Bruger siden: 10 September 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 414
Sendt: 06 August 2010 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
Det er klart at anbefale at man normaliserer ved afspilning, således at de originale filer ikke ændres. iTunes har den
funktionalitet under Settings > Playback > Sound Check.
Bruger siden: 07 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 123
Sendt: 06 August 2010 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
eggers skrev:
Det er klart at anbefale at man normaliserer ved afspilning, således at de originale filer ikke ændres. iTunes har den funktionalitet under Settings > Playback > Sound Check.
OK. Jeg har fundet indstillingen i ITunes:
Rediger -> Indstillinger -> Faneblad "Afspilning" -> Lydkontrol (Justerer automatisk lydstyrke til afspilning af sange til samme niveau)
Mangler så bare lige at finde samme funktion på min Ipod Touch.
Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 760
Sendt: 07 August 2010 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
nph12 skrev:
Hej
Hvordan normalisere man ens cd-rip? Jeg vil godt have alle mine musiknumre lyder lige højt.
Du skal IKKE normalisere mens du ripper. Derved har du ikke længere et accurate rip af din CD, da den funktion ændrer INDHOLDET af informationerne. Nu ved jeg ikke hvilket format du bruger, men hvis du ikke bruger WAV men FLAC eller lignende, kan du efterfølgende tilføje REPLAY GAIN tag. Foobar200 er et glimrende program til dette og lynhurtig. Derved beholder du orginal informationerne i din musikfil. Du kan også tilføje replaygain til dine allerede rippede CD'er...
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum