Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 00:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Alternativer søges !!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 22 Marts 2004 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Goddaw dåå.

Jeg går med cd-planer, og ville lige høre om i har nogle gode ideer.

Anlæget er B100 og Avance sig3mkII - nye kabler er på vej.

Jeg skal selvfølgelig lytte en B400 - men kunne godt tænke mig nogle gode alternativer, og denne prisklasse (køber brugt!)

Jeg har en forestilling om at jeg enten skal følge Densens "fremme i skoene" lyd, eller en MEGET neutral spille. Dvs mere "tilbagelænet" lyd (som ex Holfi ?) nok ikke rigtig bliver interessant, det jeg kunne forestille mig det ville falde lidt fra hinanden med 2 så forskellige lydidealer i samme setup???

MVH og på baghånd kat - Obi.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 Marts 2004 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Holfi´s maskiner spiller faktisk ganske godt, også i kombination med Densen. Hvilket budget regner du med skal bære din investering?

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2004 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

Ja, Holfi spiller rigtig godt. Men de spiller meget forskelligt fra ex Densen. Derfor troede jeg man ville gøre klogt i ikke at blande dem sammen. Men jeg skal måske ikke helt afskrive denne mulighed?

Tjaa - hvad koster sådan en  B400 brugt? Jeg har lige set en til 6000 kr, så det er vel i det lag, men det kan vel udviddes lidt hvis det virkelig skal være. Det gør selvfølgelig heller ikke noget hvis det er billigere...

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2004 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Slet ikke nogen bud?

p_porskjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 22 Marts 2004 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Jo - prøv med en Arcam fra FMJ serien. En meget fornuftig maskine efter min mening. Hvis du springer på Densen - så sørg for at få en 400+ model. Den er på alle måder bedre end den gamle 400.

MVH Peter

Til top Vis p_porskjær's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p_porskjær

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 22 Marts 2004 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Hvad med en Linn CD12, den skulle rigtig god i nedre diskant og øvre bas  Ellers ville jeg da skide gerne lægge øre til Beat 400.  
Til top Vis Mr. High Fy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. High Fy

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2004 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Jeg kunne godt finde på at lytte lidt arcam. Men synes bare, at de har været lidt skingre de gange jeg har hørt dem. Men det kan da være FMJ serien lige er en tand mere afbalanceret. ?

Linn CD12 - Hmmm - ikke rigtig interesseret. Ligger nok også lige en tand ude af prisklassen  - de penge kunne jeg nok godt bruge mere fornuftigt hvis det skulle være...eksempelvis på en selvtørrende og selvrensende dørmåtte - Eller 100 års forbrug af surmælksprodukter...

Hvad med den meget omdiskuterede Denon DS10 (er det den hedder?) - den der med ombygningen (3560 eller hvad det var) tror jeg lige jeg holder pølserne fra. Ville den køre i mit setup???

Ender nok med at jeg selv må tage noget initiativ. Fandens også...

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 23 Marts 2004 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

S.A.T.cdfix. ( fås relativ billigt brugt nu...)

Primare 30,2

Disse to er stadig min favoritter i prisklassen under 20000 kr. ( når vi taler om nye maskiner ) har set disse to maskiner til omkring 10 kr. kr.. brugt!...

Coplands forskellige modeller.. nye som gamle!..

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

p_porskjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2004 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

obi jon kenobi skrev:

Jeg kunne godt finde på at lytte lidt arcam. Men synes bare, at de har været lidt skingre de gange jeg har hørt dem. Men det kan da være FMJ serien lige er en tand mere afbalanceret. ?

Linn CD12 - Hmmm - ikke rigtig interesseret. Ligger nok også lige en tand ude af prisklassen  - de penge kunne jeg nok godt bruge mere fornuftigt hvis det skulle være...eksempelvis på en selvtørrende og selvrensende dørmåtte - Eller 100 års forbrug af surmælksprodukter...

Hvad med den meget omdiskuterede Denon DS10 (er det den hedder?) - den der med ombygningen (3560 eller hvad det var) tror jeg lige jeg holder pølserne fra. Ville den køre i mit setup???

Ender nok med at jeg selv må tage noget initiativ. Fandens også...

Ja der kunne være flere forslag, men jeg syntes du skulle teste FMJ serien. Det er absolut det bedste jeg har høre fra Arcam. Der er naturligvis mange bud på en spille, men jeg syntes personligt at Densen 400+ og Arcam FMJ er klart de mest oplagte valg til en lille Densen forstærker..... ellers kan man også kigge på en Rega. Hvilken prisklasse kigger du på?

P

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2004 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Skal du kalde min forstærker lille - din laban...

Prisklasse: Tjaa - Har set B400+ til 6000 - men har ikke noget mod at vente lidt (mere) og spare lidt ekstra sammen hvis det skal være. Aller-aller-aller MAX'est pris er 10.000 - men MEGET gerne mindre.

Har set en Krell et-eller-andet på dba, til lidt under 10K - nypris vist omkring 30K - eller noget. Hvis jeg nu lige funder nogle Specs. er der så nogen der lige kan smide et par kloge ord om den?

MVH Obi.

p_porskjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2004 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

obi jon kenobi skrev:

Skal du kalde min forstærker lille - din laban...

Ja, den er så sød

Naim er også en mulighed, men dem kender jeg ikke så godt, så det var mere en ide end noget jeg ville anbefale. Det er heller ikke sikkert en 30.2 fra Primare ville være helt i skoven.

P

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2004 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Flere gode bud?

Eventuelt nogle københawnersnuder med en B400+ som er friske på en lille test, eller skal jeg tage den tunge vej ned til KT?

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 Marts 2004 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

obi jon kenobi skrev:

Flere gode bud?

Ikke at jeg egentlig har ret meget at have det i, men Creek har et godt ry. Mon ikke der findes en spille til mellem 6 og 10K

Hvis du kan finde en Micromega Stage noget (der virker) er den vel også et OK bud. De lyder godt.

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2004 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Creek kan jeg sikkert låne i lydbutikken.

Micromega - har set Stage 6 til 3900.   ?

Har set en Primare D20 på DBA til 4500 - er den noget værd i forhold til de her nævnte?

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2004 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

vilmann skrev:
obi jon kenobi skrev:

Flere gode bud?

Ikke at jeg egentlig har ret meget at have det i, men Creek har et godt ry. Mon ikke der findes en spille til mellem 6 og 10K

Hvis du kan finde en Micromega Stage noget (der virker) er den vel også et OK bud. De lyder godt.

/vilmann

Er der tit problemer med Micromega siden du skriver det sådan? I så fald hvad skal jeg kigge efter?

p_porskjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2004 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft en micromega, en glimrende spille, men du skal være opmærksom på det ikke er jordens mest pålidelige konstruktion. Jeg havde mine kampe - men fik den fikset til sidst.

MVH Peter

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Sendt: 23 Marts 2004 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Exactly... Nogle af Stagemodellerne var udstyret med et drev der bare var helt umuligt. Jeg har en af dem.

Det kan spille i timevis for derefter at spinge rundt på må og få i den næste plade. Og derefter helt korrekt i flere timer igen. Der er plader den altid spiller, og plader få plader den helt nægter at kendes ved.
Højst besynderligt - og skide irriterende.

Der er mange gode forslag til at løse problemet. Lige fra lidt silicone olie til et 3 meter jordspyd.
Nogle siger det er en elektrisk fejl. Jeg hælder mest til at det er en mekanisk fejl, og når jeg en dag tager mig sammen bestiller jeg et nyt drev med laser og det hele til den.

Hvis man skal købe sådan en brugt skal man være sikker på at det er en der ikke har fejl....   ikke just befordrende for brugtpriserne. Jeg gav 600 kroner for min.

Hvis jeg skulle købe sådan en igen ville jeg lave en aftale om depositum og en lang låneperiode. 2 uger fx.

Den der er til salg nu kan sagtens være pengene værd hvis ellers den er fejlfri. De lyder godt. Nogle kalder det "analog" lyd. Måske ikke helt ved siden af. I hvert fald lyder de godt - når de altså spiller.

/vilmann

p_porskjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2004 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Jeg havde en jeg fik skiftet løbeværket i. Det løste tilsyneladende problemet. Om det var et tilfælde ved jeg ikke, men den fik det meget bedre. Det kan så vidt jeg ved stadig fåes til omkring kr 1000.-

P

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Sendt: 23 Marts 2004 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

p_porskjær skrev:

Jeg havde en jeg fik skiftet løbeværket i. Det løste tilsyneladende problemet. Om det var et tilfælde ved jeg ikke, men den fik det meget bedre. Det kan så vidt jeg ved stadig fåes til omkring kr 1000.-

Hvor købte du løbeværket?

(Og undskyld til Obi for at hi-jacke hans tråd)

/vilmann

p_porskjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2004 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Han klarer sikkert vores moderate sabotage. Jeg købte drevet i Vanløse hos dem jeg mener hedder HighEnd Musik Service. Jeg fik en kyndig kammerat til at sætte det forsvarligt i, det er lidt et pillearbejde og der skal loddes et par ledninger, men ikke uoverskueligt hvis man ved hvad man laver.

P

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum