Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 18:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: komponent til vga (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nissemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 28 April 2010 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Primare dvd v20, som jeg gerne vil slutte til min computer skærm. Computerskærmen har en DVI-D og en VGA indgang.

Jeg har prøvet et component til DVI-I kabel, som self ikke passer i DVI-D stikket. Så fik jeg en omformer fra DVI-I til VGA, så kan jeg få stikket i, men uden signal

Er det mig der er en idiot eller??
Skal dvd'ens kobles på forstærker og derfra viddere til skærm? (den har komponent ind og ud)

Nogen forslag til hvordan jeg får det koblet sammen, eller skal jeg ud og købe et nyt fjernsyn?
Til top Vis Nissemanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nissemanden

Alland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 28 April 2010 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Uden at være helt 100, så er der i DVI-I både mulighed for at sende et digitalt og et analogt signal.. Hvis du har en DVI-D udgang, så kan den kun konverteres til HDMI, da D'et står for digital.. Havde du haft en DVI-I udgang, så havde du kunne bruge adaptorstikkene til de analoge standarder component og vga...

//Allan
Til top Vis Alland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alland

Nissemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 April 2010 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Men Signalet fra dvd'en er analogt og det er Vga også. DVI-I er et stik der indeholder både analogt og digitalt signal - altså i dette stiks tilfælde bør den digitale del være ubrugt.
Min plan er altså at tilslutte min analoge udgang på dvd med en analog indgang på skærm.

Men efter lidt grundigere søgen på google har jeg måske fundet fejlen på av-cables.dk
Vigtigt:
Selvom dit apparat har en VGA indgang, betyder det ikke at du kan benytte den til Component video, for at være sikker skal du se efter i din brugervejledning. Der skal i brugervejledningen under VGA indgangen stå at den kan benyttes til Component, Y-Cb-Cr eller Y-Pb-Pr.
Skal vi gætte på at det er fejlen?
Til top Vis Nissemanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nissemanden

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes