MSG1979 skrev:
Den startede med at have svært ved at læse cd´er, det blev værre og værre, og nu vil den slet ikke. tak for listen, hvad
er lasernummeret? Kan se dac og transport Er der andet jeg skal kigge efter i fald det ikke er laser? Hvad koster sådan en
laser egentlig? |
|
|
Laserenheden er fra Phillips som ikke leverer løse laserenheder men komplette cd-mekanismer. Du skal altså bruge det
nummer der står i kolonnen transport. Mekanismerne kan f.eks. se sådan ud :
VAM 1201
201withmechanism.jpg">
CDM4/36
[IMG">http://img188.imageshack.us/img188/108/0000003203.jpg[ /
IMG">
Labelen med nummeret, som jeg skrev tidligere, sidder ofte på kanten af mekanismen i modsatte ende af motoren. Det
vil nok være en god ide at kontrollere det først, da jeg ikke kan garantere at listen er 100% komplet.
Priser tør jeg ikke gætte på da de kan variere meget.
Du kan, som Eggers skriver, prøve at rense laseren først. Det kan måske løse problemet hvis du er heldig. Hvis du kigger
på linsen øverst på laserenheden skal den være helt ren og skinnende som nypudset glas. Hvis den er dækket af støv, kan
det fjernes forsigtigt med en tør vatpind. Hvis der er rygere i huset eller åben pejs kan linsen være dækket af et lag snavs
som du sikkert kender fra billedrøret på ældre tv. Så kan det være nødvendigt at fugte vatpinden i noget der kan opløse
"tobaksfilmen". Det kunne f.eks. være vodka som han anbefaler, men brug så lidt som muligt og rens forsigtigt.
|