| Sendt: 31 Juli 2010 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg flyttet sammen med kæresten og anlægget lækkert placeret i stuen. Min Denon S10 mk1 er desværre blevet dårligere og vil nu ikke læse CD'ernes index spor og er derfor ikke meget ved. Mens jeg boede alene var løsningen at tilte hele cd-afspilleren 90 grader til siden imens den forsøgte at læse index sporet. Det virker bare lidt kikset nu  Derfor bruger vi den kun som DAC, hvor hendes hæderlige DVD afspiller leger drev. Det er måske bare også lidt spild. Det skal lige siges at jeg har pillet meget i Denon'ens analoge del og at nu ganske tilfreds med lyden. Desuden blev laseren skiftet for 2 til 3 år siden (tror det var samtidig de andre problemer begyndte). Jeg ser nogle løsninger og vil lige hører jeres kommentarer til disse. 1) Jeg får HiFi klubben til at reparere S10'eren, så den igen kommer til at virke som den skal og den vil så indgå som fuldblods cd-afspiller. 2) Jeg finder en heldig person som vi overtage min cd-afspiller med dens små skavanker og så køber jeg en DAC, som kan kobles efter DVD'en (Dette er ikke en salgs annonce, da salg endnu ikke er besluttet - Af samme grund er der ingen pris og alt det der) 2½) Jeg finder en heldig person som vi overtage min cd-afspiller med dens
små skavanker og så bygger jeg en DAC, som kan kobles efter DVD'en. Faktisk vil jeg helst bygge en lækker DAC, men gider faktisk ikke sætte mig ind i hvordan jeg laver Coxial og optiske indgange og skifter imellem disse. Er der nogle som kender til færdige print som kan købes på nettet, så der bare skal lodes komponenter på? Af DAC har jeg kigget (ikke lyttet) på Cambridge's DacMagic. Jeg lyttede engang til en Cambridge CD afspiller og var egentlig ok med den, men endte så med at købe Denon afspilleren da den lød bedre. Måske skulle jeg ikke ha' skiftet laseren dengang? Gjorde det jo for at sikre at der var mange år i den endnu, men nu skranter den igen.... ?) Evt andre ideer? Mange tak og venlig hilsen.
|