| Forfatter |
|
RAZZER Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 803
|
| Sendt: 21 September 2011 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
TC Electronic Bmc-2 Dac har fået utrolig mange gode ord med på vejen og til den meget lave pris lader det til at der er tale om
et kup.
Det er måske ikke verdens smukkeste og mest hifiagtige dac (lavet til musiker og prof. industrien).
Er der nogle som har hørt den?
|
| Til top |
|
| |
klypstefan Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 636
|
| Sendt: 21 September 2011 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad koster den? hvor i dk kan man købe dem?
|
| Til top |
|
| |
RAZZER Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2011 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
2200 hos http://www.lcaudio.dk/index.php?page=400 &n bsp;
|
| Til top |
|
| |
Max.H Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2011 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 451
|
| Sendt: 21 September 2011 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.lcaudio.dk/index.php?page=400
|
| Til top |
|
| |
klypstefan Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2011 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
synes faktisk den er flot. har aldrig gidet sætte mig ind i dacs, selvom jeg faktisk står og mangler en. det er simpelthen for mange valgmuligheder og underlige, nye ting at tage stilling til. kan man sætte sin computer til via usb ? det er jo en ret væsentlig funktion for sådan en. men synes ikke jeg kan se en usb bag på ?
|
| Til top |
|
| |
RAZZER Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2011 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
klypstefan skrev:
synes faktisk den er flot. har aldrig gidet sætte mig ind i dacs, selvom jeg faktisk står og mangler en. det
er simpelthen for mange valgmuligheder og underlige, nye ting at tage stilling til. kan man sætte sin computer til via usb ? det er
jo en ret væsentlig funktion for sådan en. men synes ikke jeg kan se en usb bag på ? |
|
|
Du har set rigtigt, der er desværre ikke USB-indgang på den.
|
| Til top |
|
| |
klypstefan Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2011 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
RAZZER skrev:
klypstefan skrev:
synes faktisk den er flot. har aldrig gidet sætte mig ind i dacs, selvom jeg faktisk står og mangler en. det
er simpelthen for mange valgmuligheder og underlige, nye ting at tage stilling til. kan man sætte sin computer til via usb ? det er
jo en ret væsentlig funktion for sådan en. men synes ikke jeg kan se en usb bag på ? |
|
|
Du har set rigtigt, der er desværre ikke USB-indgang på den. |
|
|
er der nogen anden smart måde at få musikken fra computeren og over i dacen? ellers er den vel uinteressant i hifi sammenhænge.
|
| Til top |
|
| |
Clemensen2k Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2010 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 141
|
| Sendt: 21 September 2011 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Usb-dimsen du snakker om laver signalet om til digitalt, hvorfra der går et coax kabel fra stikket over til dac'en.
|
| Til top |
|
| |
Toebs Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 434
|
| Sendt: 21 September 2011 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke der er brug for USB. Der er en digital udgang på næsten alle computeres lydkort, dog er nogle bærbare undtaget,
men der er efterhånden også en del bærbare, som har toslink i hovedtelefonudgangen.
|
| Til top |
|
| |
klypstefan Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2011 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
det lyder som en underlig dims. hvilket signal lavet den om til digitalt? signalet fra computeren er jo digitalt. hvis man har en dims der laver signalet om til digitalt, vil det så sige at man først har et analogt signal, som man gør digitalt for at få det ind i dacen, hvorefter den laver det analogt igen for at sende det over i forstærkeren. ?
|
| Til top |
|
| |
Mellemtone Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2011 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 237
|
| Sendt: 21 September 2011 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du skal bruge dac'en til et stereoanlæg, vil jeg anbefale følgende billige løsning:
Musical Fidelity V-DAC II Pris: 1999,-
Denne er helt ny, og er en forbedret udgave af version 1 + en indbygget V-Link.
Denne nye model er endnu ikke testet i de engelske/amerikanske hifi-tidskrifter. Men den gamle model har fået fine anmeldelser. V-Link har fået fremragende anmeldelser.
Jeg er den heldige ejer af en V-Link, og er dybt imponeret over lyden.
Held og lykke med dit valg.
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 22 September 2011 kl. 01:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Spaceman_2 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 500
|
| Sendt: 22 September 2011 kl. 06:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej . Absolut 2 spændende Dac, der er til at købe. Åbenbart no snobberi, men til menneskepenge.
mvh Space __________________ I`m the real Santa!! fordi jeg elsker grimt HI - FI . Det spiller
Af Hel... til, men spændende
|
| Til top |
|
| |
RAZZER Forum Bruger

|
| Sendt: 22 September 2011 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nemlig var også lidt nervøs for at et post herinde vil betyde en køberstorm som ville få prisen til at stige inden jeg slev fik købt
en ;)
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 22 September 2011 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
klypstefan skrev:
RAZZER skrev:
klypstefan skrev:
|
|
Du har set rigtigt, der er desværre ikke USB-indgang på den. |
|
|
er der nogen anden smart måde at få musikken fra computeren og over i dacen? ellers er den vel uinteressant i hifi sammenhænge. |
|
|
Et digitalt signal til en DAC kan vel komme andre steder fra end en computer??? Jeg bruger f.eks selv et cd-drev! Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |
klypstefan Forum Bruger

|
| Sendt: 22 September 2011 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja Slf kan man det, men det er da mit indtryk at mange godt vil streame fra en harddisk :)
kan man få noget der konverterer det digitale signal fra usbporten over til et digitalt signal som dacen kan spise? uden tab af kvalitet Slf.
|
| Til top |
|
| |
Digital_Thor Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1689
|
| Sendt: 22 September 2011 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
klypstefan skrev:
ja Slf kan man det, men det er da mit indtryk at mange godt vil streame fra en harddisk :)
kan man få noget der konverterer det digitale signal fra usbporten over til et digitalt signal som dacen kan spise? uden tab af kvalitet Slf. |
|
|
Jeg bruger denne her: http://www.vassagohifi.dk/cms/vassago-hifi-maerker-a-z/vassa go-hifi-m2tech/m2tech-display/article/m2-tech-hiface-1502.ht ml Den syntes jeg gør et formidabelt job. jeg fandt den til og med brugt til ca 5-600kr. Den gør at man sender det digitale signal direkte ud af computeren, uden at windows på nogen måde piller ved de stakkels "1" og "0"  Og det skulle også virke fint til MAC, hvis man altså fik den ide.
|
| Til top |
|
| |
Dennisk Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 241
|
| Sendt: 22 September 2011 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Digital_Thor skrev:
klypstefan skrev:
kan man få noget der konverterer det digitale signal fra usbporten over til et digitalt signal som dacen kan spise? uden tab af
kvalitet Slf. |
|
|
Jeg bruger denne her: http://www.vassagohifi.dk/cms/vassago-hifi-maerker-a-z/vassa go-hifi-
m2tech/m2tech-display/article/m2-tech-hiface-1502.ht mlDen syntes jeg gør et formidabelt job. jeg fandt den til og med brugt
til ca 5-600kr. Den gør at man sender det digitale signal direkte ud af computeren, uden at windows på nogen måde piller ved
de stakkels "1" og "0" Og det skulle også virke fint til MAC, hvis man altså fik den ide. |
|
|
En anden mulighed kunne være Fiio
E10 til 80$ (437kr) + fragt. Den har endda indbygget hovedtelefonsforstærker!
Man kunne også streame trådløst til en Apple Airport Express, og tage det digitale signal fra den ind i dac'en. På den måde
behøver man heller ingen usb-indgang.
|
| Til top |
|
| |