Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 19:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Apple Airport Express? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
L.Ron.Harald
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 24 Februar 2010 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Hej Alle

Jeg vil gerne overføre min musik fra pc'en (WinAmp) til min reciever. Efter at have googlet det meste af aftenen. Er jeg
kommet frem til, at det måske er en Apple Airport Express, jeg skal have fat i. Men men men. Det hele er fint indtil, den skal
have et netstik. Mit modem, står i et andet rum, end mit anlæg osv. Så jeg ville skulle trække, et voldsom langt netkabel,
gennem 3 rum, Bore huller i vægge. Hvilket jeg ikke rigtig har lyst til.
Også er jeg jo ligevidt, desværre. (Eller er der noget, jeg har fuldtændig misforstået, ved Apple Airport Express, mht
netværk??)

Jeg er ved at give op, mht. at få lyden fra pc til anlæg.
Er der nogen, der kan anbefale, en anden løsning. Der laver det samme nummer. At sende musik trådløst. Og ikke så meget
andet, da jeg ikke har brug for andet.
Eller en løsning, på det, med det netkabel. For det ødelægger lidt det hele. Der ellers ville have været perfekt.

Lidt expert-hjælp ville være kanon :)

Hilsen Martin

Jbl Es25
PS3
Til top Vis L.Ron.Harald's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.Ron.Harald

Bonde1985
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2009
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 Februar 2010 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

hvis din router er trådløs kan du koble AE'en til og herved bruge iTunes til at smide musikken trådløst til din receiver. (du skal derfor ikke bruge
noget internetkabel)

ydermere tillader AE'en at du kan tilslutte et mini-Toslink kabel og over i enten en ekstern Dac eller til din receiver...

Til top Vis Bonde1985's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bonde1985

L.Ron.Harald
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2010 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Jeg har trådløst netværk. Så det hjalp jo gevaldigt. Men er den ligeglad med at det er et lukket netværk med kode?? For ellers,
er det jo bare at få en bestilt :)
Det skal lige siges, at jeg bruger en alm. Pc med vista, og har tænkt mig at bruge AirFoil, så jeg kan bruge Winamp, da jeg
ellers ikke er den store tilhænger af Apple og Itunes

Jbl Es25
PS3
Til top Vis L.Ron.Harald's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.Ron.Harald

Bonde1985
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2009
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 Februar 2010 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

du får når du bestiller AE'en en CD hvor du så skal installere AE'en til det formål den nu skal. i dit tilfælde vil jeg mene den skal videreføre eller
tilsluttes et allerede eksisterende netværk. men det kan snildt lade sig gøre, og så bruger du bare den kode du i forvejen har.

obs obs. hvor gammel er din router? hvis den er forholdsvis gammel er det noget med at der skal bruges en MAC kode der skal skrives ind i selve
routerens software for at tillade AE'en at koble på. lidt teknisk, men det kan lade sig gøre..

en ting mere, hvis du hader iTunes får du ingen glæde af AE'en som musikstreamer. da jeg, så vidt jeg lige husker, ikke mener den tillader anden
afspiller at streame. men kan være jeg tager fejl. muligt at man kan finde et tredjeparts program.
Til top Vis Bonde1985's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bonde1985

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 Februar 2010 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Den skal ikke have kabel eller andet fra dit modem. Den kan oprette sit eget netværk, som du vælger på din computer og så kører det, når du har fået det sat rigtig op selvfølgelig

Du skal dog bruge iTunes til at afspille musikken fra. Men til pengene er det en nem løsning.
DAC´en i sådan en Airport er til gengæld ikke særlig god, så hvis lyden virkelig skal "rykke" har den heldigvis en optisk digitaludgang som du kan spænde en DAC på.

Det er efterhånden ved at være et stykke tid siden jeg satte min op, så kan faktisk ikke rigtig huske hvordan jeg gjorde, men det gik nemt og tog ikke andet end 30 min.

Her er lidt links som måske kan hjælpe:
http://support.apple.com/kb/HT1515
http://www.jenslauridsen.dk/2009/01/konfigurering-af-apple-a irport-express/
http://www.apple.com/airportexpress/setup.html

Af andre systemer som kan gøre det samme kan nævnes Sonos og Squeezebox...

L.Ron.Harald
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2010 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Jeg fik ny udbyder for 3 mdr siden (telenor) Så det burde ikke være ret gammelt. Så det lyder da, som noget. Der er lige til at
gå til.
Mht Itunes, så har jeg ladet mig fortælle, og læst. At hvis man finder og installere Airfoil, kan AE'en og Winamp arbejde
sammen. For ellers kan det hele været lidt ligemeget...

Jbl Es25
PS3

Gråskov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2010
Lokalitet: Fyn
Sendt: 10 Marts 2011 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger selv Airfoil (på Mac) og det virker rigtig godt med en Airport Express. Just so you know...
Til top Vis Gråskov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gråskov

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes