Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 23:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Young Dac Lyttetest (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 27 September 2011 kl. 05:52 | IP-adresse registreret  

Angående Nilaus diskussion med jyde mafiaen så har han været lidt for hurtig med den karakteristik der er leveret på det forum efter min mening.
Jeg kan som jyderne heller ikke genkende den men dårligt det lød den. Toppen var løsrevet og bassen buldrene. Nu skal man tænke på at vi skulle vurdere 6 dacs. indenfor et par timer. Det giver ikke plads til en særlig indgående vurdering af det enkelte appoarats karakteristika. Det bliver en grovsortering.

Til top Vis Diamagnetic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Diamagnetic

ramma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 27 September 2011 kl. 08:18 | IP-adresse registreret  

efter min mening kan man ikke vurdere dacs seriøst med så kort opvarmningstid, man kan allerhøjst få en ide om støjniveau og lock,og ikke meget mere end det

min erfaring er at dacs skal stå tændt i længere tid nogen gange i ugevis, før man kan begynde at vurdere dem seriøst på lyden, men det er du også inde på i ovenstående oplæg.

min egen dac står tændt hele tiden, hvis den har været slukket går der min. 2-3 døgn før den er nogenlunde brugbar lydmæssigt, men er først optimal lydmæssigt efter 7 døgns opvarmning

jeg har ikke hørt den meget omtalte young dac endnu, men det skal der rådes bod på, for nu er jeg ved at være godt nysgerrig på et produkt der kan opfattes så forskelligt af utallige brugere,sandheden ligger nok et sted midt imellem

Diamagnetic, hvem er jydemafiaen  bør jeg føle mig truffet nede i sydjylland

HPA
Branchemedlem
Branchemedlem

High-Performance Audio

Bruger siden: 14 November 2005
Sendt: 27 September 2011 kl. 08:40 | IP-adresse registreret  

Helt enig, glem alt om at lytte til DAC's kolde fra kassen - de skal alle seks stå tændt med strømkabler i mindst et døgn.

Desuden, en anden typisk fejl... LAD VÆRE med, at stille alle seks apparater ovenpå hinanden, det påvirker lyden meget, specielt for visse apparater.

Go' fornøjelse ...jydemafia
Til top Vis HPA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HPA Besøg HPA's Websted

ramma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 September 2011 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

ja mange dacs kan støje som trådløse netværk, og det er slemt hvis det bliver adderet

ved stakning af problemet  

mvh den sydlige jydemafia

kristiansen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Februar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 27 September 2011 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

Vil tror at den omtalte DAC mindst skulle have 50-100 års opvarmning på de beskrivelser som Nilau og Diamagnetic kommer med, kvalitetsudstyr skal spiller nå der bliver tændt og bliver så mere og mere letflydende efter en 1/2 time til en times opvarmning, synes selv der måske sker små ændringer efter en døgn eller to men det er ændringer som slet ikke er nødvendige for at vurdere apparatets evner. noget der ikke kan spille når det tændes og eventuelt har fået en 1/2 times opvarmning kommer aldrig til det, det er min erfaring.

Til top Vis kristiansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kristiansen

beta
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003
Sendt: 27 September 2011 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Helt enig med kristiansen.

Selvfølgelig skal en DAC eller andre komponenter for den sags skyld ikke stå tændt i dage- eller ugevis for at lyde optimalt.

At beskrive lyden som ubrugelig, hvis komponenten ikke har stået stegt  en rum tid, er noget vås, som vel kun de som påstår det, tror på.

Jeg synes det er et problem, at mikroskopiske forskelle bliver udbasuneret som forskellen mellem nat og dag. Musik skal nydes, ikke dissekeres i atomer.

Som grundlæggeren af Linn sagde: "Lyder det godt, er det godt".

Med venlig hilsen
Til top Vis beta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beta

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 September 2011 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

kristiansen skrev:
Vil tror at den omtalte DAC mindst skulle have 50-100 års opvarmning på de beskrivelser som Nilau
og Diamagnetic kommer med, kvalitetsudstyr skal spiller nå der bliver tændt og bliver så mere og mere letflydende efter en
1/2 time til en times opvarmning, synes selv der måske sker små ændringer efter en døgn eller to men det er ændringer
som slet ikke er nødvendige for at vurdere apparatets evner. noget der ikke kan spille når det tændes og eventuelt har fået
en 1/2 times opvarmning kommer aldrig til det, det er min erfaring.

Enig et appoarat der jævnligt bliver brugt skal IKKE stå tændt meget mere end en halv time for at lyde godt. Hvis ikke er det
fejlkonstrueret.
Den vindende dac havde samme betingelser som de øvrige men den lyder ALTID godt. Hvis det skal stå tændt flere døgn så
lever det tilbage til forretningen.
Forøvrigt er konstruktøren ikke seriøs når han kan levere den med en sådan forsyning.

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 September 2011 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

ramma skrev:

ja mange dacs kan støje som trådløse netværk, og det er slemt hvis det bliver adderet

ved stakning af problemet  

mvh den sydlige jydemafia

Det er dem i nærheden af AARHUS tæt på molbokomplekset og i lommen på B&O jeg tænkte på !

ramma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 September 2011 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

så er jeg mere rolig, for molbo det er jeg sgu ikke

kristiansen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Februar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 29 September 2011 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Måske skyldes den noget varierende vurdering at selveste Godfather for jydemafien den kendte KvK også kendt som Kurt Von Kubik har følgende CD som den absolutte reference for hvad det er muligt at opnå på CD mediet: Lima Lima Oh Mighty Thought control, jeg kunne godt vise en masse audiogrammer men dynamik indekset siger sådan alt:

Det er ingen gang godt nok til at gengive elektronisk musik på forsvarlig vis, normalt skal man op på et index på 12-14 stykker inden det begynder at ligne noget der acceptabelt, nu skal det siges at CD'en er sådan set er elektronisk da der ikke er en eneste naturlig tone på pladen alt er manipuleret og næroptaget også i den grad, derudover klipper den over 23000 gange bare i det første nummer, så jo det lyder særdeles højt (som man kan se 0.0 i peak level), og CD'en er helt klart mikset til at lyde "godt" på det middelmådige anlæg og ghettoblastere.

Må indrømme vi bruger lidt andre referencer til bedømmelse at udstyr i andre dele af landet end det omtalte jydemafia område åbenbart gør, personligt tog det mig den første tone under under et spiltsekund at vurdere hvad dette var for en type CD. Men det jeg sådan set bare ville sige er at jeg tror mange diskussioner og forskellige vurderinger udspringer fra de forskelle der er i niveau på debatøernes anlæg og erfaring. hvilket jo iøvrigt generelt er fy fy at sige, men der nu ikke desto mindre en realitet at disse forskelle er tilstede.        &nb sp;         &nb sp; 

Til top Vis kristiansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kristiansen

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 September 2011 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

At aftenens vindende dac havde trafoer i signalvejen er nok noget der kan få Kubik op i det røde felt. 

En godt designet trafo har forvrængning på 0,002 procent hvis den blot belastes korrekt. D.v.s. lav udgangsimpedans på trinnet inden og høj impedans på belastningen.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes