| Forfatter |
|
lasmor Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 08 Maj 2011 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ønsker at købe mig en ipad, men det skulle også være med den forudsætning, at jeg kan få lyden ud digitalt i form af en
evt. doc og over i en dac?
Vi er vel alle enige om lyden fra iPad/iPod osv ikke er optimal?
Jeg har selvfølgelig prøvet at google, men synes ikke jeg kan finde noget?
Håber på en god tilbagemelding. tak tak :o)
Mvh.
Lasse
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 08 Maj 2011 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cambridge ID100 kan klare tricket. Ved ikke om der er andre producenter som har lavet en lignende sag.
Ellers er det en fin løsning at sende lyden via Wifi (Airplay) over til en Airport Express og derefter bruge dennes digitale lydudgang over i en dac.
__________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Henrik.E Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 09 Maj 2011 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
lasmor skrev:
Jeg ønsker at købe mig en ipad, men det skulle også være med den forudsætning, at jeg kan få lyden ud
digitalt i form af en
evt. doc og over i en dac?
Vi er vel alle enige om lyden fra iPad/iPod osv ikke er optimal?
Jeg har selvfølgelig prøvet at google, men synes ikke jeg kan finde noget?
Håber på en god tilbagemelding. tak tak :o)
Mvh.
Hej jeg bruger selv en ipad som musik kilde og så har jeg købt et apple tv2 som modtager der køre jeg lyden fra over i dac
med optiks kable virker 110% og det smarte er at du kan lykke ipad ned imens du spiller musik og lyder er rigtig go
Lasse |
|
|
__________________ VH
Henrik.E
|
| Til top |
|
| |
staffi Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 09 Maj 2011 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
prøv Wadia 171i... det virker...
|
| Til top |
|
| |
Toebs Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 434
|
| Sendt: 09 Maj 2011 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er oplagt at benytte en airport express, så er du heller ikke bundet af kabler.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 10 Maj 2011 kl. 02:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Max lydkvaliteter er der kun en vej nemlig en Wadia 171i og plus en god DAC, fordel ved Wadia 171i at den gå uden om
iPad/iPod digital kredsløb,, som jo ikke er verden beste, det ville sige at du får et bit-perfect digital output fra Wadia 171i til en
god DAC, det ville igen sig at en iPad/iPod kun ville funger som en digital media transport.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 10 Maj 2011 kl. 07:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er 171i ikke kun til iPhones og iPods?
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Toebs Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 434
|
| Sendt: 10 Maj 2011 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke se hvad forskellen på at bruge en 171i og en Airport Express skulle være, rent lyd mæssigt, der er jo ingen grund til at tro, at der er forskel på de bits, der kommer ud af de to apparaters digitale udgang?
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
| Sendt: 10 Maj 2011 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Waida 171 og Cambridge ID100 kan det samme....altså digital ud fra Ios enheder.
Den største forskel er at det kun er Cambridgen der kan tage en Ipad og Iphone direkte. Wadia skal have begge til at ligge med kabel, ellers virker det ikke.
|
| Til top |
|
| |
peter p Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 10 Maj 2011 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske er dette af interesse?
HRT iStreamer
www.highresolutiontechnologies.com/istreamer/
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 10 Maj 2011 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rysz skrev:
Waida 171 og Cambridge ID100 kan det samme....altså digital ud fra Ios enheder.Den største forskel er at det
kun er Cambridgen der kan tage en Ipad og Iphone direkte. Wadia skal have begge til at ligge med kabel, ellers virker det
ikke.
|
|
|
Ok Cambridge ID100 er jo helt ny (og desværre forældet, da den ikke har HDMI udgang for HD video fra iPhone/iPad, men kun
det gammle S-Video and Composite video outputs udgang).
Og er dette sikke at Cambridge ID100 gør prisis det samme som en Waida 171, som jo er mere end en Phone/iPad dock ?
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Maj 2011 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad skal man bruge HDMI til på en iPod-dock?
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Maj 2011 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Rysz skrev:
Waida 171 og Cambridge ID100 kan det samme....altså digital ud fra Ios enheder.Den største forskel er at det
kun er Cambridgen der kan tage en Ipad og Iphone direkte. Wadia skal have begge til at ligge med kabel, ellers virker det
ikke.
|
|
|
Ok Cambridge ID100 er jo helt ny (og desværre forældet, da den ikke har HDMI udgang for HD video fra iPhone/iPad, men kun
det gammle S-Video and Composite video outputs udgang).
Og er dette sikke at Cambridge ID100 gør prisis det samme som en Waida 171, som jo er mere end en Phone/iPad dock ? |
|
|
De gør det samme ja. Og nu bliver der spurgt til lyd, så det med billedet er lige gyldigt.
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Maj 2011 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
| Hvad skal man bruge HDMI til på en iPod-dock?
|
|
|
For at du kan se HD i lavere bitrate end dine gamle VHS film ! På jysk...det er skide lige gyldigt
|
| Til top |
|
| |
staffi Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 10 Maj 2011 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er kun ipad der skal ligge med et kabel, iphone kan godt sidde i docken...
|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 583
|
| Sendt: 10 Maj 2011 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toebs skrev:
|
Jeg kan ikke se hvad forskellen på at bruge en 171i og en Airport Express skulle være, rent lyd mæssigt, der er jo ingen grund til at tro, at der er forskel på de bits, der kommer ud af de to apparaters digitale udgang?
|
|
|
Det er måske bedre lyd med Wadias coax digitaludgang end med Airport Expressens TOSLINK.
Selv bruger jeg ATV 2 og Airtport Express sammen med Airplay fra iPad og iPhone då det er meget med praktisk at ha iPad i sofaen, sengen, etc end at ha den i en dock ved forsærkere og DAC.
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Maj 2011 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
staffi skrev:
| det er kun ipad der skal ligge med et kabel, iphone kan godt sidde i docken... |
|
|
Ikke ifølge Wadia's hjemmeside: The 171iTransport is proof of Wadia Digital’s dedication to continual refinement of digital audio technologies. Wadia engineers targeted key circuit level upgrades as critical to improving digital output performance. Equally important is the human interface experience and the 171iTransport includes a power indicator light, and robust remote control that offers convenient navigation through Playlists and Albums. • True Bit-Perfect Audio Output • Co-axial and Toslink Optical Digital Outputs • High Resolution Component Video Output • Improved Power Supply Components • Improved Clocking Circuitry • Audiophile Output Grade Connectors • iPhone and iPad Digital Interface Cable • Cast Aluminum Chassis
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Maj 2011 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cambridge iD100 ser ud til at være en "killer" i den prisklasse.
Wadia's dock koster ca. det dobbelte?
Jeg synes Cambridge's model er langt mere attraktiv. Især når man kan stille ens iPhone/iPad vertikalt. I min bog er det en direkte designmæssig fejl, at Wadia ikke tilbyder denne mulighed.
Næste spørgsmål er bare: Hvem bruger en iPod/iPhone/iPad som dedikeret musikafspiller/streamer i stuen? Interfacet er helt sikkert brugervenligt, smart og strømlinet, men kapaciteten er da alt, alt for lav?
Bruger i iPod/iPhone/iPad hjemme i stuen?
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2011 kl. 06:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Næste spørgsmål er bare: Hvem bruger en iPod/iPhone/iPad som dedikeret musikafspiller/streamer i stuen? Interfacet er helt sikkert brugervenligt, smart og strømlinet, men kapaciteten er da alt, alt for lav?
|
|
|
Jeg gør lidt ja. Kapaciteten er lav, men det er bekvemmeligt og du kan have en masse musik med rundt. Det jeg har til at ligge på Iphone er i 256 Kbit. Ikke den høje kvali, men nok til formålet i bil og på farten. Så hæver jeg kvaliteten af komprimeringen når den næste Iphone forhåbentlig kommer med mere plads på flashdisken. Skal jeg lytte mere intens, så hiver jeg cd'erne ned af hylden. Kender en del der benytter Ipd Classic med 160 GB harddisk og så er der jo pludselig plads nok.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2011 kl. 07:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rysz skrev:
AM-E skrev:
|
|
|
Jeg gør lidt ja. Kapaciteten er lav, men det er bekvemmeligt og du kan have en masse musik med rundt. Det jeg har til at ligge på Iphone er i 256 Kbit. Ikke den høje kvali, men nok til formålet i bil og på farten. Så hæver jeg kvaliteten af komprimeringen når den næste Iphone forhåbentlig kommer med mere plads på flashdisken.
Skal jeg lytte mere intens, så hiver jeg cd'erne ned af hylden.
Kender en del der benytter Ipd Classic med 160 GB harddisk og så er der jo pludselig plads nok.
|
|
|
Kan godt se iPhone's/iPod's styrke når man er på farten. Men den funktion kan de fleste mp3-afspillere jo også opfylde i dag. Jeg tænkte mere i hjemmet. Altså at bruge iPod/iPad som den primære signalkilde i anlægget. Lige nu bruger jeg selv en Squeezebox v3 i stuen. Det kunne dog være fedt med en iPad + iD100 + mine ADM9.1. Men nok ikke ligeså bekvemmeligt. Desuden er der jo prisen. Med en iPad 64GB Wifi + iD100, er vi lige pludselig i konkurrence med en god SONOS-pakke, eller for den sags skyld en Squeezebox Touch.
|
| Til top |
|
| |