Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 17:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: HJÆLP Mit harman/kardon anlæg slår fra. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Siho
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2010
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 08 Marts 2010 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har et Harman/Kardon AVR-4500 anlæg (købt ca. 2005) med et stort sæt avance højtallere. Men her inden for de sidste par dage, har det ved kraftige lyde slået fra. Det har det aldrig gjort før.

Jeg har en ide om at det kan være på grund af varme, men den bliver ikke særligt varm. Lyden er stadig helt i top, det er kun ved de kraftige lyde den ikke vil mere, skal den sendes til rep. eller kan jeg gøre noget selv?

Hvis den evt. ikke kan klare at sende den kraftige lyd, så har jeg en Harman/Kardon PA-2000 Forforstærker som jeg brugte ved 7.1 lyd, men min stue er ikke længere stor nok til at det kan udnyttes. Hvis jeg kunne sætte den på min front højtallere kunne det så evt. hjælpe?

Jeg er ret ferm på fingrene så hvis nogen skal bruge nogle closeups i form af billeder inde fra dyret så kan jeg godt gøre det.

Mit setup
Harman/Kardon AVR-4500
2x Avance Dana 680 XT front
2x Avance Dana 630 AV bag
1x Avance Dana 660 AV Center
1x Jamo SW410E Sub (Aktiv)
TV og Afspiller:
Panasonic TH42PXZ80E
Sony Playstation 3

Piano, Guitar, Trumpet, Bagpipes and Conducting
Til top Vis Siho's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Siho Besøg Siho's Websted

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 Marts 2010 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

det lyder "meget" som om der er en kortslutning... du skal undersøge alle dine højttaler kabler, for er bare en lille bitte kobber-tråd kommet til at røre den anden terminal, vil din forstærker kunne spille ved et normalt lydtryk, men når den kommer for højt op sætter sikrings kresløbet ind.

Siho
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2010 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg kigget efter og det ser ikke ud som om der var nogle kabler der kortsluttede, alligevel har jeg dog haft dem ude og rettet dem til så de ikke var så flossede mere.

Nu må vi se om det hjælper.

Er der ellers andre muligheder for hvad det kan være?

Til top Vis Siho's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Siho Besøg Siho's Websted

Siho
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2010 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg altså tjekket alle kabler, skåret dem til fra ny og sørget for at der ikke stikker en eneste tråd ud til siden.

Jeg har så en ide om det evt. kan være min subwoofer så den er skilt ad i øjeblikket for at se om der er noget der ikke virker, men omvendt burde den (Når det er en aktiv SW) jo ikke påvirke receiveren da SW er forbundet til receiver med et coaxialt kabelt.

Jeg er fuldstændig på bar bund, og anlæget slår stadig fra. Jeg har netop lige set, "The Hurt Locker" og under hver explosion slår den fra, men nu først et par sekunder inde, før gjorde den det med det samme, så lidt har det da hjulpet.

Men jeg har ikke nogen ide om hvad jeg videre skal gøre.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes