Jeg er ved at konvertere til digital lyd - og jeg ser p.t. på en løsning, som følger:
Dedikeret PC med en god processor, 2 hurtige og store harddiske (der spejler data), windows 7 som styresystem samt Windows Media Center som bibliotekssystem - og til steaming af radiostationer m.v..
Jeg kan bedst lide pc-løsningen fordi jeg er så gammel, at jeg godt vil have en ordentlig skærm, så jeg kan se, hvad jeg laver 
Til ripning og downloads vil jeg bruge dbpoweramp-pakken, dvs. inkl. Accurate Rip til kvalitetssikring og Perfect Data til at hente metadata.
I forhold til filformatet vil jeg først og fremmest bruge FLAG-filer (jeg er ikke hellig, så der kan nok godt smutte en enkelt MP3´er med undervejs).
Nu kunne jeg vælge en løsning med direkte afspilning fra PC til forforstærker (Lyngdorf DPA1) via en digital udgang/indgang........men jeg ville egentlig godt have en wifi-boks-løsning, der giver større fleksibilitet.......................men det må ikke gå ud over lydkvaliteten.
Vel, af wifi-bokse fører Sonos foreløbig på point. Det er nemt, fleksibelt og fornuftigt i pris.
Under alle omstændigheder vil jeg gerne kunne køre digitalt helt frem til Lyngdorf´en - og jeg vil gerne kunne downloade 24/96 FLAG-fil (de er på vej - håber jeg), som jeg kan køre hele vejen igennem systemet til analogt signal.
......og så til mine spørgsmål:
a) jeg kan ikke finde ud af, om Sonos er istand til at hente en 24/96 (eller højere) fil på PC´en - og sende den videre til Lyngdorf´en - uden der bliver "pillet" ved filen undervejs (altså både uden om PC´ens lydprocessing, Sonos egen konverter m.v.).
Er der nogen af jer, der ved om dette kan lade sig gøre - og hvad jeg i givet fald skal være opmærksom på i forhold til dette?
b) om der - ud fra jeres erfaringer - er andre ting, jeg skal være opmærksom på ved køb af PC og opsætning af den nævnte software ?
Såvel besvarelse af spørgsmål som kommentarer er meget velkomne.
Bonina