Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 14:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Er bluray en god CD afspiller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jackinvestor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2011
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 06 Februar 2011 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg besluttede mig for et par uger siden, at jeg ville have noget godt stereo lyd. Så jeg købte et par Dali Mentor 6 højtalere og en Nad M3. Da min musik fortrinsvis ligger på en Ipod Touch så købte jeg også en Cambridge DacMagic (Som doc bruger jeg en Onkyo digital media transport).

Jeg kendte ikke ret meget til Hifi før disse køb, men læser meget herom nu og bliver hele tiden klogere (derfor fortrydder jeg lidt købet af DacMagic'en, men det er en lidt anden historie).

I min naivitet trodede jeg, at musikken for min Ipod var på højde med eller bedre end CD'er, som jeg anså for en snart gammel teknik. Desuden tænkte jeg, at der da måtte være mulighed for at downloade minimum CD kvalitet fra nettet.  Men jeg er blevet klogere og har måttet konstaterer, at hvis man vil have CD kvalitet og et godt udvalg så skal man stadig ud og købe CD'ere.

Her kommer så mit problem, fordi jeg har ikke en decideret CD afspiller. Jeg ved godt, at jeg kan rippe over til PC'en og spille via Dac'en, men jeg har også en "billig" blu-ray afspiller fra Philips.

Spørgsmålet er om jeg skal købe mig en decideret CD afspiller eller om min blu-ray med Dac er en lige så god løsning. Budget for en CD afspiller er omkring 5.000 kr.

Årsagen til, at jeg ikke blot tænker på at bruge løsningen med, at rippe til PC'en, er at jeg ikke gider hele tiden at have computeren tændt når jeg skal høre musik. Computeren er jo et arbejdsredskab og den skulle helst være slukket når man endelig har fri for arbejde.

...elller er der andre løsninger.

Mht Dac'en fra Cambridge, så ville jeg have leveret den tilbage til Hifiklubben, men det kan man ikke, hvilket jeg ikke var klar over da jeg købte. På sigt skal jeg have en bedre Dac.

Til top Vis Jackinvestor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jackinvestor

Jackinvestor
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2011 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

......dvs er en billig blu-ray afspiller og en middelgod Dac en lige så løsning som en CD afspiller til omkring 5000 kr.

Jeg vil jo gerne spare de 5000.

Til top Vis Jackinvestor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jackinvestor

Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 06 Februar 2011 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Lån en stak maskiner hjem og lyt selv, eller køb evt. en brugt CD-maskine der er kendt for et godt og stabilt drev til kombination med din DAC.

Blu-Ray maskiner er ikke ligefrem kendt for god lyd i stereo 

Husk også at søge andre steder end i HifiKlubben.

Mvh. Jens/Modifix.

Til top Vis Modifix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Modifix Besøg Modifix's Websted

Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 06 Februar 2011 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Og så kunne du vælge at organisere dig i Vestsjællands Hifi Klub, De må vel også vide lidt om sagen!

Mvh. Jens/Modifix

Til top Vis Modifix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Modifix Besøg Modifix's Websted

Jackinvestor
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2011 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Modifix, du har ret. Jeg tror jeg vil låne nogle CD afspillere med hjem både i den billigere og lidt dyrere ende og så sammenligne med min blu-ray+Dac.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes