Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 22:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Konvertering af lydsignaler på TV (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
AllanSchmidt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2010
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 26 Juni 2010 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Hej,

kort og godt - hvis jeg overfører signaler fra eksterne kilder (ex. Xbox 360 eller WDTV Live) til mit TV via HDMI, hvordan
behandler et TV så typisk dette signal før det spyttes ud via toslink? Bliver det konverteret fra digital -> analog før så igen at
blive konverteret den anden vej? Eller forbliver det digitalt? (Jeg har Sony EX500)

Jeg spørger fordi jeg har for mange digitale kilder ifh til indgange på Avi ADM 9.1, og håbede på det bare kunne køres
igennem TV'et.

Håber i kan hjælpe.

Allan
Til top Vis AllanSchmidt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AllanSchmidt

Allan O
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 Juni 2010 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Mange TV laver 5.1 om til 2.0 på vejen fra HDMI ind til Toslink ud.

Jeg tvivler meget på, at man laver om til analog på vejen.
Til top Vis Allan O's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Allan O

AllanSchmidt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2010
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 27 Juni 2010 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Okay. Jeg kan måske også spørge på en anden måde: Vil jeg, udover at miste den oprindelig surround kodning, miste noget af
lydkvaliteten ved at køre HDMI ind til Toslink ud? Jeg har udelukkende brug for stereo.
Til top Vis AllanSchmidt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AllanSchmidt

Ingeniør-dude
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2010
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 Juni 2010 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Implementationen af lydbehandling i et TV er ikke standardiseret. Nogle fabrikanter oplyser om eventuelle begrænsninger, mens andre lader som ingenting. Kig under specifikationer og/eller sektionen om tilslutninger i dit TV's manual.

Hvis manualen intet nævner så kan du muligvis, hvis din pc har hdmi ud og toslink indgang, prøve at sende forskellige opløsninger af lyd til TV'et og undersøge hvad der kommer ud af det igen, med et optageprogram. Det er ikke utænkeligt at der ved mere end almindelig 48/16 (dvd) vil ske en reduktion på udgangssignalet.

Til top Vis Ingeniør-dude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ingeniør-dude

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes