Forfatter |
|
Coach-Z Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2008 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 231
|
Sendt: 29 Januar 2011 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa, Jeg har en del musik og film på min bærbare og jeg vil gerne have lyden ud over anlægget. I øjeblikket så har jeg
bare et minijack->phono kabel som jeg sætter imellem computeren og anlægget, men det lyder ret så forfærdeligt desværre.
Har efter at studeret fænomenet lidt nærmere fundet ud af at det jo er min bærbare der nu er afspiller og dens
lydkort er ikke ligefrem beregnet til god lyd over et anlæg. Jeg leder derfor efter en billig, og med tryk på billig, dac som jeg
kan sætte imellem bærbar og anlæg.
Min bærbare har ikke andre relevante udgange end minijack udgangen og USB, så
derfor må det blive en DAC der som minimum har USB indgang. Den skal altså have en USB indgang og RCA/phono udgang.
Kunne denne DAC så samtidig have indbygget hovedtelefon forstærker så jeg på denne måde kunne slå to fluer med et
smæk, ja så ville det jo bare være fino, det er dog ikke et krav. Jeg har kigget på
NET-Mini-USB-DAC-Headphone-Amp-MK2-NEW-/160402894238?
pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2558c1ed9e#ht_6921wt_1139 ">Au ne DAC'en med headphone amp
og den lader jo
til at opfylde alle mine kriterier (hvis ellers den går igennem tolden), men jeg vil godt have endnu flere muligheder.
Der er også Aune Mini DAC, der har ikke har en decideret volumeknap, men som ser interessant ud.
pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2a0a58387f#ht_9446wt_1139 ">[C OLOR=#0066cc"> http://cgi.ebay.co.uk/AUNE-Nano-Top-
quality-PCM2707-USB-DAC- Nice-Mini-DAC-/180562180223?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=i
tem2a0a58387f#ht_9446wt_1139[/COLOR">
Jeg har søgt på google efter emner og et af de links der poppede op, var dette
http://www.head-fi.org/forum/thread/288043/poll-best-cheap-d ac
De
henviser til en hel masse forskellige DACs, men jeg har meget svært ved at finde ud af hvad der er hvad. Der var dog en
der faldt mig i øjnene og det var en Behringer UCA 202
http://www.behringer.com/EN/Products/UCA202.aspx
Den
kan fåes til 30 pund fra England via eBay og det må man jo sige er ret så billigt... Den har også en storebror der koster 4£
mere, hvad forskellen er ved jeg dog ikke lige.. software-/200567904201?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item2e b2c7 57c9#ht_2158wt_905">http://cgi.ebay.co.uk/Behringer-
U-CONTROL-UCA222-UCA202-soft ware-/200567904201?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item2eb2c7 57c9
#ht_2158wt_905
Under alle omstændigheder så synes jeg at disse modeller er ret så interessante alene pga prisen,
men køber man katten i sækken? Har du et bud på en DAC til under en tusse, gerne med headphone amp, så post meget
gerne dine forslag her i tråden... __________________ HiFi og Hoved-Fi - Mit setup
|
Til top |
|
|
Leise Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 259
|
Sendt: 29 Januar 2011 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søg på Audiotrak Prodigy Cube. Kan alt det du søger - under dit budget __________________ Nuforce & B&O
Jitter is something audiophiles worry about to make themselves feel superior to somebody who simply plugs an optical cable into his computer and enjoys music
|
Til top |
|
|
Coach-Z Forum Bruger

|
Sendt: 29 Januar 2011 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Leise skrev:
Søg på Audiotrak Prodigy Cube. Kan alt det du søger - under dit budget  |
|
|
Ja den ser interessant ud... Har den også rca input? kunne være lækkert at kunne bruge den som head-phone amp ved siden af. Så kune jeg koble forstærkeren på den og så ud med lyden via den til mine hørebøffer istedet for den indbyggede minijack udgang i min BeoMaster forstærker... __________________ HiFi og Hoved-Fi - Mit setup
|
Til top |
|
|
Coach-Z Forum Bruger

|
Sendt: 30 Januar 2011 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
har kigget meget på head-fi.org og er nu kommet til den beslutning at den skal kunne stå alene kun som hovedtelefon forstærker, altså uden at have computeren ind over.
Det er ikke så ofte at den vil blive brugt som dac, nok mest som hovedtelefon forstærker. Den skal kunne drive mine Superlux HD681 dåser....
Ville Prodigy Cube stadig kunne bruges til dette?
Som jeg ser det, så kræver det at jeg har en "RCA/phono ind" i den nye dac/amp jeg kan koble til mine PowerLink stik for at kunne bruge den som ren hovedtelefon-forstærker. Hvordan jeg så for mute't lyden fra anlægget,
mens hovedtelefon-forstærkeren kører, må jeg finde ud af senere.
Den skal også have en "USB ind" og "phono ud" så den kan bruges som dac imellem min bærbar og anlæg..
Som det ser ud nu er den eneste "contender" til mine krav Aune modellen, men findes der ikke et billigt kineser mærke der kan alle de ting som Aune Dac'en kan?
Hører forresten stadig meget gerne om de Behringer modeller jeg linker til i det oprindelige indlæg, hvis der skulle være en af jer der kender dem.
["Ved ikke om denne tråd skulle flyttes til Head-Fi forummet..."]__________________ HiFi og Hoved-Fi - Mit setup
|
Til top |
|
|
vibe Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 747
|
Sendt: 30 Januar 2011 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
både prodigy cube og aune dac/headphoneamp får en del ros herinde.
lidt inspiration:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=80944&K W=aune
de gange jeg har brugt ebay.co.uk har jeg ikke skulle betale told/moms.
mvh __________________ setup:
cd-afspiller: rotel rcd-06
forstærker: rega brio3
højttaler: audio note az-one
diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
|
Til top |
|
|
Coach-Z Forum Bruger

|
Sendt: 30 Januar 2011 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kender godt tråden du linker til, men tak alligevel ;-)
Priserne på Aune Dac'en varierer rigtig meget, men nu kan jeg ikke finde den til under en tusse inkl. fragt. og så forudsætter
vi at der ikke kommer told og moms på.
varer købt i England er selvfølgelig fri for told og moms, men jeg har ikke fundet en eneste sælger uden for Kina når det
gælder Aune Dac'en...
__________________ HiFi og Hoved-Fi - Mit setup
|
Til top |
|
|
Coach-Z Forum Bruger

|
Sendt: 30 Januar 2011 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
kennethp Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 207
|
Sendt: 30 Januar 2011 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har denne jeg er meget glad for:
http://mav-audio.com/store/
Jeg kan desværre ikke sammenligne den med andre.
|
Til top |
|
|
Coach-Z Forum Bruger

|
Sendt: 30 Januar 2011 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Maverick og Xiangsheng er det samme, bare pakket anderledes ind...
Men den koster desværre mere end Aune Dac.. __________________ HiFi og Hoved-Fi - Mit setup
|
Til top |
|
|
vibe Forum Bruger

|
Sendt: 30 Januar 2011 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har en topping tp 30, som er næsten magen til aune's dac. den har dog også en indbygget tripath forstærker, så den også kan drive passive højttalere. jeg er super glad for den. den kostede alt ialt 600 kr inkl fragt på ebay.co.uk.
jeg mener det tog 4-5 dage fra jeg bestilte til jeg modtog maskinen.
mvh __________________ setup:
|
Til top |
|
|
Coach-Z Forum Bruger

|
Sendt: 30 Januar 2011 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
vibe Forum Bruger

|
Sendt: 31 Januar 2011 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, det er den. __________________ setup:
|
Til top |
|
|
Aquila Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2009 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 120
|
Sendt: 31 Januar 2011 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er også FiiO E9+E7 Comboen :-)
__________________ Audiophile in training
|
Til top |
|
|
Coach-Z Forum Bruger

|
Sendt: 01 Februar 2011 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aquila skrev:
Der er ogs� FiiO E9+E7 Comboen :-) |
|
|
Den ser lækker ud, men til 199$ + shipping så kommer prisen for højt op desværre... Indtil videre ser den der Topping 30 meget interessant ud. Bryder mig bare ikke om at skulle handle uden for Europa med noget som tolden næsten med sikkerhed kigger på, mit held taget i betragtning  __________________ HiFi og Hoved-Fi - Mit setup
|
Til top |
|
|
Coach-Z Forum Bruger

|
Sendt: 01 Februar 2011 kl. 01:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Coach-Z Forum Bruger

|
Sendt: 01 Februar 2011 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm... Vil jeg jo gerne holde mig under 1000kr, men kan se at jeg beder om lidt for meget... Hæver beløbet til 1700,- Som det ser ud nu er det Topping TP D2 Topping TP 30 Aune USB DAC Med hævningen af beløbet, så kommer denne Argon rør forstærker også i spil: Argon HA2 rør hovedtelefonforstærker Det er hvad der er at vælge imellem... Så er spørgsmålet bare hvilken af de 4 det skal være... Eller kan der med det nye beløb, komme en helt anden model i betragtning?
__________________ HiFi og Hoved-Fi - Mit setup
|
Til top |
|
|
Totoronto Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 436
|
Sendt: 02 Februar 2011 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Coach-Z Forum Bruger

|
Sendt: 02 Februar 2011 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er skisme ellers et godt tilbud, men jeg holder mig faktisk lidt i skindet med at investere i sådan en dims...
Det lader til at det ikke er sådan lige til at få den sat til mit BeoMaster 6500 anlæg desværre...
Se denne tråd fra side 146 ca midtpå og frem efter...
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20679&PN=0& TPN=146
Skulle jeg investere i noget, ville det faktisk blive den meget billige Behringer DAC, for i det mindst at kunne få nogenlunde ok
lyd ud af min pc.
En hovedtelefon forstærker ser det ikke ud til at det bliver til desværre. __________________ HiFi og Hoved-Fi - Mit setup
|
Til top |
|
|
Totoronto Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 436
|
Sendt: 02 Februar 2011 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Coach-Z skrev:
Det lader til at det ikke er sådan lige til at få den sat til mit BeoMaster 6500 anlæg desværre...
|
|
|
Der er ingen problemer med at sætte den til din Beo 6500 gennem en tape indgang/udgang via et DIN/RCA adapter.
|
Til top |
|
|
Coach-Z Forum Bruger

|
Sendt: 02 Februar 2011 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Totoronto skrev:
Coach-Z skrev:
Det lader til at det ikke er sådan lige til at få den sat til mit BeoMaster 6500 anlæg
desværre...
|
|
|
Der er ingen problemer med at sætte den til din Beo 6500 gennem en tape indgang/udgang via et DIN/RCA adapter.
|
|
|
Men hvad så med lyden i højtalerne, bliver de ikke ved med at spille? hele ideen er jo at jeg skal kunne høre musik uden at
forstyrre konen.. __________________ HiFi og Hoved-Fi - Mit setup
|
Til top |
|
|