Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 00:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: denon dcd3000 igen... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rosdam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 31 Maj 2010 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Tak fordi du gider at bruge tid på at læse mit indlæg... :)

Jeg har haft denne cdafspiller i 8 år efterhånden.. og er virkelig glad for den.
jeg er desværre begyndt at komme i problemer.
skuffen i afspilleren er begyndt at køre ind og ud ret voldsomt.. og jeg kan ikke afspille cder mere.
jeg kan høre at den prøver at læse cden, men går i stå, det gør den ca 5 gange efter hinanden. og stopper derefter.

hvad kan der være galt?? lige nu bruger jeg den som DAC, fra min computer. men jeg vil virkelig gerne kunne spille en cd
engang imellem.
kan det på nogen måde lade sig gøre at fixe den... få den lavet?? og kan det svare sig, i forhold til hvor gammel den er??..
eller ´kan jeg smide den ud(SUK)..og købe mig et nyt ekstern lydkort.. havde faktisk tænkt på et "audiotrack prodigy cube"
lydkort. men jeg vil gerne beholde cden hvis den kan laves.

og et spørgsmål mere... kan en cdafspiller som "denon dcd3000" godt degradere i lyden i løbet af årene?? sys at den lød
bedere da jeg fik den ???!!
Til top Vis Rosdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rosdam

Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 01 Juni 2010 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Havde i sin tid min egen DCD-3000 til reparation hos Hifiklubben med helt samme problem med cd-skuffen. De sagde det var en ret typisk fejl på denne model, og en sensor eller føler af en slags skulle skiftes. Kostede vist en 500-600 kr.

Det lyder som noget med laseren siden den ikke vil læse, prøv evt at rense den forsigtigt med en vatpind. Hvis det ikke hjælper blir det vist alt i alt lidt dyrt at fikse den. Den kan bruges som DA converter alene da den har digitale indgange som en usædvanlig feature for en integreret CD afspiller, men det fortjener converteren og analogdelen også. Så køb et billigt drev/cd afspiller med digital udgang og kobel Denon'en til 

Alt blir jo slidt med årene, det kan vel sagtens have en indflydelse på lyden kunne jeg forestille mig.

Til top Vis Taurus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Taurus

Rosdam
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2010 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret..

okay.. så din spiller igen nu?? er du stadig glad for den??

ja. jeg har nemlig prøvet at pille toppen af og rense laseren.. men det giver ik noget

er det kun klubben som kan reparere den her cdafspiller, er der ikke andre som har forstand på at lave den??
eller som måske kan give en tilstands rapport..

Tja den er jo nogen år gammel, efterhånden.

hvad kan ellers anbefales som erstatning??

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 01 Juni 2010 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Rosdam skrev:
Tak for svaret..

okay.. så din spiller igen nu?? er du stadig glad for den??

ja. jeg har nemlig prøvet at pille toppen af og rense laseren.. men det giver ik noget

er det kun klubben som kan reparere den her cdafspiller, er der ikke andre som har forstand på at lave den??
eller som måske kan give en tilstands rapport..

Tja den er jo nogen år gammel, efterhånden.

hvad kan ellers anbefales som erstatning??

Det er muligt at der er andre der kan reparere den, men vores værksted er nok alligevel dem der har mest erfaring med at lave netop Denon-produkterne, og har de nødvendige reservedele hjemme.

Til DCD-3000 og DCD-S10 er det dog ved at synge på sidste vers med lasere og reservedele til drevet generelt. Drevet kom oprindeligt fra Sharp, og de har ikke backup dertil længere. DCD-3000 kom i 1996 og derfor kniber det efterhånden med delene. Giv den istedet et godt drev, og kør videre med DAC´en.

Rosdam
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2010 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Ja selfølgelig..
Det kan jeg godt se... men det kunne også bare være dejligt at vide om der er en ide med at holde den kørende!!??

men hvilket drev skal jeg vælge så?? altså du mener vel " Motor, ophæng til cd, laser osv, eller hvad??

Jeg har ikke hørt så mange forskellige cd afspillere, eller DACs, så jeg kan ikke rigtig bedømme om den ligger i på et
middel/højt niveau?? i forholdtil hvad den slags ting gør nu om dage. om den er forældet.

Hvis jeg nu brugte ca 2500 kr... som var det jeg gav for afspilleren dengang, jeg købte den brugt i audio concept(i aalborg,
reberbahnsgade).. kan jeg så finde noget som som kan erstatte den??

Rosdam
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2010 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

hov..

Det skal måske lige siges at jeg spiller på et par ´infinity kappa 9,2 serie 2´ koblet på en ´zappulse 2,3 se´ effektforstærker,
som er koblet på min denon cd.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes