Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 17:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: CD til 5-10k (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kasper H
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 21 Marts 2004 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

Hej kloge hoveder :o)

Da jeg har været så heldig at få en sjat penge tilbage i skat, tror jeg nu det er tid til, at udskifte den gamle Pioneer DV545 DVD-afspiller jeg har haft for, at få enten en ny DVD der er suveræn til stereo, eller ogs en dedikeret CD. Jeg har et sted mellem 5 og 10 k.

Hvad vil I foreslå? Jeg ved godt, at jeg bør tage ud og lytte, men det er mere om der lige er nogle gode/dårlige erfaringer. Jeg er ikke bleg for, at købe en brugt spille, vis det rigtige kommer op. Hvad er jeres erfaring med brugte cd'er? tænker selvfølgelig på slid og den slags?

Nå, men for at komme i forkøbet så kommer jeg lige mde et par udspil som I måske kan kommentere lidt på (har ikke hørt nogle endnu):

Rotel RCD 1072
Rotel RDV 1080
Rega Planet
Pioneer DV565 (LC-Audio opgraderet med clock + div)
Densen B400 (brugt)
Cyrus CD6
Denon (en af de store evt. de ældre fx. S10)

Glæder mig som et lille barn til jul :o)

Til top Vis Kasper H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper H Besøg Kasper H's Websted

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Marts 2004 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Hej Kasper

Min erfarig med brugte cd-afspillere er at man bør holde sig til de større anerkendte mærker, hvis man vil være nogenlunde sikker på at undgå problemer.

Jeg er selv den meget lykkelige ejer af en Denon S10. Det er på alle måder en god afspiller. Jeg har for nyligt fået udskiftet laseren i den efter en sodskade i lejligheden. Det blev gjort ved Hifi-klubben og kostede ikke alverden. Den er fra 96' så den første havde altså kørt upåklageligt i 8 år. Ud over god lyd udemærker den sig ved flot solidt design og lækre funktioner.

Både S10 - og den nyere 1650AR, som er identisk med S10 - kan erhverves brugt for omkring 3000,- afhængig af stand. Det lævner jo lidt luft i budgettet

Jeg har hørt at Rega'en ikke er det mest stabile, men ved ikke hvor meget hold der er i det.

Da andre kender jeg desværre ikke

Hvis du er interesseret har jeg en S10 og en 1650AR, som du kan komme forbi og se/gi' et lyt. Den ene skal sælges, så hvis du er interesseret kan vi nok finde ud af noget 

jack
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 Marts 2004 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:

Jeg har hørt at Rega'en ikke er det mest stabile, men ved ikke hvor meget hold der er i det.

Jeg har haft Rega Planet og kan fortælle, at den var ultrastabil.

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2004 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Puuha, der er mange onde rygter derude, men nu er der da et mindre

Kasper H
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2004 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

Frede

Det lyder spændende. Jeg vil da gerne komme forbi og lytte en dag, bor du i nærheden af Kbh? Så kunne jeg da finde ud af, om det er noget. Og luft i budgettet er jo altid godt. Måske der så også bliver råd til lidt software til "dyret".

Til top Vis Kasper H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper H Besøg Kasper H's Websted

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 21 Marts 2004 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

jeg har selv planer om at skulle ud og købe en cdafspiller i løbet af i år, og i samme prisklasse som dig.
de afspillere jeg har i tankerne er:

Denon S10MKII (jeg har ladet mig fortælle at mkII ikke skulle have samme problemer med laseren som den første s10)
Primare 302.
Densen B400.

eller måske man skulle overveje SACD nu man er igang. f.eks. en brugt sony SCD-XA555es - jeg mener at det er den model jeg har set til ca 8500.-
Ellers måske noget kinsesisk, Xindak SCD1 - som jeg dog ikke har hørt men har læst et par meget positive anmeldelser af.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 21 Marts 2004 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Kasper H skrev:

Frede

Det lyder spændende. Jeg vil da gerne komme forbi og lytte en dag, bor du i nærheden af Kbh? Så kunne jeg da finde ud af, om det er noget. Og luft i budgettet er jo altid godt. Måske der så også bliver råd til lidt software til "dyret".

Frede1977
Bruger
Bruger

Lokalitet: Jylland

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Marts 2004 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

Jeg kan på det vvarmeste anbefale en SONY CDP-X505ES. Det er en af de gamle topmodeller, og den tæver langt de fleste nye maskiner. Giv den evt en Lclock og nye op-amps, så er man på forreste række.

Netop denne serie er kendt som SONY's bedste nogensinde, og de er bygget som en kampogn!

De sælges typisk for 2000-2500 brugt i dba, hvis man efterhånden kan finde feler. Folk har nemlig fået øjnene op for dem, og holder på dem. Det kan måske virke som en lidt for billig maskine til dit budget. Men på den anden side, så tvivler jeg på du finder noget nyt til 10.000,- der kan følge med. Om så du senderer det dobbelte, så skal SONY'en nok følge til dørs!

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

jack
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Marts 2004 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Kasper

Jeg har selv købt en ældre Denon 3560. Har haft den nu i 3-4 uger og er meget tilfreds. Lige meget hvilken plade jeg spiller, så lyder det godt. Dvs efter mine ører osv. der er nogle der syntes det er en l**temaskine, men det er også ok.

Du kan læse de andre tråde tips til unik cdspille og retro audio.

Jeg har også en grammofon i 20000 kr. klassen, syntes faktisk, at 3560eren spiller bedre. Det overrasker mig faktisk. Undrer mig lidt over, at 3560eren spiller mere musik.

Ellers hvis jeg kigger på din liste, så var Densen måske et godt valg, eller Denon S10, men prøv at finde en Denon S10MK2 i stedet. De andre på listen har jeg ingen erfaringer med.

Kasper H
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2004 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Hvad med Parasound CDP2000 ? Jeg har set den til lige i underkanten af 10k. Og er der en ejer af en Rega Planet der kan sige lidt om lyden? Evt. også arasound CDP1000 Den skulle vist have et ret godt drev, eller? Er Thule udelukket? Er det noget helt femte? En foreslog en Opera Audio 2,2. Jeg kender den slet ikke.

Jeg kan også godt lide ideen om at købe nogle af de gamle "kampvogne" for jeg tror det er meget rigtig, at idag bliver der ikke gjort så meget ud af løbeværkenes byggekvalitet med mindre man kommer meget højt op i pris. Jeg kan bare ikke umiddelbart finde nogle Sony 505'ere eller 707'ere. Denon S10 bliver der til gængæld solgt mange af. Det får mig bare til at blive urolig for i mine øjne bør gode produkter vel ikke blive solgt så meget brugt, hvad mener I?

Hvad er det for øvrigt med Denon S10? Er der nogle modeller der er ustabile? Findes S10'eren egentlig også i sort? Ikke fordi jeg er design-fanatiker. For mig handler det mest om, at få så meget lyd for pengene, men når det nu er :o)

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2004 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Hej Kasper

Der findes en "billigudgave" af Denon der hedder DCD3000 - den findes i sort, men de er vist ved at have nogle år på bagen efterhånden. Selv om det lyder godt gør det jo ikk noget at det ser godt ud, og den champagne finish på frontpladen af f.eks. S10 er mega flot.

I forhold til antallet af solgte afspillere tror jeg ikke der bliver handlet ret mange S10'ere. Har også hørt rygterne om at de kan være ustabile, men jeg har som sagt ikke haft problemer med min som ikke havde en åbentlys grund (kan ikke bebrejde den at den tager skade af en brand i kælderen under ejendommen).

I forbindelse med udskiftning af laseren i min (kostede 1100,- inkl. rensning), snakkede jeg med en fra Hifiklubbens serviceafdelingen der sagde at det ikke var usædvanligt at en laser skulle skiftes, og at det i høj grad kommer an på hvor beskidt miljø den står i (støv, røg. o.lign.). S10 var i følge ham ikke værre end alle andre afspillere - hvilket han begrundede med at fabrikanterne i stor udstrækning bruger samme lasere.

Hvis der alligvel skulle have været problemer er de nok rettet på 1650AR og S10MKII. Dem har jeg i hvert fald ikke hørt oget skidt om.

Kasper H
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2004 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Nu sidder jeg lige og surfer rundt på nette og på dba). Der er også en del NAD S500. Hvad kan I sige om den? Ellers hælder jeg (uden at have hørt nogle af dem) til en Denon S10 eller noget i den stil.

brorlille
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 Marts 2004 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

hej

jeg vil anbefale en denon dcd 3000/ s10 (er i øvrigt næsten ens opbygget)

om rega planet er ustabil? nej ikke den jeg havde, men den blev erstattet af en denon dcd 3000 som er af en helt anden klasse - meget mere bredbåndet og dynamisk samt desuden mere behagelig og detaljeret.

rega'en ligner lidt min gamle philips cd100 i spillestil (til regafolket: lad nu være med at brokke jer, hvis i ikke har hørt sammenligningen)

mvh krydsmads

Til top Vis brorlille's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brorlille

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 21 Marts 2004 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Glem ikke at tage Marantz CD-17 med i dine overvejelser.
Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Sendt: 21 Marts 2004 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Til 10 kilo kan man også være heldig at finde en Accuphase DP 55. Der mener jeg da også du både får solid mekanik, og en rigtig lækker lyd som lugter lidt af high-end....

Det var selvfølgelig bare et forslag, og det er muligt at Ronin stadig har sin til salg.....

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

jack
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Marts 2004 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Alex har iøvrigt sin Consonance 2.2 til salg, var det ikke til 8500 kr. den var værd at overveje.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 21 Marts 2004 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Kasper H skrev:
Nu sidder jeg lige og surfer rundt på nette og på dba). Der er også en del NAD S500. Hvad kan I sige om den? Ellers hælder jeg (uden at have hørt nogle af dem) til en Denon S10 eller noget i den stil.

Hvis valget står mellem Denon DCD-3000 og S10, ville jeg tage S10. Jeg har haft begge og S10´eren spiller bedre. Mere nuanceret, bedre top og en smule klarere mellemtone, og designet ligner en million. Jeg har ikke hørt andre maskiner i den prisklasse som S10 der spillede så musikalsk. NAD S-500 er væsentligt mere kold i lyden men det er jo en smagssag!

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 21 Marts 2004 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=witzel]

jeg har selv planer om at skulle ud og købe en cdafspiller i løbet af i år, og i samme prisklasse som dig.
de afspillere jeg har i tankerne er:

Denon S10MKII (jeg har ladet mig fortælle at mkII ikke skulle have samme problemer med laseren som den første s10) Det er det samme - den er ikke ændret på nogen måder. De løbeværksmæssige ændringer skal findes andetsteds  Meeeen så ustabil er en S10´er heller ikke, og sølle 1100 kr. til en ny laser og den er klar til mange flere timer - selv idag mener jeg at det er en genial maskine til prisen!

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2004 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Hørt!!!  

"En meget tilfreds S10'ejer"

Kasper H
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2004 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Det lyder meget som om der snart står en S10'er på min hylde :o) Men jeg vil sføli gerne stadig have forslag, hvis der er noget jeg bør overveje :o)

Og indtil videre vil jeg gerne sige mange tak for hjælpen.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes