Der er så heller ikke dukket bedre alternativer op, hverken hvad angår lyd, finish eller betjening...

Til top Vis kongruens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongruens

jesper ø j
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 December 2008
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 29 Januar 2010 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

gæst skrev:
jesper ø j skrev:

Henrik.E skrev:

Hej

Nu er Krell og Pass ikke "små mærker".

Jo de er små mærker på verdensplan.

Til top Vis jesper ø j's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper ø j

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 29 Januar 2010 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

jesper ø j skrev:
Jo de er små mærker på verdensplan.

ALLE highend mærkerne er små mærker i antallet af solgte enheder og antal ansatte, ihvertfald ifht Sony, Pioneer, Yamaha, etc.

Ferrari, Lamborghini, etc er også SMÅ mærker ifht Ford, Fiat, Toyota, etc.

Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer

hkruse
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Nordic Natural Sound

Bruger siden: 07 September 2008
Sendt: 29 Januar 2010 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

bittermand skrev:
Bortset fra den absurde mærkevaredyrkelse, er der som jeg ser det, både fra sælger- og køber/ejer-side en masse myter og nærmest religiøst præget vrøvl, der omgiver dette eller hint produkt, og det er ikke lige til at slippe af med. Bare se hvordan grammofonen bliver dyrket som en gud i forh. til CD, p.gr.a. forhold der havde en vis sandhed for 10-15 år siden, for slet ikke at tale om al det fordrukne sludder og vrøvl kabler sælges på.

Jeg skal ikke forsøge at overtale dig. Jeg har selv sendt pladespilleren på pension for år tilbage og havde faktisk ikke hørt analogt på et topanlæg siden og ihvertfald ikke en seriøs sammenligning. Derfor var det noget af et chok for mig at høre virkelig god analog gengivelse på CES i Las Vegas for et par uger siden på denne demo http://www.pbase.com/hkruse/ces_2010__the_show og det i sammenligning med den samme indspilning på LP og CD (Zubin Mehta med Also Sprach Zaratustra) og CD afspilleren er Playback Designs (designeren er en tidligere designer hos EMM LABS) og regnet som en af topprodukterne indenfor digitalafspilning. Men der var stor forskel til fordel for LP'en og alle tilhørere var helt enige om det.

Det er ikke for at starte en ny diskussion om analogt versus digitalt, men tilsynelandende er det analoge medium blevet stærkt forbedret i de senere år. Det er også dyrt. Det viste analoge afspilningsudstyr kostede  $28.000 og CD afsplilleren $15.000.  I mindst 50% af demorummende på CES og T.H.E. showet blev der brugt analog afspilning og i tilsvarenden mange var det også rørforstærkere. CD'en lever videre hos mig, men på et tidspunkt skal jeg have genanskaffet noget analogt udstyr, hvis jeg finder pengene til det ;)

Som en lille pudsighed, så blev der skiftet mellem sølvkabler og guldkabler tilkoblet Playback Designs CD afspilleren og der var flere der kom tilbage og hørte igen og spurgte hvad der var sket. Guldkablerne lød så meget bedre.

Mvh,
Hans
Til top Vis hkruse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hkruse

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 Januar 2010 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:
Hvis nu vi alle købte de nye mærker, så bliver de jo til etablerede mærker, og så starter det hele forfra. Så, det giver ikke rigtig mening at starte en sådan diskussion, for den kan aldrig vindes.

Jeg synes da grundlæggende at der er mange nye mærker, som ikke lider under at blive det som alle pludselig køber.
Kinesisk hifi er lidt det jeg tænker på her.

Hvad blev der egentlig af Nakamichi, på det danske marked?
Technichs forsvandt helt - men der var vist noget med farven, der ikke helt passede til så meget andet.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 Januar 2010 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Skal man nævne noget nyt, så synes jeg da at denne ser meget frisk ud, i designet.

Henrik.E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2010 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Skal man nævne noget nyt, så synes jeg da at denne ser meget frisk ud, i designet.

ja den ser sku ud til at kunne stå i køkkenet

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes