| Forfatter |
|
Darwin Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 27 November 2010 kl. 06:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen som som har prøvet forskelen mellem Sonos ZP90 også Sonos ZP90 Cullen mod , her tænker jeg på er, der lydforbedringer som er hørbar
Jeg ved at den cullen har mulighed for at arbejde med 24bit/192 K en stor fordel set med mine øjne da det bliver mere almindlig at downloade højopløste lydfiler og da ZP90 kun kan bahandle 16bit 44.1 K
|
| Til top |
|
| |
Meier Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1489
|
| Sendt: 27 November 2010 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Darwin,
Jeg har ikke hørt forskellen, men har selv Sonos, så jeg er lige med på en lytter.
Hilsen Thomas
|
| Til top |
|
| |
wolverine Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 164
|
| Sendt: 27 November 2010 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Sportsguitarist Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 167
|
| Sendt: 27 November 2010 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Darwin skrev:
Er der nogen som som har prøvet forskelen mellem Sonos ZP90 også Sonos ZP90 Cullen mod , her tænker jeg på er, der lydforbedringer som er hørbar
Jeg ved at den cullen har mulighed for at arbejde med 24bit/192 K en stor fordel set med mine øjne da det bliver mere almindlig at downloade højopløste lydfiler og da ZP90 kun kan bahandle 16bit 44.1 K |
|
|
Cullen moddet gør IKKE, at Sonos kan afspille 24/192!
|
| Til top |
|
| |
Strandvaskeren Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 491
|
| Sendt: 27 November 2010 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Darwin Forum Bruger

|
| Sendt: 27 November 2010 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu vil jeg prøve at skrive her i weekenden til circuits og høre om det bit rate. Det er rigtig at man har valg muligheder for at vælge om man ønsker 44,1 96 eller 192 K hz
Henrik
|
| Til top |
|
| |
Darwin Forum Bruger

|
| Sendt: 28 November 2010 kl. 02:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu vil jeg prøve at skrive her i weekenden til circuits og høre om det bit rate. Det er rigtig at man har valg muligheder for at vælge om man ønsker 44,1 96 eller 192 K hz
Henrik
Så er spørsmålet send
Hi I have a questions about your modification of the Sonos ZP90 can I choose 44.1K 96K or 192k is this in 24bit?
I have most of my music ripped in lossless flac 44.1K but I think in future when the opportunity to download gets better and I can get it in master quality 24bit/192K will it be possible to play it via the Sonos ZP90 and send it digitally coax to my Primare preamplifier SP32
Henrik Jensen Denmark
|
| Til top |
|
| |
berger_2000 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2008 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 39
|
| Sendt: 28 November 2010 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er lige med på en lytter , jeg overvejer at invistere i en sonos zp 90 , men skal man sende den til USA for at få den modifiseret ??? ... eller kan man købe en sådan mod her i Danmark ??
|
| Til top |
|
| |
SuckyBoyfriends Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 520
|
| Sendt: 28 November 2010 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg lytter også lige med:)
Men hvis han ikke kan opgradere format siden er der vel ikke så meget andet?
Sender den signalet digitalt ud burde han jo ikke kunne tryle mere ud af den?
|
| Til top |
|
| |
Darwin Forum Bruger

|
| Sendt: 28 November 2010 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
berger_2000 skrev:
Jeg er lige med på en lytter , jeg overvejer at invistere i en sonos zp 90 , men skal man sende den til USA for at få den modifiseret ??? ... eller kan man købe en sådan mod her i Danmark ??  |
|
|
Hvis du ikke har nogen så er det bare at bestille en komplet i usa, men der er også muligt at sende ens egen over og så de ordner den.....men så ryger garantien også så samlet set så er det billigst at købe en derover der er færdig du spare også forsendeøse den ene vej
Henrik
|
| Til top |
|
| |
Darwin Forum Bruger

|
| Sendt: 28 November 2010 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
SuckyBoyfriends skrev:
|
|
|
|
Jo den bliver bygget en bedre klokke ind samt en bedre sep strømforsygning så jitter bliver mindre...
|
| Til top |
|
| |
SuckyBoyfriends Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 520
|
| Sendt: 28 November 2010 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Darwin skrev:
SuckyBoyfriends skrev:
|
|
|
|
Jo den bliver bygget en bedre klokke ind samt en bedre sep strømforsygning så jitter bliver mindre...
|
|
|
Uanset hvad skal clocken vel passe imellem DAC og sonos før det står snorlige?
Er pengene så ikke bedre brugt på en ordentlig DAC/processor som selv re-clocker det inden det bliver analogt? Selve 0 og 1 tal får den vel alt sammen med som den er i dag?
|
| Til top |
|
| |
Darwin Forum Bruger

|
| Sendt: 28 November 2010 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
SuckyBoyfriends skrev:
Darwin skrev:
SuckyBoyfriends skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Uanset hvad skal clocken vel passe imellem DAC og sonos før det står snorlige?
Er pengene så ikke bedre brugt på en ordentlig DAC/processor som selv re-clocker det inden det bliver analogt? Selve 0 og 1 tal får den vel alt sammen med som den er i dag?
|
|
|
det jeg søger efter er ikke nogen dac i første omgang, da dere er en indbygget dac i min Forforstærker SP32 i mit primare system men reklokker ik....men om jeg bruger CD afspilleren og sender det digitalt balanceret over eller tager signalet digitalt fra sonosen så høre jeg ikke nogen forskel.. jeg har en god lyd som fylder rummet både i højde dybte og en god brede som er skøn at lytte på i timevis...
men mange skriver om at jo mere styr der er på jitteren jo bedre placering får man på det hele så jeg tager changen for en opgradering af sonosen men jeg synes den allerede gør det godt..men en anden ting er jo så er hvis man ønsker musik i højre format så kan sonos ikke afspille det som standardt, det er jeg jeg håber at få svar på....
ellers så kommer primare med en løsning alla Linn hvor deres unit modtager signalet via Cat kabel og stremmer det og converter det nok en bedre løsning men sikret også dyre
|
| Til top |
|
| |
Mr. Myx Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2010 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 28 November 2010 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kikker lige med her. Lyder interessant, er der nogle som har erfaring med køb. Jeg kan se at den koster 890$ på nettet, nogle der ved hvad den løber op i med fragt, told moms mm. ? Personlig er jeg meget interesseret i en Cullen moddet Z90
|
| Til top |
|
| |
Darwin Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2010 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. Myx skrev:
| Jeg kikker lige med her. Lyder interessant, er der nogle som har erfaring med køb. Jeg kan se at den koster 890$ på nettet, nogle der ved hvad den løber op i med fragt, told moms mm. ? Personlig er jeg meget interesseret i en Cullen moddet Z90 |
|
|
nej desværre men vil tro der kommer fragt moms også 2-300 til posten for toldbehandling
|
| Til top |
|
| |
berger_2000 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2008 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 39
|
| Sendt: 29 November 2010 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
i tillæg til dette emne , så skal jeg bare lige høre om hvad er den store forskel på sonos zp 80 og sonos zp 90 ????
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 29 November 2010 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zp80 og zp90 er så godt som ens - men ZP 90 understøtter Sonos net 2 ( som vist er et lidt bedre trådløst net end alm. sonos net)
__________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
Darwin Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2010 kl. 02:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Darwin skrev:
|
Henrik
Så er spørsmålet send
Hi I have a questions about your modification of the Sonos ZP90 can I choose 44.1K 96K or 192k is this in 24bit?
I have most of my music ripped in lossless flac 44.1K but I think in future when the opportunity to download gets better and I can get it in master quality 24bit/192K will it be possible to play it via the Sonos ZP90 and send it digitally coax to my Primare preamplifier SP32
Henrik Jensen Denmark
Ingen svar idag fra USA
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Darwin Forum Bruger

|
| Sendt: 02 December 2010 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Darwin skrev:
Darwin skrev:
|
Henrik
Så er spørsmålet send
Henrik Jensen Denmark
Ingen svar idag fra USA
spørgsmål sendt på nyt
|
|
|
|
|
|
|
| Til top |
|