Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 08:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: 3 cd afspillere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lisborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 05 Marts 2010 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Hej alle, har nu været lidt væk for tråden og kigget rundt omkring dog uden held,har tilgængel forelsket mig lidt i 2½ afspiller, men ved ikke om de er noget vær har set nogle indlæg om den ene hvorpå folk snakker om de ikke ved om laseren holder meget længere og det for 2004! men det er følgende modeler

ORIGINAL CD 2008 MK II

RESTEK RADIANT MK2

DENON DCD S-10

håber på nogle af jer måske har et par ord der kan gøre mig en anelse klogere må indrømme RESKTEK'en er jeg virkelig lun på, skyldes det frække design tror jeg har selvfølgelig os tænkt på rega apollo, men har haft en planet 2000 (top loader) før som jeg var ret skuffet over, selvom jeg godt kan regne ud apolloen er bedre, vil jeg bare gerne helst prøve noget lidt anderledes en "mængden" med mindre den selvfølgelig er i en dels elite klasse for sig selv.

Mvh. Alexander Lisborg

ps. tak for hælpen på forhånd

Til top Vis lisborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lisborg

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 06 Marts 2010 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

Jeg har af disse mest erfaring med Denon's afspillere som jeg altid har kunne lide lyden fra (samt udseenet ikke mindst)

Går du efter Denon DCD S10? så tag en mkII.

Må indrømme at mine favoritter er DCD 3560 (primert som drev med seperat DAC, da drevet er super godt!) DCD S10 mkII. og DCD S1.

DCD 3560 ombineret med en god DAC fra efter omkring 1994-95 (som er der hvor cd. afspillerne omsider nåede et lydmæssigt kvalitets niveau hvor JEG fandt det godt nok til at overtage fra vinylen.) vil give dig rigtig god preformance.

Så en DAC fra efter denne periode sammen med en DCD3560 vil give IMO. en rigtig god lyd (hvilken DAC type mm. er smag & behag!)

Som "stand alone" maskine vil det klart blive DCD S10 mkII. du skal vælge da denne trods ikke helt så kompromisløst drev, alligevel pga. vesentlige andre lydmæssige forbedringer spiller bedre og tilhøre de afspillere der er blevet digital lyden så tilpads kvit at de er IMO. acceptable.

3560 ligger lige på grænsen, men dens converter teknologi lider desværre stadig lidt af 80'nes "børne sygdomme" med hensyn til digital lyd, om end ikke så udpræget, dog stadig så meget at selv med et mindre kompromisløst drev outclaser S10mkII den som stand alone. (Der kan rettes en lille smule op ved at begå extensive modefikationer dog, men det er en anden historie) DCD S10 er her mere "moden" og IMO første generation dar virkelig er voksen og med en lyd jeg kan acceptere som analog lydens arvtager.

Og skal det være sjofelt godt så en DCD S1  (som jeg en dag har lovet mig selv at få fingere i!!) den har jeg intet at udsætte på den er bare nice på alle måder  men stadig lidt bekostelig og ik lige så nem at få fat i.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

lisborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Marts 2010 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Hej miju, har lige set på DCD S1, hold da op! den ser lækker ud, det ligner noget ordenligt
angående dit andet forslag tror jeg at det måske ville løbe op i ret mange penge da de fleste nyere dac´s jeg ser koster omkring 3-5 hvilket jeg havde regnet med at skulle af med max!

Jeg kender slet ikke noget til mærket restek og ville virkeligt gerne vide noget om det da jeg syntes den afspiller ser super lækker ud, men folk er da selvfølgelig velkommen med at komme med andre forslag?

Mvh. Alexander Lisborg

lisborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2010 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Er der slet ikke nogle ord om Restek, tror jeg er hoppet lidt fra ORIGINAL CD 2008 MK II

Mvh Alexander Lisborg
ps. tak for hjælpen på forhånd

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes