| Sendt: 05 Oktober 2010 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svaret Stefan! holder mig bare til den simple :)
Skal hurtigt pointere at jeg ikke er nogen ørn på dette område! :)
Hvis jeg kører alle lydenheder digitalt, bliver der blev ikke brug for nogen DA konvertering, da alt så vil køre digitalt, right? Eller skal det konverteres tilbage til analogt på et eller andet tidspunkt i processen?
Jeg tænker mit setup sådan her:
DVD ---> Reciever (coaxial)
PC & TV ---> switch ---> reciever (toslink)
Altså det jeg vil er, at fra min dvd til min recievere vil jeg køre via et coaxial kabel, da min dvd har en sådan udgang samt at min reciever har en sådan indgang. Synes jeg selv giver meget go mening, men du vil mene at det er bedre at køre analog-analog i stedet? (hvis jeg forstår det rigtigt det du skriver)
Det eneste problem er så egentlig toslink, da jeg "mangler" en indgang på min reciever da både mit tv samt min computer kører toslink out. Det problem tænkte jeg at jeg kunne løse via ovennævnte switch, hvor jeg så bare selv kan styre hvilket lydinput der skal bruges fra switchen?
Jeg har desuden et godt lydkort i min pc, og bruger den som mediecenter, så er egentlig der at lyden er vigtigst..
Mine komponenter er som sagt lowend, men da der ikke er stor forskel i prisen på analoge og digitale kabler ser jeg ingen grund til ikke bare at køre det hele digitalt når det nu kan lade sig gøre..
Men fortæl mig endelig hvis det er en grund og endnu vigtigere, fortæl mig hvis jeg har helt galt fat i noget :)
mvh
Emil
|