Emne: Hypex PSC2 - Kender I den? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 05 April 2011 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
I min søgen efter en god plate amp til to kommende subwoofere, er jeg faldet over denne model, som det er lidt sparsomt hvad jeg kan finde af erfaringer med.
Det er denne Hypex PSC2.400 http://www.hypex.nl/?var1=http://hypex.nl/products/PSC2400.h tml
Specs ser rigtigt gode ud med 2x400W i 4 Ohm og så er der en del muligheder for styringen af de to moduler. Med en pris på under 3k per plate amp, virker det rigtigt interessant.
Mine oprindelige ønsker til en plate amp var enten minimum 500W RMS 8 Ohm, eller minimum 2x250W RMS 4 Ohm, og der leverer denne jo varen på papiret.
Men hvordan fungerer den software der er modulerne i praksis?
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
Imbalance Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 813
|
| Sendt: 05 April 2011 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denne plate amp er jo fortrinsvis konstrueret til et 2 vejs setup, og det digitale delefilter er også lavet til mange flere indstillinger og højere delefrekvenser... Skulle du dele noget højere feks 5-800hz så ville jeg mene denne her var sagen... Men du vil nok have en fordel i at have 2 kanaler, da du højest sandsynlig vil koble 2 enheder parallelt, og her vil en enkelt amp nok gerne sige sig fri for at se 2ohm, hvis 2stk 4 ohms benyttes... Jeg mener også og ha hørt der er lidt kvalitets forskel på 400oem og deres normale kits.. Men kender ikk til kittet by ear, så ovenstående er bare for at gøre dig forvirret..
__________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 05 April 2011 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har læst manualen igennem, og de anbefaler den faktisk også til en subwoofer, enten med to enheder, eller dobbelt svingspole, så man kan bruge begge kanaler.
Så den skulle være lige så fin til ren subwoofer som til 2-vejs setup.
Men den styres udelukkende via USB, så der er ikke volumenknap etc., og er ikke helt sikker på det er smart i real-life - også selvom man kan styre subwoofer volumen fra surroundreciever og lignende. Man kan muligvis sætte et potmeter på signalvejen, hvis man vil have den funktion.
Kunne stadig godt tænke mig input fra flere - og helst nogen der har prøvet den.
Søger man lidt rundt på nettet, synes jeg ikke jeg kan finde plate-amps på 2x400W 4 Ohm til ca. 3k. De er ofte markant dyrere.
Er det hit eller sh*t?  __________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
Imbalance Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 813
|
| Sendt: 05 April 2011 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er mit svar jo mere rigtig en forkert, da indbygget volume kontrol jo er noget der normalt foretrækkes til sub.. Du får ikke meget gavn af hvad denne model ellers har at byde på af højere deling osv.. Tror som skrevet også kvaliteten er lidt ringere pga 400oem modulerne, men prisen for hele pakken virker ikke dårlig.. Tror ikke du får nogen lydmæssige fordele ved at fuske et potmeter ind i kæden, og effekten du bruger til resten af ht kæden og deres følsomhed er nok svært at ramme og integrere med subben.. Så jeg tror du er en af de få der vitterlig gør brug af sub muligheden og jeg er din eneste modstander for nu..
__________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 06 April 2011 kl. 01:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
De ekstra funktioner softwaren tilbyder er ligegyldige, bare de virker til det jeg skal bruge den til.
Kvaliteten af modulerne er svær at vurdere uden at have hørt det. Ved ikke om man rigtig kan konkludere noget ud fra billederne.
Men nu er det til en subwoofer jeg vil bruge den plate-amp, og der vil jeg mene at lydkvaliteten generelt er mindre vigtig, da det kun vil være under 100Hz den vil arbejde og der ikke er samme krav som en full-range højttaler. Ser ofte ikke så "hifi"-rigtige komponenter brugt i aktive subwoofere, f.eks. som flere af IcePower modulerne og andre klasse D forstærkere.
Et passivt potmeter er ikke noget ultimativt krav, det var kun en note som noget man kunne gøre, hvis man ville have manuel volumen. Men går ud fra man kan sætte en fast volumen i hypex softwaren, og det ville være fint nok.
Jeg sætter pris på dine input, men ser stadig ikke rigtigt noget, der skulle afvise at bruge dem til en subwoofer, som du ellers er inde på.
Opsummering:
Hypex anbefaler selv at bruge dem til en subwoofer.
Det indbyggede aktive filter går op til 2-vejs, men man kan undlade at benytte højpas delen.
Der er indbygget mulighed for rumkorrektion (import af korrektionsfiler, frekvensgang etc.).
Kvaliteten af modulerne må være nogenlunde, siden de også anbefales til fuld 2-vejs højttalere - og kravene er ofte mindre til subwoofere. Jeg ville nødigt bruge filteret til en 2-vejs højttaler, hvis det ikke var godt nok til en subwoofer. 
Reelt er der ikke den store forskel på denne Hypex og diverse subwoofer-filtre. De fleste subwoofer filtre er også 2-vejs, og f.eks. SVS og Velodyne SMS-1 er både 2-vejs filtre og rumkorrektion.
Faktisk synes jeg den Hypex minder en del om f.eks. GroundSound, SVS, Velodyne SMS-1 og MiniDSP løsningerne.
Jeg synes stadig det er lidt pudsigt at der er så lidt erfaringer af trække på med disse moduler, i forhold til deres pris og muligheder  __________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|