| Forfatter |
|
Lux550 Freak Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 392
|
| Sendt: 06 November 2010 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle,
jeg har et par CD-afspillere, der ikke rigtigt vil læse TOC længere på cd'erne. Jeg tænker, at første skridt er at udskifte laseren. Er der nogen der ved, hvor man kan købe lasere i "løs vægt" her i dk?
Alternativt - er der nogen der kender en (meget) kompetent CD-reparatør?
Det er en Technics SL-P1200 og en Nakamichi OMS7eII.
håber nogen kan hjælpe..
|
| Til top |
|
| |
Jan Post Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 344
|
| Sendt: 06 November 2010 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
canielsen Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 564
|
| Sendt: 06 November 2010 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lux550 Freak skrev:
|
Hej alle,
jeg har et par CD-afspillere, der ikke rigtigt vil læse TOC længere på cd'erne. Jeg tænker, at første skridt er at udskifte laseren. Er der nogen der ved, hvor man kan købe lasere i "løs vægt" her i dk?
Alternativt - er der nogen der kender en (meget) kompetent CD-reparatør?
Det er en Technics SL-P1200 og en Nakamichi OMS7eII.
håber nogen kan hjælpe..
|
|
|
Prøv at kontakte: Vagn på tvmanden@4281.dk . ( Hjemmeside: http://www.butik4281.dk/butik/ ). Ham har jeg før købt laser units, og andre AV reservedel hos, og han har skaffet mange ting, som ikke er i hans webshop)
|
| Til top |
|
| |
Strandvaskeren Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 491
|
| Sendt: 06 November 2010 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Inden du udskifter laseren, så check lige den her side: http://www.lampizator.eu/LAMPIZATOR/TRANSPORT/laser/Laserolo gy.htmlSiden handler ikke lige specifikt om de lasere der sidder i dine maskiner, men den indikerer at det ufatteligt sjældent er laseren der er død. Jeg har haft renset mine cd afspillere gennem tiderne med vatpind og isopropyl, men jeg var ikke klar over at der tilsyneladende var både en ydre og indre linse før jeg læste linket. Hvis du alligevel har planer om at smide penge efter en ny laser så er det da et forsøg værd først at grave på nettet efter en servicemanual og se om laserne i dine maskiner også har dobbeltlinser der kan renses. Edit: Oh, jeg ser jeg blev slået på stregen af Jan Post..
|
| Til top |
|
| |
Jan Post Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 344
|
| Sendt: 06 November 2010 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strandvaskeren skrev:
Inden du udskifter laseren, så check lige den her side: http://www.lampizator.eu/LAMPIZATOR/TRANSPORT/laser/Laserolo gy.html
Siden handler ikke lige specifikt om de lasere der sidder i dine maskiner, men den indikerer at det ufatteligt sjældent er laseren der er død. Jeg har haft renset mine cd afspillere gennem tiderne med vatpind og isopropyl, men jeg var ikke klar over at der tilsyneladende var både en ydre og indre linse før jeg læste linket.
Hvis du alligevel har planer om at smide penge efter en ny laser så er det da et forsøg værd først at grave på nettet efter en servicemanual og se om laserne i dine maskiner også har dobbeltlinser der kan renses.
Edit: Oh, jeg ser jeg blev slået på stregen af Jan Post..
|
|
|
Jeg var heller ikke klar over at der kunne være 2 linser. Man bli'r klogere med tiden
|
| Til top |
|
| |
bdef Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 739
|
| Sendt: 06 November 2010 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg købte min Denon CDC S10 mk 1, var den ca. de 8 år en laser siges at holde og den havde lidt problemer med nogle få cd'er, så derfor fik jeg den skiftet (840kr) på HiFi Klubbens værksted. Nu har den så ny laser, men er næsten ikke brugt siden for nu vil den ikke læse TOC'en og jeg har ikke taget mig sammen til at få den fikset. Jeg er nok lidt nervøs for at den kommer tilbage med flere skavanker og jeg ved ikke hvordan man fikser den....
|
| Til top |
|
| |
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
| Sendt: 06 November 2010 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv købt en laser til min Technics SL-P1200 på Ebay af en tysk forhandler (Gerner Electronics - Deggendorf) for 3 år siden, og det var til under halv pris (kostede ca. 90 euro incl fragt).
Afspilleren er lidt svær at skille ad, men laseren er nem at skifte ud.
Dog skal du være opmærksom på, at hvis din SL-P1200 er den gamle version, skal man fjerne noget af stoppet i forbindelse med de stænger, som laseren kører på. Det vil fremgå af vedlagte vejledning, hvad du skal gøre. Er du i tvivl, bør du nok få en tekniker til at se på det.
På min egen skulle jeg ikke fjerne noget af stoppet, så jeg skulle bare skifte laseren, dvs. en masse skruer + to lodninger, så var det klaret.
På æsken til laseren står der: SOALP320KMZ.
Sådan samles en Technics SL-P1200.
http://www.youtube.com/watch?v=2aagVg5i_ag
__________________ Mvh Flemming
|
| Til top |
|
| |
canielsen Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 564
|
| Sendt: 06 November 2010 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
bdef Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 739
|
| Sendt: 09 November 2010 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lux550 Freak skrev:
| Jeg har et par CD-afspillere, der ikke rigtigt vil læse TOC længere på cd'erne. |
|
|
Hvordan går det?
Fik du fikset problemet og hvordan?
|
| Til top |
|
| |