Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 04:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Musik fra PC (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
AndersKasper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2010
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 20 Februar 2011 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Jeg håber nogen her kan hjælpe mig...
Jeg er ikke hifi-perfektionist, men vil gerne have noget der lyder nogenlunde ordentligt. Det behøver ikke være verdens
mest detaljerede lydbillede, men det er vigtigt at der er tilpas power og fylde til at man både kan høre høj og relativt lav
musik og at der er dynamik og drive i lyden (kan man sige det?). Her er lidt om situationen:
Jeg har i forvejen et sæt højtalere: Infinity Delta 40 i god stand.
Jeg har ikke nogen forstærker eller anlæg (er gået i stykker for noget tid siden) ud over et elendigt mikroanlæg.
Musikken skal spilles i en vinkelstue med tilknyttet køkken - areal ca. 50-55 kvm.
Jeg hører al mulig musik, men det vigtigste er rock og elektronisk. Alsidighed er dog et plus i min bog.
Det er et plus hvis udstyret ser godt ud og virker lækkert.
Jeg spiller al min musik fra to lydkilder: PC (det være sig ukomprimeret, mp3, streaming, youtube - you name it) eller
FM radio.
Min egentlig tanke var at smide 3-5000 for en reciever med kraft nok til at drive mine højtalere, fx Harman Kardon
HK3490 el. NAD C725BEE og evt. skifte højtalerne ud på et senere tidspunkt. Men så læser jeg lidt her om emner som
D/A-konvertere, aktive AVI højtalere, etc. og bliver forvirret. Eller der er muligheden for en brugt forstærker med mere
kvalitet i...?
Jeg kan godt overtales til at smide lidt ekstra, fx 10.000, men så skal jeg også få nogetseriøst for pengene og det skal
ses i lyset af at jeg ikke er specielt audiofil (men selvfølgelig heller ikke døv).

Nogen der kan pege mig lidt i en retning?
Til top Vis AndersKasper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AndersKasper

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Sendt: 22 Februar 2011 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Hej der..

Det bliver smag og behag. Men sådan som jeg hører dig, så leder du efter god forstærker som spille op med PC, digitale medier samt en FM radio. Hvis du skippede FM analog radio, så ville du kunne nøjes med en "digitalforstærker", som tager digitale signaler.

Du har ikke skrevet hvordan lyden kommer fra PCen til anlægget. Der findes mange måder. Optimalt ville være en optisk eller USB forbindelse til en forstærker. Jeg bruger selv en headphone DAC, som digital preamp....så videre ned til effektforstærkeren i analog form. Simpelt men perfekt hvis du kan undvære analog input, så ville jeg gå den vej.

NGHNGH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2009
Sendt: 23 Februar 2011 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

mht til radioen, så kan man jo tage "ret" meget fra nettet af det man ellers får fra FM båndet....Så den kan udelades.
Til top Vis NGHNGH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NGHNGH

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes