Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 13:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Squeezebox eller Dacmagic (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Martinj75
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2010
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 19 December 2010 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Jeg står og overvejer hvordan jeg bedst muligt får min musik fra min netbook over og spille på anlægget.
Min forstærker og højttaler er: Yamaha Ax 892 forstærker + Jamo Concert 8

Mit valg står lidt mellem:
1. M2tech USB-Lyd kort kombineret med en Dacmagic

2. Squeezebox duet direkte til anlægget

Jeg gider ikke ofre mere end 3 kilo ialt, så det skal være inden for de rammer.

Hvad mener I jeg bør invester i ? . Jeg er selv ret hooked på en Squeezebox på grund af det trådløse, men vil jo også gerne
have den bedste lyd ud af det.
Til top Vis Martinj75's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martinj75

strecker
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Permanent

Bruger siden: 14 Januar 2007
Lokalitet: København
Sendt: 20 December 2010 kl. 08:16 | IP-adresse registreret  

jeg stod selv med samme spørgsmål for en måneds tid siden...

jeg valgte at købe en Squeezebox Touch samt en Duet remote hvilket jeg er YDERST tilfreds med..!

grunden til at valget faldt på begge dele er at indmaden i Touch`en er en del bedre en indmaden i receiveren der medfølger Duet`en, samt at jeg gerne ville ha muligheden for at styre musikken fra sofaen..

jeg har tidligere brugt løsningen med en M2tech Hiface fra en bærbar videre ind i en Dacmagic, og mit nuværende resultat lyder uden tvivl bedre..

tror du ska op i en dyere ekstern Dac end Dacmagic før den udspiller den Dac der sidder i Squeezebox Touch.

Sgueezebox Touch: 1800,- i Elgiganten

Squeezebox Duet remote: 1000,-

Til top Vis strecker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af strecker

Martinj75
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 December 2010 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Er lydkvaliteten den samme hvad enten man streamer fra sin pc eller om man bruger muligheden med SD-Kort ? Her tænker
jeg selvfølgelig på Squeezebox Touch. Den lyder da ellers også lidt interressant :-)

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Sendt: 20 December 2010 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Du skal i hvert fald ikke bruge de analoge udgange på Duet'en - de lyder ikke godt. Den gamle SB3 lød faktisk bedre. Hvordan
den nye SB Touch lyder på de analoge udgange ved jeg ikke, men på den digitale udgang er den noget bedre end Duet'en, så
måske er det hardwaren generelt der er blevet forbedret, og dermed også lyden på de analoge udgange.
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore

Martinj75
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 December 2010 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg er ihvertfald nødt til at bruge analoge udgange da min forstærker ikke har digitale indgange, men har lige læst at de
analoge udgange på Touch'en skulle være rigtig gode og væsentlig bedre end de ældre Squeezebox'es.

M-dam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2008
Lokalitet: Odense
Sendt: 20 December 2010 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Hej Martin

Jeg har både en Touch og en Dacmagic. Touchen er kablet digitalt til Dacmagic og samtidig analogt til forstærkeren. På forstærkeren kan jeg så skifte mellem dem og sammenligne lyden fra Touchens interne dac med Dacmagics.

Min konklusion er, at begge lyder rigtigt godt. Jeg er helt klart overrasket over, hvor god den analoge lyd er fra Touchen. Lyden fra Dacmagic er dog - her på mit anlæg - en lille smule mere detaljeret og klar. Forskellen er der, men jeg skal høre godt efter for at konstatere den.

Personligt ville jeg nok vælge en løsning med en bærbar computer og en dac. Ikke så meget pga. forskel i lydkvalitet, men fordi Touchen efter min ydmyge mening er et lidt besynderligt og indimellem ustabilt og uforudsigeligt produkt. Den er ikke en computer, men den er heller ikke den traditionelle no-nonsense musikafspiller, som den giver indtryk af at være. Fx er det meningen, at den altid skal stå tændt. Hvis man vil slukke for den, skal det gøres på stikkontakten, og hvis ikke man forinden husker at "skubbe" sd-kort eller usb-hd ud inde i Touchens menusystem, så risikerer man at skulle scanne hele sin musiksamling, næste gang man tænder. Og det er kun et problem blandt flere. Touchen ER en lille computer, og det opdager man hurtigt. Efter min mening er den ikke helt tør bag ørerne. Til gengæld er den lille og smart og har som sagt en rigtig god lyd, og selvom min kæreste ikke bruger den (fordi hun ikke føler sig helt tryg ved den), så accepterer hun uden videre, at den står fremme i stuen :-)

Fordelen ved en pc er selvfølgelig, at man kan meget mere på den. Rippe, tagge og ikke mindst bruge det musikprogram, man bedst kan lide. Det giver også mulighed for at bruge dsp osv. Det sætter jeg pris på, for jeg hører til dem, der ikke er for fine til at justere lidt på lyden, inden den går ind i dac'en :-)

EDIT: ups! jeg så lige, at det er en duet, du tænker på at anskaffe dig. Nå, måske kan du bruge det til noget alligevel.

Mvh

Til top Vis M-dam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af M-dam

Martinj75
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 December 2010 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Hej M-dam
Tak for dit udførlige svar. Ja, det var en duet jeg til at starte med var ret lun på, men brændte også en smule varm på touch
efter at have læst lidt om den. Det der især tændte mig ved touch'en var muligheden for at smide et sd-kort i og så bare køre
derudaf, eller evt en usb harddisk. Jeg har iøvrigt læst mig til at strømforbruget er meget lavt på touch'en nogen skriver at den
er helt nede på 3 watt i brug og 2 watt i standby. Hvis det bare holder sådan nogenlunde så ville jeg blot lade den være tændt
hele tiden. Men det er da selvfølgelig lidt noget skidt at den kører så ustabilt.....
Jeg ved godt at jeg i mit indlæg blot søgte en løsning hvor jeg kunne overføre mit musik fra min netbook og til mit anlæg, men
det ville for mig være endnu mere optimalt bare at kunne smække et kort i sådan en touch og så bare derudaf..

MTBforever
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2007
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 December 2010 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

En touch er lige så klippe stabil som det netværk du kører den på....... Ihvertfald så længe du bruger en dedikeret server og
ikke den indbyggede.
Til top Vis MTBforever's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MTBforever

M-dam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2008
Lokalitet: Odense
Sendt: 21 December 2010 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Hvis man bare er forberedt på, at man engang imellem kan være nødt til at rode lidt med teknikken, så vil man også være glad og tilfreds med en Touch, tror jeg. I hvert fald er den fiks og lyder godt - så lad dig ikke skræmme :-)

Jeg kører selv med et sd-kort (16 GB), og 95 % af tiden er jeg faktisk en glad mand. Man kan bl.a. tilgå sd-kortet via netværket og kopiere, slette osv. ad den vej. Det går lidt langsomt, men skal man bare kopiere eller slette nogle enkelte numre, er det helt ok. Og ret smart, når man er doven.

MTBforever har sikkert ret i, at den er mere stabil, når man kører med en dedikeret server - jeg har ikke prøvet det. Personligt ville jeg nok foretrække at bruge pc -> dac - modellen i stedet, hvis jeg alligevel skulle have en pc eller nas stående tændt, men det er helt klart en smagssag.

Held og lykke med det.

Til top Vis M-dam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af M-dam

QWERTY126
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Sendt: 21 December 2010 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Har både en Touch og en DacMagic....

Køb en strømforsyning til Touchén og du behøver ikke at købe en DacMagic.

DacMagicén giver så lidt iforh. til en Touch med en god strømforsyning. Faktisk er DacMagic helt overflødig...

Søg dette forum for enmet Strømforsyng til Touch.

Til top Vis QWERTY126's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af QWERTY126

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes