Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 00:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Måske en DAC (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bdef
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 31 Juli 2010 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg flyttet sammen med kæresten og anlægget lækkert placeret i stuen.

Min Denon S10 mk1 er desværre blevet dårligere og vil nu ikke læse CD'ernes index spor og er derfor ikke meget ved. Mens jeg boede alene var løsningen at tilte hele cd-afspilleren 90 grader til siden imens den forsøgte at læse index sporet. Det virker bare lidt kikset nu
Derfor bruger vi den kun som DAC, hvor hendes hæderlige DVD afspiller leger drev. Det er måske bare også lidt spild. Det skal lige siges at jeg har pillet meget i Denon'ens analoge del og at nu ganske tilfreds med lyden. Desuden blev laseren skiftet for 2 til 3 år siden (tror det var samtidig de andre problemer begyndte).

Jeg ser nogle løsninger og vil lige hører jeres kommentarer til disse.

1) Jeg får HiFi klubben til at reparere S10'eren, så den igen kommer til at virke som den skal og den vil så indgå som fuldblods cd-afspiller.

2) Jeg finder en heldig person som vi overtage min cd-afspiller med dens små skavanker og så køber jeg en DAC, som kan kobles efter DVD'en (Dette er ikke en salgs annonce, da salg endnu ikke er besluttet - Af samme grund er der ingen pris og alt det der)

2½) Jeg finder en heldig person som vi overtage min cd-afspiller med dens små skavanker og så bygger jeg en DAC, som kan kobles efter DVD'en. Faktisk vil jeg helst bygge en lækker DAC, men gider faktisk ikke sætte mig ind i hvordan jeg laver Coxial og optiske indgange og skifter imellem disse. Er der nogle som kender til færdige print som kan købes på nettet, så der bare skal lodes komponenter på?

Af DAC har jeg kigget (ikke lyttet) på Cambridge's DacMagic. Jeg lyttede engang til en Cambridge CD afspiller og var egentlig ok med den, men endte så med at købe Denon afspilleren da den lød bedre. Måske skulle jeg ikke ha' skiftet laseren dengang? Gjorde det jo for at sikre at der var mange år i den endnu, men nu skranter den igen....

?) Evt andre ideer?

Mange tak og venlig hilsen.
Til top Vis bdef's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bdef

Noise
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 01 August 2010 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

Nu ved jeg ikke hvor meget det må koste. Men Twisted Pear Audio sælger forskellige DIY dac's. Du kan selv bestemme hvor meget og hvor lidt du køber af dem, og hvor meget du selv skaffer.

Deres Buffalo II + IVY III med PLACID shunt regulatorer siges at være rigtig god. Alt elektronik og print beløber sig til ca. 3000 kr. inkl. forsendelse. Det er så uden trafoer, kabinet og stik.

Den har jeg faktisk selv bestilt. Jeg ved bare ikke, hvornår jeg får tid til at samle den. Jeg har alt for mange projekter kørende lige for øjeblikket. Ikke alle har noget med elektronik at gøre, men tiden går jo alligevel.

Men måske når det bliver efterår/vinter. Der skal jo også være noget at lave på de mørke aftener. Så må vi se om det er noget der dur. Kvaliteten ser i hvertfald godt ud. Lyden må tiden jo afsløre.

mvh.

Link til TPA: http://www.twistedpearaudio.com/digital/buffalo.aspx

Til top Vis Noise's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Noise

panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 August 2010 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

Se på den her:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=84505&P N=1 

måske bliver du inspireret.

Jeg synes ikke at DacMagic spiler godt out of the boks, der skal laves en del i den før den gør det..:)

holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 August 2010 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Umiddelbart, så hælder jeg til, at Denon´en drev burdre være til at rense selv, og altså ikke en tur på værkstedet. Jeg har ofte brugte olie og alkohol til mekanisk service, undtagen på de ophængte Philips CDM drev. Er drevet alligevel ikke til at rede, og det hedder sig nyt drev eller ny DAC?

Personligt, så synes jeg Cambrigde´en bliver for hr. og frue DK-agtigt, og efterhånden en gammel sag. Til pengene er den stadig god, men der findes også andre fisk i havet.

Jeg har selv brugt en Behringer Ultramatch  DAC 2496, som har fungeret som DAC og opsampler. Den er set til ca 1200 kr. og op efter. Negativt set, så er det et 19" rackprodukt (19" beslag kan skrues af), så den bliver stuevenlig. Den har kun XLR udgange, men man kan nemt lavet et XLR/RCA kabel selv. Min 2496 spillede hos mig i et halvt års tid, og er en ganske hæderlig konverter. Dens største minus er nok prisen, for det er ulogisk at man kan få så god en konverter til de penge. Jeg har solgt den videre i vennekredsen, og den får forsat anerkendelse for at rigtig kompetent i standard udgaven. Personligt tror jeg, at 2496 vil spille mere helstødt end Dacmagic, dog skal det nævnes "jeg tror", for jeg har ikke hørt de to i direkte duel, men kender dem fra forskellige perioder.

Mvh  

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes