Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 13:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Cambridge DacMagic + PS3? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
NesraL
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 11 Maj 2010 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

Er der nogen kloge mennesker herinde, der har erfaring med at koble en PS3 på en Cambridge DacMagic (eller eventuelle andre DAC's), og så videre til en stereoforstærker?

Sagen er nemlig den at jeg skifter fra surround til stereo. Jeg har hverken nogen dedikeret CD-afspiller eller DVD-afspiller, da jeg altid har benyttet mig af min PS3 alene.

Jeg er bare ikke helt overbevist om at en PS3 er en værdig modspiller til en forstærker (til omkring 5-6000 kroner), og jeg har ikke nogen prangende CD samling, da jeg er blevet vant til at streame musikken.

Så for mig ville det være super fedt, hvis man kunne få et godt resultat ud af at koble sådan en DAC på anlægget?

Så kan jeg nemlig lagre de CD'er jeg nu har i bedst mulig kvalitet på PS3'en, jeg kan fortsat streame musik via PS3'eren, og - jeg vil formentlig også få et langt bedre lyd ved at koble min bærbare direkte på anlægget (hvilket jeg gør i forbindelse med fester mm.).

Det skal måske i øvrigt nævnes, at jeg ikke har fundet nogen specifik forstærker endnu jeg går efter. Men jeg er villig til at bruge omkring 5-6000 kroner, og forstærkeren vil skulle spille sammen med et sæt Dali Evidence 470. (eventuelt bedre højtalere i fremtiden)

På forhånd tak!

Til top Vis NesraL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NesraL

gask
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 Maj 2010 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Mig bekendt skulle der være en optisk lydudgang på PS3eren. Den forbinder til Dacmagicens tilsvarende indgang. Når du skrive
"direkte" fra pc til dit anlæg, så mener du forhåbentlig med DACen ind i mellem.
Til top Vis gask's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gask

NesraL
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Maj 2010 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Ja. PS3'eren har en optisk lydudgang, som jeg vil skulle bruge, i tilfælde af at jeg skifter forstærker, og køber en DAC. Det er vidst eneste mulighed.

Ja, naturligvis mener jeg med DAC'en imellem. Det fik jeg vidst ikke formuleret for tydeligt :)

Men jeg er jo mest af alt interesseret i at vide, hvilket slags resultat man kan få ud af at gøre dette?

gask
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 Maj 2010 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Jeg er sikker på at du for mest lyd for pengene ved at bruge 12-1500 på en lettere brugt Dacmagic og resten på en god brugt
forstærker. Dette vil utvivlsom løfte anlægget en hel del.
Til top Vis gask's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gask

hkknudsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: København
Sendt: 11 Maj 2010 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Jeg har både en ps3 og en squeezebox i dagmagic'en - skulle mene ps3'en herved giver fin lyd, men har dog ikke nærlyttet og benytter udelukkende squeezebox til musik da navigationen er bedre her. Og intet strømslugende tv tændt - musik via ps3 koster hurtigt en del 100 Watt.

Men ps3 via dacmagic giver ihvertfald uendeligt meget bedre lyd end ps3 direkte i forstærker - ingen sammenligning overhovedet.

Så - i dit sted ville jeg bare få fat i en dacmagic, den er fin fin - om du så senere får lyst til en squeezebox eller lignende plus en nas (til måske 2000 ialt) eller en god transporter vælter det vel ikke budgettet helt.

Til top Vis hkknudsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hkknudsen

NesraL
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Maj 2010 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Nej. Det er jo det.

Jeg overvejer at købe en Apple Airport Express også, til trådløs streaming. Den vælter i hvert fald ikke budgettet, og vil være strømbesparende i forhold til mit PS3/TV setup. Så kan jeg bruge PS3'en til fysiske CD'er alene, og min computer til hele min digitale samling.

Det jeg godt kan lide ved Apple Airport Express, er at man via Itunes jo kan bestemme hvilket musik man hører. Så hvis der er mulighed for at koble sådan en DAC'en, ville det være rigtig fint.
Eller du mener måske at der vil være bedre lyd via SqueezeBox?  

I øvrigt. Hvad er en god transporter? Jeg er ikke lige helt up to date med alle muligheder

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes