Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 07:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Stello CDA500 alternativ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Strand
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. mr nash

Bruger siden: 13 September 2008
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 23 Februar 2011 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Puha jeg kunne godt tænke mig den cd afspiller, men hvad vil panelet her på H4A foreslå af alternativer?

Prisklassen er ca 7-8 kilo brug/nyt, jeg kunne godt tænke mig en afspiller med god bund, og ikke for skarp i diskaten, og ikke for detalje fikseret.  

Mit anlæg består pt af Dali Helicon 400 mk2 og Stello ai500, og en ældre nad afspiller.

Jeg skal lige huske at skrive, at jeg har ikke hørt/prøvet Stello CDA500 ,men den ligger uden for min prisklasse pt.

Erfaringer og bud modtages  

Til top Vis Strand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strand

SJAG
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 23 Februar 2011 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Hej,

du kan overveje det lille Stello drev CDT100 tror jeg det hedder, og køre digitalt ind i forstærkeren. Du har jo en udmærket DAC i din forstærker.

Kører selv med denne kombi og er godt tilfreds.

Mvh SJAG

Til top Vis SJAG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SJAG

Strand
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. mr nash

Sendt: 23 Februar 2011 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Hej!

Med den nad jeg har nu bruger jeg DAC´en i forstærkerne, bruger coaxial forbindelsen mellem afspiller og forstærker. Tænker at hvis jeg finder en cd afspiller med en bedre dac ind den i forstærkerne, kan jeg tilslutte med RCA indgang/udgang.

Strand
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. mr nash

Sendt: 23 Februar 2011 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

SJAG skrev:

Hej,

du kan overveje det lille Stello drev CDT100 tror jeg det hedder, og køre digitalt ind i forstærkeren. Du har jo en udmærket DAC i din forstærker.

Kører selv med denne kombi og er godt tilfreds.

Mvh SJAG

Efter lidt læsning om CDT100 kunne det da godt være, jeg skulle overveje Stello CDT100 som drev til Dac´en i forstærkeren, men hvor godt er det drev i forhold til alm cd afspiller i samme prisklasse?

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 23 Februar 2011 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Prøv at sende en PB til DPetersen her på forum. Han har sådan et værk og kan fortælle lidt om det.

Iøvrigt et fedt lille drev med dejligt letlæseligt display som din forstærker.

Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008
Lokalitet: København
Sendt: 23 Februar 2011 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft en Stello cda500, lyden fejler bestemt ikke noget, men betjeningen er helt umulig og det røde display uden anden info en aktuelt nummer, mindende mig om min første cd-player som var en now name fra start 90erne. Aluminiumen er i øvrigt meget modtagelig over for støv/møg, og det er meget svær at holden den fri for brugsmærker, det samme gælder fjernbetjeningen.
Til top Vis Morten A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten A

Strand
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. mr nash

Sendt: 23 Februar 2011 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Morten A skrev:
Jeg har haft en Stello cda500, lyden fejler bestemt ikke noget, men betjeningen er helt umulig og det røde display uden anden info en aktuelt nummer, mindende mig om min første cd-player som var en now name fra start 90erne. Aluminiumen er i øvrigt meget modtagelig over for støv/møg, og det er meget svær at holden den fri for brugsmærker, det samme gælder fjernbetjeningen.

Jeg tror da heller ikke lyden fra Stello cda500 fejler noget, har som skrevet ikke hørt den, den er desværre bare over min prisklasse pt, så derfor søger jeg alternativ.

Det røde display er også på forstærkerne, og det syndes jeg er ret fedt, endvidre kan det slukkes hvilket jeg generelt fortrækker. 

Aluminiums kabinettet problemer med støv/møg kan jeg ikke genkende og ej heller brugsmærker, men det er jo også forstærkerne jeg har ,men den skulle jo være lig cdafspilleren hvad ang kabinettet ,men nu ved jeg heller ikke hvordan du bor eller behandler din ting, men som sagt ikke et problem her.

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2011 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

CDA500 eren har en finish som er akurat mage til forstærkeren. Har aldrig oplevet problemer med at holde det ren og havde aldrig så meget som en sort finger eller fedt på det. Og nej brugte ikke klud.

Det er slebet ALU så selvfølgelig er det mere modtagelig, men aldrig et problem.   

Strand
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. mr nash

Sendt: 23 Februar 2011 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Men for at holde tråden On Topic, så kunne Stello CDT100 som drev være interessant, men når det nu kun er et drev og når man så samtidigt kigger på nyprisen, så må det sgu være et godt drev?

Har kigget lidt på en brugt Rega Saturn afspiller, den konverteren der sidder i den, må da være bedre ind dac´en i stello ai500?

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2011 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Undskyld

En Rega saturn er en fed spille. Dacen lyder bestemt anderledes og mere analog. Men betjeningen synes jeg er langsom. Men kan man leve med det får du meget musik i den spille.  

Strand
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. mr nash

Sendt: 23 Februar 2011 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Ingen grund til at undskylde, jeg var hvis selv of topic

Det kunne være jeg skulle nævne det som  et krav, altså at jeg fortrækker hurtig og simpel betjening, en af din ting jeg er glade for på nad´en

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2011 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Så er Stello drevet heller ikke dig. Den er toploaded med acryl låg og er heller ikke den hurtigste snegl i skoven til at indlæse. Men visse kompromisser kan man og må man leve med.

Der er forøvrigt en Copland på ksb. En cda823. Rigtig vellydende maskine.

Har for øvrigt sendt dig en email  

Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2011 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:
mr nash skrev:

Morten A skrev:

Jeg tror da heller ikke lyden fra Stello cda500 fejler noget, har som skrevet ikke hørt den, den er desværre bare over min prisklasse pt, så derfor søger jeg alternativ.

Det røde display er også på forstærkerne, og det syndes jeg er ret fedt, endvidre kan det slukkes hvilket jeg generelt fortrækker. 

Aluminiums kabinettet problemer med støv/møg kan jeg ikke genkende og ej heller brugt mærker, men det er jo også forstærkerne jeg har ,men den skulle jo være lig cdafspilleren hvad ang kabinettet ,men nu ved jeg heller ikke hvordan du bor eller behandler din ting, men som sagt ikke et problem her.

CDA500 eren har en finish som er akurat mage til forstærkeren. Har aldrig oplevet problemer med at holde det ren og havde aldrig så meget som en sort finger eller fedt på det. Og nej brugte ikke klud.

Det er slebet ALU så selvfølgelig er det mere modtagelig, men aldrig et problem.   

Problemet er bla. at du slider på kanterne når du ligger en cd i, med tiden bliver det til sorte mærker. På en afspiller med skuffe er det ikke et problem der samler sig støv på kabinettet, men på en topbetjent ligger støv sig nemt og kommer ind i maskinen, specielt omkring skydelågen er det svært at holde den ren.

Med betjeningen skal man have god tålmodighed, da det næsten er umuligt at ligge en skive i, dette gjorde bla. at jeg valgt at sælge den.

Tilbage til topic, så vi ville jeg kikke nærmer på Audiolab 8200 i det prisleje.  http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=2480&zoneid=1

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2011 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

OFF TOPIC igen. Det må være pucken du mener som drillede dig. Kunne du ikke ramme hullet?. Øvelse gør mester. Og støvet hmmmm

Men ja Audiolabben er et bud.

Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2011 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

ja havde store problemer med at ramme hullet.. 

At cda500 ikke kan findes inden for trådstarters buget er i øvrigt ikke helt rigtigt, jeg solgte min for 7500 kr. 8 måneder gammel, med org emballage, kvitto og garanti. Havde selv givet 9.500 kr. for den, så det er også tæt på buget.

Den havde i øvrigt 4 ejer på 8 måneder og en afskrivning på over 60%, det siger noget om hvor tilfredse ejerne må have været

Med hensyn til støv, bliver der støvet af 2 - 3 gange om ugen, der bliver ikke røget og vi har ingen husdyr Problemet er at man simpelthen ikke kan komme ind i krogene omkring skydelågen, kan ikke forstå i andre ikke har oplevet det, da der hurtigt bliver noget fedtede og bajede.

Strand
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. mr nash

Sendt: 23 Februar 2011 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Det var noget af en afskrivning, er det noget der generalt gør sig gældende for stello?

Jeg har læst lidt om at der er flere der har haft lidt problemer med at "ramme hullet " vi snakker placering af cd og puck. D

Det med afstøvning/rengøring er lidt uheldigt og kan godt forstille mig det pga skydelåg osv.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 23 Februar 2011 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg haft en til at stå som demo i snart et år i shoppen, og den blive støet af en gang om ugen, det med at der kommer sorte kanter, er nok mere fordi du tage cd op før den er stoppet med at løbe rundt, tit en fejl folk gør med toploader, man skal vente med at tage cd op til den er stoppet, en skuffe køre heller ikke ud før cden er stoppet med at spænde rundt, så alt i alt tager det ikke længer tid, og cden hviler kun på center af drevet, og støv kommer ind ligemeget om det er en toploader eller skuffe maskien forskellen er bare på en toploader ser man det, prøv at kik i en lukket maskine efter 1 år og se hvor meget støv der kommer ind.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2011 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Generelt er der stor afskrivning på dyrt hifi. Har selv set/haft næsten ligeså stor afskrivning på 2 Bladelius forstærkere som er et meget kendt/anderkendt mærke. Det er også derfor stort set alle erfarne bruger her inde råder andre til at købe brugt.

Man skal dog heller ikke regne med første ejer har givet listeprisen, de fleste forhandler/importører operere med kunstige listepriser, så der er næsten altid givet store rabatter eller taget andet i bytte til høj pris. Det gør at afskrivninge kan virke større end den egentlig har været.

Derfor ser du også en del sælger der ikke har kvittering på næsten nyt dyrt "high end" udstyr. Jeg kan komme med eksembler på rabatter man ikke fatter, så selv om manglende kvittering (garanti) trækker ned, kan det i nogle tilfælde godt betale sig for sælge at "smide kvitteringen væk".

Strand
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. mr nash

Sendt: 23 Februar 2011 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Jeg er klar over at der er stor afskrivning på hifi, men syndes det virker voldsomt med den stello CDA, er den så ringe til dagligt brug? 

Min erfaring med køb af hifi er også at købe brugt, alt hvad jeg har haft inde gennem årende har været købt brugt og med kvitteringer fra sælger, da besparelserne for mig har været store, og hvis sælger har været godt til at skaffe rabater ved en forhandler er det også kommet mig til gode, og jeg oplever at man som anden gangs ejer ikke har det store tab ved gensalg,og til tider ingen tab. Dog skal det siges at de ht´er jeg har i dag er købt fra ny, det er så første gang jeg har prøvet det, men dem kommer jeg nok heller aldrig af med igen, og de er jo så også købt et sted vor der ikke udeles rabatter

Men tilbage på sporet, jagten efter et drev/cd afspiller til mig

Jeg har kigget efter den Copland afspiller på ksb som er forslået i tråden, men kan ikke finde den?

Endvidre har jeg fået en henvendelse på en Densen B 420, den kender jeg ikke, er der nogle der kan sige noget om den?

Edit: Copland annoncen fundet

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Sendt: 23 Februar 2011 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Hej drenge!

God tråd I har gang i !!!

Men hold lige igen med brugen af "Citér"-knappen... det bliver nogle meget lange og uoverskuelige indlæg, når I citerer på citat, på citat....

En god regel er, at hvis man svarer på det sidste indlæg i tråden, så behøver man ikke citere. Kun hvis man svarer på et indlæg, der ligger på forrige side eller 4-5 indlæg fra sidste indlæg, bør man bruge "Citér".

I allerbedste mening

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum