| Sendt: 10 Juni 2011 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis lyden kommer før billedet, kan du bruge en Felston DD740 Lip-sync box. Det bruger jeg på mit Panasonic plasma-tv som
har det problem, at lyden kommer 63 ms før billedet når jeg bruger den digitale lyd-udgang. Den kan indstilles til at lave
delay på op til 680 ms i 48kHz eller op til 340 ms i 96kHz. Det hele kan justeres on-the-fly og det virker. Derudover kan den
også fungere som en toslink->coax s/pdif-converter eller omvendt, med eller uden delay.
Den medfølgende fjernbetjening er noget møg og jeg har faktisk aldrig fået den til at virke - det kan være jeg bare er
uheldig. Men der er en del informationer på felstons hjemmeside hvordan man programmerer andre fjernbetjeninger til at
styre den lille box.
Her er et link:
http://www.felston.com/dd740/index.htm
Jeg købte min på den Amazon.co.uk:
http://www.amazon.co.uk/FELSTON-DD740-DIGITAL-AUDIO-MODULE/d p/B00131FRK8/ref=sr_1_1?
ie=UTF8&qid=1307723246&sr=8-1
Nogle vil måske mene at det er lidt dyrt for sådan en lille box... tja, men den er da rar at have - den har i hvert fald løst mit
problem.
Hvis lyden tilgengæld kommer efter billedet, så har du et problem. Det kan være man kan få en box der tager hdmi så man
både kan forsinke lyd og billede - jeg ved det ikke, men i så fald er det nok meget dyrere.
Du bør også undersøge om det kun er TV-tuneren der har et problem eller om det også gælder andre kilder... det kan være
du allerede har gjort det, men jeg ved i hvert fald at hvis man på DR HD modtager lyden som Dolby, så passer lyden ikke
med billedet på mit fjernsyn - vælger man derimod standard lyd, så passer det meget godt. Mange fjernsyn kan vist ikke
modtage Dolby-lyd og indtil videre er DR HD den eneste HD kanal jeg har, som sender lyd i både standard og dolby-format -
jeg har ikke haft problemer med andre HD-kanaler.
Uanset hvad kan lip-sync problemer være et helvede at have med at gøre - men jeg ønsker dig held og lykke hvad du end
gør for at komme det til livs.
__________________ Mit setup: Rega P9 pladespiller med Dynavector Karat 17D3, Rega Fono MC RIAA, Coda CSi Limited forstærker, Dali Mentor 2 højttalere og AKG K701 hovedtelefoner
|