| Forfatter |
|
NightRhyme Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 240
|
| Sendt: 25 Januar 2011 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Leder efter en ny fornuftig cdafspiller
Spiller pt. på en gammel Arcam Alpha 8se der gør det ganske fremragende. Men da jeg har købt nye højttalere (Audio Physic Virgo25) savner jeg en lidt bedre kilde.
For at danne mig et hurtigt indtryk af hvad man kunne forvente har jeg lyttet hvad der lige fandtes i min nærhed. Har lyttet Symphonic Line Vibrato, Primare cd32, Naim dac.
- Primare CD32 var for analytisk til min smag.
- Naim dac var langt bedre. Mere efter min smag dog ikke velopløst og luftig nok i sit udtryk. Den brillierede dog som Naim kan med rytme og timing.
- Symphonic Line Vibrato var dybest set lige sagen. Spillede lækkert detaljeret uden det blev for meget. Havde en nærmest analog sprød lyd. Desværre led den under en susen på udgangen og den slags er i min bog bare ikke iorden.
Så jeg søger en ny/brugt cdafspiller der i lyd repræsentation balancerer lige midt imellem detaljering og musikalitet. Kan bedst lide lidt mørkt lydende grej. Det er vigtigt at den har et godt drev og læser alle skiver.
Har kigget på mærker som:
Ayre, Audio Aero, EERA og Meridian
Nogle konkrete forslag og kommentarer i forhold til mine lydpræferencer ?
På forhånd tak __________________ walking around in the desert with a bag over my head being bumped into by people who rob me as they bore me
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 25 Januar 2011 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Syntes du skulle prøve Musical Fidelity den gamle A5. Den er i mine ører bedre end den nyere A5.5. og lyder lidt som det du søger. Men den ændrer sig en del alt efter de signalkabler den bliver parret med.
EERA eller Audio Aero er også godt. Men det er smag og behag. __________________ M.V.H Dpetersen
|
| Til top |
|
| |
NightRhyme Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2011 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
DPetersen skrev:
|
Syntes du skulle prøve Musical Fidelity den gamle A5. Den er i mine ører bedre end den nyere A5.5. og lyder lidt som det du søger. Men den ændrer sig en del alt efter de signalkabler den bliver parret med.
EERA eller Audio Aero er også godt. Men det er smag og behag.
|
|
|
Tak for input.
Har dog læst mig til at at Musical Fidelity's "house sound" skulle være en tand til den lyse side ? Kan bedst lidt lidt mørkt lydende grej. Det skulle jeg måske have skrevet. Men måske kunne den være noget.
Kan du evt. udtale dig om EERA og Audio Aero's "house sound" ? __________________ walking around in the desert with a bag over my head being bumped into by people who rob me as they bore me
|
| Til top |
|
| |
Jblfan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 527
|
| Sendt: 25 Januar 2011 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
- Har du prøvet den gamle Pimare ( CD31 )???
/ JBLfan __________________ MMmmmmm.... - JBL....
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 25 Januar 2011 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu nævner du ikke noget budget, men hvad med en Accuphase? Jeg var i hvert fald super glad for min DP-500. Og den rammer meget godt dine lydmæssige præferencer, synes jeg. Og så er den yderst lækkert udført!  EDIT: Jeg sover, havde lige overset du havde nævnt budgettet i overskriften.  Men du kunne evt. overveje en ældre Accuphase afspiller.
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2011 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke selv haft Audio Aero hjemme, så den vil jeg ikke lige udtale mig om. Har dog haft EERA 1,0 med hjemme. Den har en god bund, er letflydende men er lidt afrundet i toppen og spiller med lidt varme. En man kan lytte på flere timer i træk.
Musical fidelity syntes jeg ikke er til den lyse side men som skrevet så ændrer den sig alt efter hvilke signalkabler der kommer på, hvilket i min bog er et kvalitetsstempel. Du vil derfor kunne læse forskellige meninger om netop denne. Det eneste den mangler er lige det sidste i opløsning i toppen ( hvis vi snakker om små petitesser) Men ellers nok en af de mest helstøbte/sammenhængende cdafspillere jeg har lyttet til. Dette set i lyset af de nævnte modeller og i prisklassen. Den ultra korte beskrivelse vil nok være naturtro, en anelse afrundet i toppen, men ikke på samme måde som EERA.
Som wildstyle nævner, så er Accuphase også noget du skulle prøve. __________________ M.V.H Dpetersen
|
| Til top |
|
| |
bittermand Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1294
|
| Sendt: 25 Januar 2011 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
NightRhyme skrev:
| - Primare CD32 var for analytisk til min smag. |
|
|
Primare analytisk...??? Det har jeg s'gu godt nok aldrig hørt før.
|
| Til top |
|
| |
NightRhyme Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2011 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jblfan skrev:
|
/ JBLfan
|
|
|
Påtænkte den og netop derfor tog jeg et lyt på CD32 der burde lyde næsten ens.
wildstyle skrev:
Nu nævner du ikke noget budget, men hvad med en Accuphase?
Jeg var i hvert fald super glad for min DP-500. Og den rammer meget godt dine lydmæssige præferencer, synes jeg. Og så er den yderst lækkert udført! 
EDIT: Jeg sover, havde lige overset du havde nævnt budgettet i overskriften. Men du kunne evt. overveje en ældre Accuphase afspiller.
|
|
|
Ja Accuphase kunne være lækkert men måske nok lidt for dyrt. Men ville da ikke være afvisende for at give noget mere hvis det er vigtigt. Men så bliver det vist også nødvendigt at skifte forstærker. Spiller pt. på en Primare I30 som jeg faktisk er meget glad for. Har også haft en Symphonic Line RG14 til låns sammen med CDP Vibrato. Den spillede jo lækkert men savnede "Primarens ease of use". Fin indstilling af volume og mulighed for input skift på remote. Måske åbner jeg en tråd og søger råd til helt nyt sæt CDP + Amp 
DPetersen skrev:
|
Jeg har ikke selv haft Audio Aero hjemme, så den vil jeg ikke lige udtale mig om. Har dog haft EERA 1,0 med hjemme. Den har en god bund, er letflydende men er lidt afrundet i toppen og spiller med lidt varme. En man kan lytte på flere timer i træk.
Musical fidelity syntes jeg ikke er til den lyse side men som skrevet så ændrer den sig alt efter hvilke signalkabler der kommer på, hvilket i min bog er et kvalitetsstempel. Du vil derfor kunne læse forskellige meninger om netop denne. Det eneste den mangler er lige det sidste i opløsning i toppen ( hvis vi snakker om små petitesser) Men ellers nok en af de mest helstøbte/sammenhængende cdafspillere jeg har lyttet til. Dette set i lyset af de nævnte modeller og i prisklassen. Den ultra korte beskrivelse vil nok være naturtro, en anelse afrundet i toppen, men ikke på samme måde som EERA.
Som wildstyle nævner, så er Accuphase også noget du skulle prøve.
|
|
|
Hvorfor egentlig netop a5 og ikke a5.5 ? Sker der noget med lyden. Mht til kabler så har jeg den holdning at som udgangspunkt skal en CDP lyde godt selv med lakrids kabel. Man skal ikke til at tweake sig ud nogle unoder hos et gevent apparat 
bittermand skrev:
NightRhyme skrev:
| - Primare CD32 var for analytisk til min smag. |
|
|
Primare analytisk...??? Det har jeg s'gu godt nok aldrig hørt før.
|
|
|
Jamen en gang skal jo være den første For mig blev det for meget med 2 primare produkter sammen. (Primare I30 + CD32). Efter det lyt fik jeg en klar fornemmelse af at for at ramme min lyd præference skal der noget mørkere og mere analogt lydende i røven på I30  __________________ walking around in the desert with a bag over my head being bumped into by people who rob me as they bore me
|
| Til top |
|
| |
kvickly Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 411
|
| Sendt: 25 Januar 2011 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naim CD5/CDX, Rega Saturn, Rega Isis, Naim CDS, Creek Destiny, Exposure 2010s
|
| Til top |
|
| |
ts_riders Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 362
|
| Sendt: 25 Januar 2011 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Jamen en gang skal jo være den første For mig blev det for meget med 2 primare produkter sammen. (Primare I30 + CD32). Efter det lyt fik jeg en klar fornemmelse af at for at ramme min lyd præference skal der noget mørkere og mere analogt lydende i røven på I30 
[/QUOTE]
Nøjagtigt den samme konklusion kom jeg frem til med min tidligere I30 og D30.2. Har så beholdt afspilleren men byttede forstærkeren ud i stedet.
Kigger svagt efter cdp i samme prisleje. En Audio Analogue Maestro Rev2 ville jeg MEGET gerne høre op imod min Primare D30.2.
Prøv evt. at gi Maestro'en et lyt. Den har så vidt jeg husker fået god bemærkninger, også her på sitet.
Mvh Thor __________________ Mit stereo rør gear
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2011 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eksemplet med kabler var blot fordi jeg prøvede at pointerer at den spiller sammenhængende, musikalst/neutral og rigtig godt ud af kassen. De forskellige meninger om denne er efter min mening et udtryk for hvor godt den afslører resten af systemet. Noget som A5.5 ikke kan på samme måde efter min mening. Den dækker ikke så bredt lydmæssigt.
Men lyt dig frem og dan din egen mening for det er jo langt fra sikkert vi er enige om hvordan musikken skal gengives. __________________ M.V.H Dpetersen
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 25 Januar 2011 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denons CD topmodel DCD 2010, der er helt ny har fået forrygende anmeldelser, til lige knap 15k. Der har du afspiller til de
næste 15år.
http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/cd-afspiller/deno n_dcd-2010ae_cd-afspiller_premium_silver_.htm
Efter min erfaring virker Denons Cd afspillere fint og lydkvaliteten er rigtig god til prisen. Har haft DCD 1290 og DCD 1450
siden 92, og begge har virket absolut perfekt hele tiden.
__________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 25 Januar 2011 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej NightRhyme Fedt at du har fået prøvet den Naim Dac. Jeg synes absolut at Musical Fidelity A5 ligger på den mørke side. Det er en fed afspiller, som den spiller med overblik og styr på den hele. Intet stikker ud. Jeg kan stadig huske hvordan jeg savlede over den og den matchende forstærker i Tape Connection. EERA tror jeg også kunne være dig. Pierre´s spillede ihvertfald fedt. Men drive og hug i bunden men samtidig flot og detaljeret når den fik lov. Audio Analogue er også lækkert. Spiller varmt og analogt. I hvert fald det jeg har hørt. Men mangler nok noget drive ift. Naim. Har du overvejet at købe et godt drev, og en DAC? Så kan du jo bruge DAC´en til både drevet og til din computer. To fede bud: Musical Fidelity / Unison
__________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
NightRhyme Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2011 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Thue
Ja har skam ovevejet et godt drev + DAC. Det var sådan set intentionen med Naim dac lyttet. Men siden det er den bedste
dac jeg har hørt synes jeg pludselig det kan gå hen og blive voldsomt dyrt for drev + dac. Så skal jeg jo ud i noget Weiss
dac eller lignenede.
Hele balladen skyldes sådan set oplevelsen med den symphonic line Vibrato der var SÅ meget bedre end naim dac'en. Der
er måske et eller endet over dedikerede cdafspillere. Af ene eller anden grund hælder jeg nu mest til en ny cdp. Det er jo
det jeg bruger når jeg sætter mig ned for at høre musik. Så kan jeg godt nøjes med en billigee dac til pc'en snere. Måske en
Rega
Fine bud du kommer med. Mest den MF sag. Men der er dog stadig bekymringen omkring at købe noget i blinde og desuden
er den laaagt væk fysisk. Det var noget andet hvis jeg kendte den på forhånd. Så var det jo en "NO brainer"
Kilde er efter min mening noget det sværeste at lytte på og så især på et fremmed anlæg. Det ville jo være træls at komme
hjem og så efter 14 dage finde ud af man egentlig ikke kan lide lyden. Det er jeg jo slem til.
Jeg kunne jo bare købe en Audio Aero Reference. Så slog jeg 2 fluer med et smæk. CD med indbugget dac __________________ walking around in the desert with a bag over my head being bumped into by people who rob me as they bore me
|
| Til top |
|
| |
Jblfan Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2011 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
NightRhyme skrev:
Jblfan skrev:
|
/ JBLfan
|
|
|
Påtænkte den og netop derfor tog jeg et lyt på CD32 der burde lyde næsten ens.
|
|
|
- Jeg kan så afsløre at der er EN VERDEN til forskel på CD31 og CD32 - Har ganske kort haft begge stående, da jeg købte I32 forstærkeren. CD32 er GANSKE MEGET mere detaljeret, hvilket på et lyst klingende anlæg kan vikre koldt og analytisk, hvor den gamle er mere "lukket" og varm.. - Så prøv den da, mon ikke nogen vil låne dig en - Den er jo på tilbud netop nu!!?
JBLfan __________________ MMmmmmm.... - JBL....
|
| Til top |
|
| |
Janop Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 436
|
| Sendt: 26 Januar 2011 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan da bestemt heller ikke nikke genkendende til at Primare cd 31 skulle være analytisk, spiller sammen med pre 30 og A 32 her  __________________ Jan O. Pedersen
|
| Til top |
|
| |
NightRhyme Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2011 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm CD31. Jamen nu gør i mig da lidt nysgerrige. Men har jo desværre ikke kunne komme i nærheden af et lyt på den.
Nogen forslag ? og hvor er den på tilbud ?
__________________ walking around in the desert with a bag over my head being bumped into by people who rob me as they bore me
|
| Til top |
|
| |
linnie Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 26 Januar 2011 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er en Meridian G06-2 til salg her på brugtsiden, den ville jeg lytte på, hvis det var mig der var i markedet.
Mvh Torben
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 26 Januar 2011 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
NightRhyme skrev:
Hej Thue
Ja har skam ovevejet et godt drev + DAC. Det var sådan set intentionen med Naim dac lyttet. Men siden det er den bedste dac jeg har hørt synes jeg pludselig det kan gå hen og blive voldsomt dyrt for drev + dac. Så skal jeg jo ud i noget Weiss dac eller lignenede.
Hele balladen skyldes sådan set oplevelsen med den symphonic line Vibrato der var SÅ meget bedre end naim dac'en. Der er måske et eller endet over dedikerede cdafspillere. Af ene eller anden grund hælder jeg nu mest til en ny cdp. Det er jo det jeg bruger når jeg sætter mig ned for at høre musik. Så kan jeg godt nøjes med en billigee dac til pc'en snere. Måske en Rega
Fine bud du kommer med. Mest den MF sag. Men der er dog stadig bekymringen omkring at købe noget i blinde og desuden er den laaagt væk fysisk. Det var noget andet hvis jeg kendte den på forhånd. Så var det jo en "NO brainer"
Kilde er efter min mening noget det sværeste at lytte på og så især på et fremmed anlæg. Det ville jo være træls at komme hjem og så efter 14 dage finde ud af man egentlig ikke kan lide lyden. Det er jeg jo slem til.
Jeg kunne jo bare købe en Audio Aero Reference. Så slog jeg 2 fluer med et smæk. CD med indbugget dac  |
|
|
Ja og rør preamp med indput.
|
| Til top |
|
| |
Jblfan Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2011 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
NightRhyme skrev:
hmm CD31. Jamen nu gør i mig da lidt nysgerrige. Men har jo desværre ikke kunne komme i nærheden af et lyt på den. Nogen forslag ? og hvor er den på tilbud ? |
|
|
- Alle Primare forhandlere.. - Se evt primare.net for "nuværende" tilbud... Vores lokale forhandler har den stående, og kan absolut anbefale og gi ham et kald - Sound2Vision i Viborg, spørg efter Lars ( Indehaveren ) hvis du ringer - Eller kør ned og kig, der er fanneme mange spændende ting i den lille butik...!!
JBLfan __________________ MMmmmmm.... - JBL....
|
| Til top |
|
| |