| Forfatter |
|
Crash Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 128
|
| Sendt: 14 Juni 2010 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej! Er der nogen der ved om en af de her PSUèr kan give bedder lyd fra DacMagic
eller har prøvet dem eller en anden PSU?
http://www.rock-grotto.co.uk/pinkiev2.htm
http://www.russandrews.com/product.asp?lookup=0®ion=U K¤cy=GBP&pf_id=1882&customer_id=PAA0607047 209966GDPWNSPXJKIPBTLZ
|
| Til top |
|
| |
panos Lukket konto

Eget valg!
Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1345
|
| Sendt: 14 Juni 2010 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ligesom jeg ser det, sider alt regulering osv. ind i DACMagic. De der små PSUer er blot traffoer og måske lidt filtrering. Jeg tror at hvis du skal komme langt skal der piles ind i apparatet...
__________________ moddet marantz sa15
touch m. internt skærm samt panos bat. psu
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |
Crash Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juni 2010 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Om men jeg har selv oplevet at med min XCan v8p gav det et kæmpe løft i lyden med en stræker PSU end den orginal der var med.
Gad vide om der er nogen her på siden der bor i Århus som vil opgrader den mod betaling og som har afring med det for jeg er ikke lige så hård til at lode og rode i elktronik?
|
| Til top |
|
| |
Noise Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 15 Juni 2010 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som Panos skriver, er psu'en til DacMagic kun en ren trafo. Der sidder ingen elektronik i den.
Så hvis du skal til at opgradere den, bliver det en større omgang. Jeg er selv "gør det selv" mand. Jeg har også en DacMagic, og har haft den skilt ad. Jeg må nok indrømme, at jeg tror ikke jeg vil begynde at modificere min. Der er simpelthen for mange ting der skal laves om. Man ender med, at have bygget en hel ny DAC. Hvis ikke den lyder godt nok, så sælg den og køb noget andet. Helst noget med en ordentlig PSU internt. De eksterne "plugs" er som regel et tegn på, at der skulle spares lidt for meget. Men det kan man heller ikke klage over, når man køber en DAC til 1499Kr. Så DacMagic'en er stadig OK til prisen.
Hvis du alligevel ønsker at modificere din. Skal du regne med at du skal have lavet en helt ny strømforsyning inde i Dac'en. Den der sidder der nu er lavet med spændingsdoblere, for at fungere sammen med den eksterne trafo. Trafoen giver 1 x 16 Vac. Det bliver inde i Dac'en lavet om til 2 x 15 Vdc, ved hjælp af en spændingsdobler og nogle regulatorer. Hvis det skal forbedres, skal det hele væk, og så skal du have flere seperate forsyninger med ordentlig udglatning. Det kan selvfølgelig laves. Men spørgsmålet er om Dac'en kan "bære" det. Hvor meget bedre bliver lyden? Jeg ved det ikke. Men jeg har droppet det på min. Derfor må du selvfølgelig gerne prøve. 
mvh.
|
| Til top |
|
| |
Crash Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juni 2010 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok tak skal i have for de fine svar! :-)
|
| Til top |
|
| |
QWERTY126 Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 417
|
| Sendt: 18 Juni 2010 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan da lave en ekstern reguleret AC strømforsyning - men ved ikke om det giver bedre lyd.
|
| Til top |
|
| |
panos Lukket konto

Eget valg!
|
| Sendt: 18 Juni 2010 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
man kan godt finde en god kvalittets traffo og lave en masse filtrering inden man rammer traffoen. Det vil sikkert give en del, men ikke så meget som ved at lave DACen om internt. Og så kommer du hurtigt til at betale det samme for det som din DAC har kostet...
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |
rotelman Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 537
|
| Sendt: 04 Juli 2010 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
panos Lukket konto

Eget valg!
|
| Sendt: 20 Juli 2010 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har for et par dage siden moddet en dacmagic for en ven, og fandt i den forbindelse at der godt kan betale sig at skifte den lille traffo der
følger med da kvaliteten i den er noget skod. Strømfætteren af en god kvalitet har ikke kostet alverden at bygge og giver god value for money, i
en umoddificeret dac, og specielt i en der er pillet ved da den har meget mere hul igennem. Jeg har en enkelt til, hvis nogen kan bruge det kig på
ksb, ellers beholder Jeg den selv:) man ved ikke hvornår man får brug for sådan en lille nuttet psu :)
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |