| Sendt: 26 Maj 2010 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har i dag følgende setup
Denon DCD-500AE -> Van den Hul D-102 III Hybrid (RCA) -> Primare I30 -> Kimber 8PR -> B&W CM7
Jeg vil gerne forbedre lyden og cd afspilleren der er det svage led i mit setup lige nu, mener jeg selv. Jeg ser for mig to muligheder. Jeg kan købe mig en ny og bedre cd afspiller, eller Jeg kan investere i en DAC, der vil få cd signalet via et toslink og derved forbedre lyden - håber jeg. Den sidste løsning har den fordel at jeg også vil kunne slutte min bærbare til og sende lyden til DAC'en via USB kabel.
Nu er mit spørgsmål så om jeg vil kunne forvente en forbedret lyd ved løsning nr 2, hvor cd afspilleren "kun" er transport. Eller vil det ikke være noget at regne for en bedre cd afspiller.
Som eksempel kunne DAC'en være en Stello DA 100 Signature fra ny, eller en Primare CD21 (ubalanceret udgang) / Primare D30.2 (balanceret udgang). Prislejet er for alle tre omkring de 5000,-. Stello'en fra ny og de to Primare brugte.
Er der nogen med erfaring på løsning nr 2? Meninger om dette er jeg sikker på at der er mange af :-)
/Brian
|