Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 01:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: PC og/eller wifi-boks (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bonina
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2008
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 21 Marts 2010 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

Jeg er ved at konvertere til digital lyd - og jeg ser p.t. på en løsning, som følger:

Dedikeret PC med en god processor, 2 hurtige og store harddiske (der spejler data), windows 7 som styresystem samt Windows Media Center som bibliotekssystem - og til steaming af radiostationer m.v..

Jeg kan bedst lide pc-løsningen fordi jeg er så gammel, at jeg godt vil have en ordentlig skærm, så jeg kan se, hvad jeg laver

Til ripning og downloads vil jeg bruge dbpoweramp-pakken, dvs. inkl. Accurate Rip til kvalitetssikring og Perfect Data til at hente metadata.

I forhold til filformatet vil jeg først og fremmest bruge FLAG-filer (jeg er ikke hellig, så der kan nok godt smutte en enkelt MP3´er med undervejs).

Nu kunne jeg vælge en løsning med direkte afspilning fra PC til forforstærker (Lyngdorf DPA1) via en digital udgang/indgang........men jeg ville egentlig godt have en wifi-boks-løsning, der giver større fleksibilitet.......................men det må ikke gå ud over lydkvaliteten.

Vel, af wifi-bokse fører Sonos foreløbig på point. Det er nemt, fleksibelt og fornuftigt i pris.

Under alle omstændigheder vil jeg gerne kunne køre digitalt helt frem til Lyngdorf´en - og jeg vil gerne kunne downloade 24/96 FLAG-fil (de er på vej - håber jeg), som jeg kan køre hele vejen igennem systemet til analogt signal.

......og så til mine spørgsmål:

a) jeg kan ikke finde ud af, om Sonos er istand til at hente en 24/96 (eller højere) fil på PC´en - og sende den videre til Lyngdorf´en - uden der bliver "pillet" ved filen undervejs (altså både uden om PC´ens lydprocessing, Sonos egen konverter m.v.).

Er der nogen af jer, der ved om dette kan lade sig gøre - og hvad jeg i givet fald skal være opmærksom på i forhold til dette?

b) om der - ud fra jeres erfaringer - er andre ting, jeg skal være opmærksom på ved køb af PC og opsætning af den nævnte software ?

Såvel besvarelse af spørgsmål som kommentarer er meget velkomne.

Bonina

Til top Vis Bonina's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bonina

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 Marts 2010 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

Hej,

lidt input.

- det heder FLAC :)
- du siger god processor. Til medie server/center brug behøves langt fra
top specifikationer. En mindre processor vil bruge mindre strøm og udvikle mindre varme - og derfor sandsynligvis larme mindre. Ønsker man at
have sådan et dyr tændt hele tiden?
- Sonos støtter såvidt jeg ved ikke 24/96. Max 24/48 tror jeg. Logitech Transprter
og den kommende Squeezebox Touch støtter 24/96.
- Har du gjort dig klart hvorledes medie centret skal virke iforhold til streameren? Du nævner Fx. medie center og netradio, men Sonos kan jo
også bruges til netradio...
- Store diske er en god ide. Hurtige diske er måske
ikke det bedste af samme grunde som det med processor.

Bare nogle tanker. Det lyder som et spænnende projekt.

Til top Vis bhaagensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bhaagensen

Bonina
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2008
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 Marts 2010 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Tak for input´et..........og jep - min stavekontrol er til eftersyn

Jeg vil tro, det i givetfald bliver Sonos´en, der får lov til at stå for streamingen af internetradio etc., men det må komme an på, hvad der giver det bedste resultat.

......og jeg var lige præcis i tvivl om, hvorvidt Sonos kan håndtere andet end 16/44 el. 48.......og det kan bestemt godt bringe Sonos´ens førerposition i fare.

......det må de se, at få gjort noget ved.

Til top Vis Bonina's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bonina

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes