| Forfatter |
|
callesoroe Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 760
|
| Sendt: 31 Juli 2010 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har netop købt "The Very Best of" The Doors CD, men der er en eller anden kopibeskyttelse på, så ingen af mine programmer kan rippe den. Lidt surt når man nu kun bruger sin Transporter til musik og ikke længere har en CD-afspiller. Har kun en Pioneer DVD afspiller som ikke er særlig god til musik. Har nogen af jer kendskab til effektive programmer til besværlige CD'er.??
Har prøvet med DB-Poweramp, Mediamonkey, EAC, Foobar2000 alle uden held Har også prøvet at kopiere med Nero uden held... __________________ Callesoroe
|
| Til top |
|
| |
sshd Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 634
|
| Sendt: 31 Juli 2010 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ældre version af EAC (adskillige år ældre version)
Vælg Retrieve Native TOC et sted fra menuen.
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 31 Juli 2010 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis din Pioneer DVD har digi ut, kan du jo alltid bruge Transporteren som DAC ;) Hvis du har adgang til en Linux-box, plejer
cdparanoia at æde det meste. Ved ikke om cdparanoia kan findes til MS Windows/Mac.
|
| Til top |
|
| |
kampko Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 31 Juli 2010 kl. 00:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad med clone cd ?
__________________ jbl ti10k
crown studio ref 2
xindak xa3250
pc med AUDIOTRAK Prodigy HD2
|
| Til top |
|
| |
callesoroe Forum Bruger

|
| Sendt: 01 August 2010 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
callesoroe skrev:
|
Har netop købt "The Very Best of" The Doors CD, men der er en eller anden kopibeskyttelse på, så ingen af mine programmer kan rippe den. Lidt surt når man nu kun bruger sin Transporter til musik og ikke længere har en CD-afspiller. Har kun en Pioneer DVD afspiller som ikke er særlig god til musik. Har nogen af jer kendskab til effektive programmer til besværlige CD'er.??
Har prøvet med DB-Poweramp, Mediamonkey, EAC, Foobar2000 alle uden held Har også prøvet at kopiere med Nero uden held...
|
|
|
Installerede nyeste version af EAC på en gammel IBM Thinkpad T22 som jeg har liggende, og så lykkedes det... :) __________________ Callesoroe
|
| Til top |
|
| |
mbull Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 512
|
| Sendt: 01 August 2010 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers prøv Windows Media Player, jeg er endnu ikke støt på en plade den ikke har villet rippe. __________________ Mvh
Steen
Mit anlæg...
|
| Til top |
|
| |
Nullergøj Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 422
|
| Sendt: 01 August 2010 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis den er kopibeskyttet overholder den ikke cd standarden og må således ikke kalde sig CD. ( reg. varemærke )
|
| Til top |
|
| |
callesoroe Forum Bruger

|
| Sendt: 01 August 2010 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
mbull skrev:
| Ellers prøv Windows Media Player, jeg er endnu ikke støt på en plade den ikke har villet rippe. |
|
|
Den kunne heller ikke... __________________ Callesoroe
|
| Til top |
|
| |
callesoroe Forum Bruger

|
| Sendt: 01 August 2010 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nullergøj skrev:
|
Hvis den er kopibeskyttet overholder den ikke cd standarden og må således ikke kalde sig CD. ( reg. varemærke )
|
|
|
Der er heller ikke compact disc logo på, men det kan man jo ikke se når man bestiller på Amazon :( __________________ Callesoroe
|
| Til top |
|
| |
Boman Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1346
|
| Sendt: 01 August 2010 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har oplevet cd'er, hvor kopibeskyttelsen sidder - synligt - alleryderst på cd'en.
Ved hjælp af en sort sprittusch kan man gøre den ulæseligt, og så kan den rippes.
Problemet er, hvis musikken fylder så meget, at der ikke er nogen klar adskillelse mellem musikken og kopibeskyttelsen. __________________ Boman
|
| Til top |
|
| |
Noise Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 01 August 2010 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ret sikker på at dbpoweramp også kan. Du skal bare ind i options og vælge indstillingen "Defective by design". Så æder den normalt alt.
mvh.
|
| Til top |
|
| |
callesoroe Forum Bruger

|
| Sendt: 01 August 2010 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Noise skrev:
|
Jeg er ret sikker på at dbpoweramp også kan. Du skal bare ind i options og vælge indstillingen "Defective by design". Så æder den normalt alt.
mvh.
|
|
|
Det prøvede jeg ellers også.... Jeg tror det er drevet i computeren der er problemet. Computeren er ellers kun 4 mdr. gammel.... :( __________________ Callesoroe
|
| Til top |
|
| |
db89 Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 565
|
| Sendt: 02 August 2010 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg mener at jeg har opleve et par CD'er som ikke engang kunne afspilles i computeren på grund af kopibeskyttelsen  løsning var dog at enten holde shift eller crtl (kan ikke huske hvilken af dem) nede når cd'en blev sat i computeren, ved at gøre dette slår man automatisk afspilning fra og dermed bliver kopibeskyttelsen ikke "indlæst".
|
| Til top |
|
| |