| Sendt: 06 Juni 2011 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer, Jeg står og skal have købt noget anlæg til min nyerhvervede lejlighed. Jeg har været forbi Hifi-klubben flere gange, men har endnu ikke fundet en tilfredsstillende løsning ift. pengepung og ønsker. Jeg håber derfor at dette forums mange eksperter, måske kan hjælpe mig med løsningsforslag eller kommentarer. Måske mine ønsker ikke matcher mit budget? Budget: MAX 15.000 Ønsker - Musik i 3 rum: Køkken, spisestue og dagligstue
- At kunne styre musikken trådløst fra hvilket som helt rum via computer eller iPhone
- Optimalt set ønsker jeg følgende højtalere: 2 Minipods i spisetue, 2 aktive micropods i køkkenet - alternativt én dråbe
- Et 2.1 surroundsystem i dagligstuen bestående af en Minibass og to micropods
Jeg er ikke skide teknisk, så første spørgsmål går på om surroundsystemet kan tilsluttes direkte til min DVD-afspiller eller om der skal en forstærker i mellem her? I så fald kan man få en forstærker der kan trække det hele hvor jeg kan slå lyden til og fra i de forskellige rum? Kunne en løsning være at have en AirPort tilsluttet en forstærker der kunne trække både surroundsystem og minipods og så en anden Airport til højtalerne i køkkenet? Eller vil det kræve fx. en B&W Zeppelin i køkkenet og ikke kun 2 aktive micropods? Jeg er ikke SUPER krævende hvad lyden angår, jeg kunne dog aldrig drømme om at gå ned i Fona og købe et tilfældigt Sony-system. Jeg er rimelig meget på bar bund, så jeg håber virkelig at I kan hjælpe med med et løsningsforslag til rimelige penge På forhånd tusind tak.
|