| Forfatter |
|
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
Bruger siden: 06 Januar 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 705
|
| Sendt: 07 Oktober 2010 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg står og ku tænke mig en CD afspiller. Og har fundet en til en fornuftig pris. Det drejer sig om en Holfi xara DC. Og ja jeg ved godt der kan være noget bøvl med dem. Men kan selv finde ud at skifte diverse dele. Så det tager jeg med ophøjet ro. Men sælger udviser stor nervøsitet ved at sende den. Og det er jeg lidt uforstående overfor. Da jeg ikke kan se hvad der kan ske. Med mindre man pakker den ind i en for stor papkasse uden noget til at tage diverse stød. Men hvordan kan jeg minimere chancen for at den går i stykker. Den er på nordsjælland og jeg bor på fyn. Og har ikke mulighed for at komme frem og tilbage. Skyd løs...
|
| Til top |
|
| |
SuNk Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2009 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 07 Oktober 2010 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der burde ikke være noget problem, hvis afspilleren pakkes i den originale kasse. Jeg har flere gange købt og solgt CD
afspillere og forstærkere, og sendt dem på den måde - uden problemer af nogen art.
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 07 Oktober 2010 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
En Holfi Xara DC er jo en dejlig maskine, og at skifte batterier osv er intet problem. Den er selvfølgelig ved at være et ældre
apparat, og måske er sælger nervøs for at de ryst den nu får (selvom den er pakket forsvarligt ind) rykker laseren ud af
funktion?
Jeg har selv sent min gamle Xara DC til Jylland (fra Sjælland), helt uden problemer, så jeg ville lige som dig ikke være nervøs.
Anyway, angående transport. Hvis jeg nu stod og skulle forbi Fyn, skulle jeg gladeligt tage den med til dig. Men der går nok
noget tid før jeg skal det.
mvh
Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
|
| Sendt: 07 Oktober 2010 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Præsten skrev:
En Holfi Xara DC er jo en dejlig maskine, og at skifte batterier osv er intet problem. Den er selvfølgelig ved at være et ældre
apparat, og måske er sælger nervøs for at de ryst den nu får (selvom den er pakket forsvarligt ind) rykker laseren ud af
funktion?
Jeg har selv sent min gamle Xara DC til Jylland (fra Sjælland), helt uden problemer, så jeg ville lige som dig ikke være nervøs.
Anyway, angående transport. Hvis jeg nu stod og skulle forbi Fyn, skulle jeg gladeligt tage den med til dig. Men der går nok
noget tid før jeg skal det.
mvh
Præsten |
|
|
Takker for tilbuddet. Nu står jeg ikke og seriøst mangler en CD asfpiller. Men hvad ku der ske, min gamle sony er blevet flyttet og rystet rundt mange gange igennem årene og virker fint fint. Jeg går ikke udfra sælger har den originale emballage. Men hvor på sjælland kommer du fra??
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 07 Oktober 2010 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bor i Roskilde.
Den kan også fint sendes i uoriginal emballage, bare den bliver polstret godt. Tror heller ikke den er mere følsom end din Sony.
mvh
Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
|
| Sendt: 07 Oktober 2010 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Præsten skrev:
Jeg bor i Roskilde.
Den kan også fint sendes i uoriginal emballage, bare den bliver polstret godt. Tror heller ikke den er mere følsom end din Sony.
mvh
Præsten |
|
|
Jeg tager et sats, og får ham til at sende den. Den står i stenløse. Myrphy's lov rumsterer dog i baghovedet på mig
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 07 Oktober 2010 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Sender helt ikke selv cd maskiner, og slet ikke med postdanmark.
Hvad vil du gøre hvis drevet får et slag og ikke virker som den skal nå du får den er det så sælger det skal betaler eller dig ??, det skulle du måske lige tænke over.
|
| Til top |
|
| |
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
| Sendt: 07 Oktober 2010 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
mange CDer er jo kommet fra japan,england usa....så mon
ik det går....
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
|
| Sendt: 07 Oktober 2010 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Hej
Sender helt ikke selv cd maskiner, og slet ikke med postdanmark.
Hvad vil du gøre hvis drevet får et slag og ikke virker som den skal nå du får den er det så sælger det skal betaler eller dig ??, det skulle du måske lige tænke over.
|
|
|
Hvordan gør man så ude i ny køb verdenen.
Eks: Jeg har købt en cd afspiller hos et tysk firma. De sender den til mig. Er der ikke samme fare forbundet ved det??? Hvilket firma vil du anbefale mig at bruge så? Har fået en god pris på den. Men den gode pris forsvinder jo ved at jeg skal smide 4-500 og en halv dag på to og bus til sjælland.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 07 Oktober 2010 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Her i dk bruger jeg DSV de kaster ikke med det de sender.
Ja men det koster hurtigt 500kr at sende ting her i dk hvis man vil være sikker på at de behandler det ordentligt.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 07 Oktober 2010 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal bare være klar over at det er dig der vil have det sendt så sælger er uden skyld.
Jeg ville afhente den personligt.
|
| Til top |
|
| |
RiverKing Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 342
|
| Sendt: 07 Oktober 2010 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lencofyn skrev:
Præsten skrev:
Jeg bor i Roskilde. Den kan også fint sendes i uoriginal emballage, bare den bliver polstret godt. Tror heller ikke den er mere følsom end din Sony.
mvh
Præsten |
|
|
Jeg tager et sats, og får ham til at sende den. Den står i stenløse. Myrphy's lov rumsterer dog i baghovedet på mig
|
|
|
Jeg bor i ølstykke (nabo by til Stenløse), og skal måske Jylland i næste uge (over Fyn), så måske vi kan finde ud af noget. Men det er ikke sikkert endnu, jeg ved mere i morgen. Send mig en PB. Mvh. __________________ 2 anlæg tak! 1 til musik og 1 til film - 1 samlet anlæg kan bare ikke gøre det!
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 07 Oktober 2010 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lencofyn skrev:
Hvordan gør man så ude i ny køb verdenen.
|
|
|
Jeg kender faktisk ikke svaret, men når man køber noget nyt, vil man normalt vel forvente/have krav på, at få dette erstattet, hvis det ankommer i skadet tilstand?
Det er det vel mange private sælgere som helst vil undgå at komme ud i. Men så længe i kan blive enige om hvor ansvaret skal ligge hvis den ankommer i ikke-funktionel tilstand, burde sagen vel være klar. (Og bemærk her at køber her på denne måde, står i et dilemma hvis det skal afgøres om skaden skyldes transport, eller allerede var der da den blev sendt...)
CD-spillere har jo en begrænset mekanisk levetid - de bliver i hvert fald mekanisk slidt. Er det en ældre afspiller, kan jeg også godt forstå sælgers reservation mod at sende.
Ellers. CD-spillere har jo ofte (alltid) en sådan tranpsort-sikrings-anordning. Sørg for at denne bliver brugt.
vh
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 07 Oktober 2010 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har flere gange sendt min kostbare Sony afspiller til opgradering i Tyskland. Endda med Post Danmark, der af ukendte årsager ikke vil forsikre forsendelser til Tyskland (kan ikke sendes som værdipakke). Har indtil nu været heldig (7-9-13). På tilbagevejen har den dog altid været fuldt forsikret.
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
|
| Sendt: 07 Oktober 2010 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu for vi se om Riverking og jeg finder ud af noget. Så er den bedste løsning også valgt. Jeg kan da godt se de problemer der er ved at få det sendt. Bevares. Og jeg ville da føle mig lidt sært til mode hvis den kom frem og ikke virkede. Men som udgangspunkt stoler jeg på dem jeg handler med. Og det har skam holdt stik igennem årene. At jeg til tider har købt for dyrt, kan jeg kun takke min egen dårlige tålmodighed for  Og en anden ting er at post DK har det med at være lidt besværlige til at indrømme at de har været skyld af en genstand er blevet ødelagt i deres varetægt. Og det er underordnet om den pågældene ting er sendt som pakke (dvs. med forsikring op til 3000,-) eller forsigtig pakke. Har kæmpet og tabt 2 gange mod dem. Til alt held har det været i "små penge" klassen. Men alligevel lider den overordnede tillid et stort knæk.
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
|
| Sendt: 09 Oktober 2010 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
RiverKing skrev:
Lencofyn skrev:
Præsten skrev:
Jeg bor i Roskilde. Den kan også fint sendes i uoriginal emballage, bare den bliver polstret godt. Tror heller ikke den er mere følsom end din Sony.
mvh
Præsten |
|
|
|
|
|
Jeg bor i ølstykke (nabo by til Stenløse), og skal måske Jylland i næste uge (over Fyn), så måske vi kan finde ud af noget. Men det er ikke sikkert endnu, jeg ved mere i morgen. Send mig en PB. Mvh. |
|
|
Hej Skulle du til jylland i næste uge?? Bare så jeg kan få overført penge til sælger.
|
| Til top |
|
| |