Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 17:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Min DacMagic hyler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
torsteinowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 16 Marts 2010 kl. 00:27 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg købte for nylig en DacMagic. Den lavede en højfrekvent hyletone (akustisk støj), en beskidt tone på måske noget i retning af 14 kHz. Jeg fik den så byttet, ingen problemer med hifi klubben, og den nye holdt kæft - troede jeg.

Nu er den nye også begyndt at hyle. Jeg er meget glad for lyden (altså fra udgangen, ikke hyletonen forstås) og har ikke lyst til at skulle igennem burn-in igen for kun at konstatere at den næste hyler på samme måde. Har set på nettet at andre har samme problem. Nu til spørgsmålet. Er der andre, der har haft samme problem og evt. kender til en god løsning, der ikke forringer produktet? Måske noget med at putte lidt lak på en cap eller spole? Jeg er ikke mester i analog elektronik, så jeg vil gerne være sikker på at jeg ikke ødelægger en skrøbelig balance i kredsløbet, inden  jeg forsøger noget.

Til top Vis torsteinowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torsteinowich

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 16 Marts 2010 kl. 09:04 | IP-adresse registreret  

Har selv en DacMagic, og har ikke oplevet nævnte problem.

Men helt princpielt synes jeg du skal gå til HiFi Klubben, så længe der er garanti, er det deres ansvar at afhjælpe fejlen. Lige så snart du piller i apparatet ryger garantien.

Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt

torsteinowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2010 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Kan lige tilføje at det er en meget svag lyd, som kun kommer når dacen er varm - efter ca. 1 times brug kunne jeg høre det i dag, ikke i starten og ikke efter 15 min. Tror måske jeg kan leve med det hvis jeg kan få anbragt den bag et andet apparat, da det er ret svagt. Jeg skal tæt på for overhovedet at kunne høre det.

Mit håb var at hvis lyden kom fra forsynings-delen kunne man gøre noget uden at forstyrre den analoge udgang. Jeg har en nagende mistanke om at denne fejl er generel for produktet og vil være der alligevel hvis jeg byttede DAC'en. Jeg ville være ligeglad hvis ethvert andet apparat larmede på det niveau, men lige præcis HIFI skal helst være stort set fri for akustisk støj - og især hyletoner. Det kan lige akkrurat høres i skifte-cd-afstand og jeg opdagede det først i går efter ikke at have bemærket det i et par uger. Men alligevel, selvom det ikke er hørbart fra normal lytteposition er det sq lidt forkert at jeg ved tonen er der og kan høre den når jeg skifter CD.

Tror jeg vil prøve at finde en opstilling hvor jeg ikke kan høre det og så kun få den byttet hvis det bliver værre. Jeg vil helst ikke af med min dac til garantireparation nu.

Der er lidt diskussion om det her:

http://www.head-fi.org/forums/f46/my-cambridge-audio-dacmagi c-making-weird-whining-noise-faulty-472765/

Til top Vis torsteinowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torsteinowich

Nissemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Marts 2010 kl. 07:22 | IP-adresse registreret  

Den skal du bare aflevere i HIFI klubben igen. Dumt at gøre andet.

Købeloven siger 3 gange med samme fejl så er du berettiget til en ny.

Du har jo allerede afleveret 1 gang, nu 2, gang og snart får du en ny

Til top Vis Nissemanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nissemanden

QWERTY126
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 17 Marts 2010 kl. 07:33 | IP-adresse registreret  

også jeg:

Har selv en DacMagic, og har ikke oplevet nævnte problem.

Til top Vis QWERTY126's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af QWERTY126

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 17 Marts 2010 kl. 07:39 | IP-adresse registreret  

Nissemanden skrev:

Du læser ikke teksten grundigt nok - han har allerede fået byttet til en ny en gang.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 17 Marts 2010 kl. 07:44 | IP-adresse registreret  

torsteinowich skrev:
Kan lige tilføje at det er en meget svag lyd, som kun kommer når dacen er varm - efter ca. 1 times brug kunne jeg høre det i dag, ikke i starten og ikke efter 15 min. Tror måske jeg kan leve med det hvis jeg kan få anbragt den bag et andet apparat, da det er ret svagt. Jeg skal tæt på for overhovedet at kunne høre det.

Mit håb var at hvis lyden kom fra forsynings-delen kunne man gøre noget uden at forstyrre den analoge udgang. Jeg har en nagende mistanke om at denne fejl er generel for produktet og vil være der alligevel hvis jeg byttede DAC'en. Jeg ville være ligeglad hvis ethvert andet apparat larmede på det niveau, men lige præcis HIFI skal helst være stort set fri for akustisk støj - og især hyletoner. Det kan lige akkrurat høres i skifte-cd-afstand og jeg opdagede det først i går efter ikke at have bemærket det i et par uger. Men alligevel, selvom det ikke er hørbart fra normal lytteposition er det sq lidt forkert at jeg ved tonen er der og kan høre den når jeg skifter CD.

Tror jeg vil prøve at finde en opstilling hvor jeg ikke kan høre det og så kun få den byttet hvis det bliver værre. Jeg vil helst ikke af med min dac til garantireparation nu.

Der er lidt diskussion om det her:

http://www.head-fi.org/forums/f46/my-cambridge-audio-dacmagi c-making-weird-whining-noise-faulty-472765/

Du kan eventuelt prøve at kigge ind i Aalborg-butikken og låne vores demo-model mens vi kigger på din DACmagic. Noget kunne tyde på at den skal sendes til vores serviceafdeling, så de kan prøve at kigge nærmere på den - er der fejl i nogle af dem, skal det ihvertfald klares med det samme.

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 Marts 2010 kl. 08:45 | IP-adresse registreret  

Måske at der er en fejlsending fra Cambridge med samme behæftede fejl ?

har selv en Dacmagic købt fra ny sidste år og har ikke oplevet problemet  

Nissemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2010 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Nissemanden skrev:

Du læser ikke teksten grundigt nok - han har allerede fået byttet til en ny en gang.

Øhh gør jeg ikke? skriver jo netop at han har fået repereret fejlen 1 gang. Nu er den gal igen, sender han den ind igen er det 2. gang.
Derfra er det næste gang den går i stykker han er berettiget til en ny.
Det var i hvert fald det jeg mente

ulrikmm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 Marts 2010 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Den er allerede byttet 1 gang i toppen af tråden
Til top Vis ulrikmm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ulrikmm

Nissemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2010 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Okay det er også det jeg prøver at mene :)

Any Ways - få den indleveret og ordnet. Ellers ender det bare med at du selv hænger på den.

torsteinowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2010 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Du kan eventuelt prøve at kigge ind i Aalborg-butikken og låne vores demo-model mens vi kigger på din DACmagic. Noget kunne tyde på at den skal sendes til vores serviceafdeling, så de kan prøve at kigge nærmere på den - er der fejl i nogle af dem, skal det ihvertfald klares med det samme.

Takker. Jeg tror jeg tager imod det tilbud, for nu er den begyndt at hyle lidt højere. Det er da lovende at i andre ikke har problemet. Så er der håb om at det kan løses med en reparation eller bytter.

QWERTY126
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Sendt: 25 Marts 2010 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

Synes nu også min Dacmagic hyler (har ikke lagt mærke til det før). Har fået skiftet strømforsyning (fik tilsendt en ny), men ved ikke om det har noget med det at gøre.

Kan dog kun høre støjen via mine Stax 4040 hovedtelefoner, via XLR stikkene. Via de normale Phone udgange har jeg tilsluttet min forforstærker. Ved ikke om denne opsætning er korrekt/god

Til top Vis QWERTY126's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af QWERTY126

torsteinowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Marts 2010 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

QWERTY126 skrev:

Synes nu også min Dacmagic hyler (har ikke lagt mærke til det før). Har fået skiftet strømforsyning (fik tilsendt en ny), men ved ikke om det har noget med det at gøre.

Kan dog kun høre støjen via mine Stax 4040 hovedtelefoner, via XLR stikkene. Via de normale Phone udgange har jeg tilsluttet min forforstærker. Ved ikke om denne opsætning er korrekt/god

Jeg har fundet ud af at problemet går væk med bedre afkøling. I starten stod min dac på en hylde 10 cm over forstærkeren og blev lidt varm, måske 45-50 grader. Nu har jeg stillet den nederst og sat dupper under så den får noget mere luft og driftstemperaturen er ca. 35 grader. Det løste problemet.

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 26 Marts 2010 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

QWERTY126 skrev:

Måske burde Cambridge trække hele produktionen tilbage og komme tilbage med et børnesygdomsfrit produkt senere?

Et det mon Kinasyndromet?  ;-)

Mvh.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

torsteinowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Marts 2010 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:

Måske burde Cambridge trække hele produktionen tilbage og komme tilbage med et børnesygdomsfrit produkt senere?

Et det mon Kinasyndromet?  ;-)

Mvh.
Niels

Ja, det kunne godt ligne Kinasyndromet. Der har også været lidt problemer med ac adapteren i de tidlige modeller før jeg købte. Men prisen taget i betragtning synes jeg nu stadig det er et godt produkt. Lyden er god og med en mere kølig placering er jeg sluppet af med det eneste problem jeg har haft. Produkter hvor alle detaljer er gennemførte og produktionen ensartet er som regel ret dyre.

Ser ud til at de bruger en boost regulator i strømforsyningen (har jeg set beskrevet på andre fora). Jeg vil gætte på at det er der min hyletone kom fra. Bryder mig ikke om tanken om en boost regulator i hifi. Det må da være bedre med lineær regulator + en adapter der giver nok spænding. Jeg tror deres problem er at de har brug for både +- 30 v og 5v fra samme forsyning. Det er nok for dyrt at lave med en trafo udgang til hver spænding + lineær regulator indenfor et 2000 kr budget.

Jeg kunne forestille mig at bypass af regulatoren med batteridrift ville kunne forbedre lyden. Batteridrift er dog nok ikke helt ligetil da deres forsynings-del er integreret i samme print og giver en del forskellige niveauer ud. Det ligger i hvert fald ud over mine elektronik evner.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes