Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 23:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Forsendelse af CD afspiller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidligere schmidt2

Bruger siden: 06 Januar 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Sendt: 07 Oktober 2010 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Jeg står og ku tænke mig en CD afspiller. Og har fundet en til en fornuftig pris.
Det drejer sig om en Holfi xara DC. Og ja jeg ved godt der kan være noget bøvl med dem. Men kan selv finde ud at skifte diverse dele. Så det tager jeg med ophøjet ro.

Men sælger udviser stor nervøsitet ved at sende den. Og det er jeg lidt uforstående overfor. Da jeg ikke kan se hvad der kan ske. Med mindre man pakker den ind i en for stor papkasse uden noget til at tage diverse stød.

Men hvordan kan jeg minimere chancen for at den går i stykker. Den er på nordsjælland og jeg bor på fyn. Og har ikke mulighed for at komme frem og tilbage.

Skyd løs...
Til top Vis Lencofyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lencofyn

SuNk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2009
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 Oktober 2010 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Der burde ikke være noget problem, hvis afspilleren pakkes i den originale kasse. Jeg har flere gange købt og solgt CD
afspillere og forstærkere, og sendt dem på den måde - uden problemer af nogen art.
Til top Vis SuNk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SuNk

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 Oktober 2010 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

En Holfi Xara DC er jo en dejlig maskine, og at skifte batterier osv er intet problem. Den er selvfølgelig ved at være et ældre
apparat, og måske er sælger nervøs for at de ryst den nu får (selvom den er pakket forsvarligt ind) rykker laseren ud af
funktion?
Jeg har selv sent min gamle Xara DC til Jylland (fra Sjælland), helt uden problemer, så jeg ville lige som dig ikke være nervøs.

Anyway, angående transport. Hvis jeg nu stod og skulle forbi Fyn, skulle jeg gladeligt tage den med til dig. Men der går nok
noget tid før jeg skal det.

mvh

Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidligere schmidt2

Sendt: 07 Oktober 2010 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Præsten skrev:
En Holfi Xara DC er jo en dejlig maskine, og at skifte batterier osv er intet problem. Den er selvfølgelig ved at være et ældre
apparat, og måske er sælger nervøs for at de ryst den nu får (selvom den er pakket forsvarligt ind) rykker laseren ud af
funktion?
Jeg har selv sent min gamle Xara DC til Jylland (fra Sjælland), helt uden problemer, så jeg ville lige som dig ikke være nervøs.

Anyway, angående transport. Hvis jeg nu stod og skulle forbi Fyn, skulle jeg gladeligt tage den med til dig. Men der går nok
noget tid før jeg skal det.

mvh

Præsten

Takker for tilbuddet. Nu står jeg ikke og seriøst mangler en CD asfpiller.
Men hvad ku der ske, min gamle sony er blevet flyttet og rystet rundt mange gange igennem årene og virker fint fint.
Jeg går ikke udfra sælger har den originale emballage. Men hvor på sjælland kommer du fra?? 

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Sendt: 07 Oktober 2010 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Jeg bor i Roskilde.
Den kan også fint sendes i uoriginal emballage, bare den bliver polstret godt. Tror heller ikke den er mere følsom end din Sony.

mvh

Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidligere schmidt2

Sendt: 07 Oktober 2010 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Præsten skrev:
Jeg bor i Roskilde.
Den kan også fint sendes i uoriginal emballage, bare den bliver polstret godt. Tror heller ikke den er mere følsom end din Sony.

mvh

Præsten

Jeg tager et sats, og får ham til at sende den. Den står i stenløse. Myrphy's lov rumsterer dog i baghovedet på mig

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 07 Oktober 2010 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Hej

Sender helt ikke selv cd maskiner, og slet ikke med postdanmark.

Hvad vil du gøre hvis drevet får et slag og ikke virker som den skal nå du får den er det så sælger det skal betaler eller dig ??, det skulle du måske lige tænke over.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 07 Oktober 2010 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

mange CDer er jo kommet fra japan,england usa....så mon

ik det går....

Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus

Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidligere schmidt2

Sendt: 07 Oktober 2010 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Hej

Sender helt ikke selv cd maskiner, og slet ikke med postdanmark.

Hvad vil du gøre hvis drevet får et slag og ikke virker som den skal nå du får den er det så sælger det skal betaler eller dig ??, det skulle du måske lige tænke over.

Hvordan gør man så ude i ny køb verdenen.

Eks: Jeg har købt en cd afspiller hos et tysk firma. De sender den til mig. Er der ikke samme fare forbundet ved det??? Hvilket firma vil du anbefale mig at bruge så? Har fået en god pris på den. Men den gode pris forsvinder jo ved at jeg skal smide 4-500 og en halv dag på to og bus til sjælland.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 07 Oktober 2010 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Hej

Her i dk bruger jeg DSV de kaster ikke med det de sender.

Ja men det koster hurtigt 500kr at sende ting her i dk hvis man vil være sikker på at de behandler det ordentligt.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 07 Oktober 2010 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Du skal bare være klar over at det er dig der vil have det sendt så sælger er uden skyld.

Jeg ville afhente den personligt.

RiverKing
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2005
Sendt: 07 Oktober 2010 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Lencofyn skrev:
Præsten skrev:
Jeg bor i Roskilde.

mvh

Præsten

Jeg tager et sats, og får ham til at sende den. Den står i stenløse. Myrphy's lov rumsterer dog i baghovedet på mig

Jeg bor i ølstykke (nabo by til Stenløse), og skal måske Jylland i næste uge (over Fyn), så måske vi kan finde ud af noget. Men det er ikke sikkert endnu, jeg ved mere i morgen. Send mig en PB. Mvh. 

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 Oktober 2010 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Lencofyn skrev:
Hvordan gør man så ude i ny køb verdenen.

Jeg kender faktisk ikke svaret, men når man køber noget nyt, vil man normalt vel forvente/have krav på, at få dette erstattet, hvis det ankommer i skadet tilstand?

Det er det vel mange private sælgere som helst vil undgå at komme ud i. Men så længe i kan blive enige om hvor ansvaret skal ligge hvis den ankommer i ikke-funktionel tilstand, burde sagen vel være klar. (Og bemærk her at køber her på denne måde, står i et dilemma hvis det skal afgøres om skaden skyldes transport, eller allerede var der da den blev sendt...)

CD-spillere har jo en begrænset mekanisk levetid - de bliver i hvert fald mekanisk slidt. Er det en ældre afspiller, kan jeg også godt forstå sælgers reservation mod at sende.

Ellers. CD-spillere har jo ofte (alltid) en sådan tranpsort-sikrings-anordning. Sørg for at denne bliver brugt.

vh

Til top Vis bhaagensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bhaagensen

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 Oktober 2010 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Har flere gange sendt min kostbare Sony afspiller til opgradering i Tyskland. Endda med Post Danmark, der af ukendte årsager ikke vil forsikre forsendelser til Tyskland (kan ikke sendes som værdipakke). Har indtil nu været heldig (7-9-13). På tilbagevejen har den dog altid været fuldt forsikret.
Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman

Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidligere schmidt2

Sendt: 07 Oktober 2010 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Nu for vi se om Riverking og jeg finder ud af noget. Så er den bedste løsning også valgt.
Jeg kan da godt se de problemer der er ved at få det sendt. Bevares. Og jeg ville da føle mig lidt sært til mode hvis den kom frem og ikke virkede.

Men som udgangspunkt stoler jeg på dem jeg handler med. Og det har skam holdt stik igennem årene.
At jeg til tider har købt for dyrt, kan jeg kun takke min egen dårlige tålmodighed for

Og en anden ting er at post DK har det med at være lidt besværlige til at indrømme at de har været skyld af en genstand er blevet ødelagt i deres varetægt. Og det er underordnet om den pågældene ting er sendt som pakke (dvs. med forsikring op til 3000,-) eller forsigtig pakke.
Har kæmpet og tabt 2 gange mod dem. Til alt held har det været i "små penge" klassen. Men alligevel lider den overordnede tillid et stort knæk.

Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidligere schmidt2

Sendt: 09 Oktober 2010 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

RiverKing skrev:

Lencofyn skrev:
Præsten skrev:
Jeg bor i Roskilde.

mvh

Præsten

Jeg bor i ølstykke (nabo by til Stenløse), og skal måske Jylland i næste uge (over Fyn), så måske vi kan finde ud af noget. Men det er ikke sikkert endnu, jeg ved mere i morgen. Send mig en PB. Mvh. 

Hej

Skulle du til jylland i næste uge??
Bare så jeg kan få overført penge til sælger.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes